PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip [test drive]

Στην τρίτη του πλέον γενιά η Suzuki χαρακτηρίζει το νέο S-Cross ως το καλύτερο οικογενειακό SUV που κατασκεύασε ποτέ. Ένας ισχυρισμός που, εκ του αποτελέσματος, μας βρίσκει σύμφωνους.

Εάν η απολύτως πρώτη εμπειρία με το νέο S-Cross ξεκινήσει από την ανάγνωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του, πιθανά να προκαλέσει ανάμικτα συναισθήματα στον ενδιαφερόμενο. Η διατήρηση της Global C πλατφόρμας -που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη γενιά- αλλά και η επιμονή στον ίδιο κινητήρα, δεν αποτελούν συνήθη πρακτική σε μία αλλαγή γενιάς. Πως μεταφράζεται όμως αυτό στην πράξη; Βρισκόμαστε μπροστά σε κάτι καινούριο ή πρόκειται να απολαύσουμε ένα ξαναζεσταμένο πιάτο;

Μετά από μερικές ημέρες συνύπαρξης, αυτό που εισπράττουμε έχει πρόσημο έντονα θετικό. Και ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση, όπου έχει κερδίσει σε χαρακτήρα και δυναμισμό. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα, η υπερυψωμένη γραμμή του καπό και οι τονισμένοι θόλοι, μεταξύ άλλων, αναδεικνύουν ένα μοντέρνο και σαφώς πιο ενδιαφέρον παρουσιαστικό.

Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό. Οι σχεδιαστές της φίρμας δεν κυνήγησαν να προσφέρουν νεωτερισμούς που δείχνουν όμορφοι στο μάτι αλλά δυσκολεύουν τη ζωή του οδηγού. Διατήρησαν όλες τις βασικές λειτουργίες με τους φυσικούς διακόπτες και ήρθαν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στο κομμάτι του infotainment. Το τελευταίο διαθέτει οθόνη 9” (στις πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις) με εύχρηστο user interface, πλήρη συνδεσιμότητα, αρκετές πληροφορίες και ευκολίες που περιλαμβάνουν μέχρι και κάμερες 360 μοιρών.

Τα χρησιμοποιούμενα υλικά και η συναρμογή δεν είναι τα καλύτερα που θα συναντήσει κανείς σε μοντέλο της κατηγορίας, παραμένουν όμως αξιοπρεπή σε αίσθηση. Όσο για τον οδηγό, δεν μπορεί παρά να εκτιμήσει την εργονομία, το επίπεδο εξοπλισμού αλλά και τις επαρκείς θέσεις για μικροαντικείμενα, που θα κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητά του. Σαν χώρους, το νέο S-Cross μπορεί να μεταφέρει 2-3 ενήλικες με σχετική άνεση πίσω, καθώς επίσης και 430 λίτρα αποσκευών.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Αναφορικά με τον κινητήρα, παραμένει ο -γνωστός και από τα Vitara- 1.4 BoosterJet, με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V. Η συνολική του ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους, ενώ η ροπή στα 235 Nm. Σαν λειτουργία μπορεί κανείς να αντιληφθεί ένα μικρό γρέζι, το οποίο όμως κάθε άλλο παρά ενοχλεί.

Αντιθέτως, οι εντυπώσεις που αποκομίζουμε είναι ιδιαιτέρως θετικές, αφού το σύνολο προσφέρει αρκετή ροπή από χαμηλά και είναι αρκετά άμεσο στις επιταγές του δεξιού πεντάλ. Γενικά, χαρίζει μία ζωντάνια και επιδόσεις που θα εκπλήξουν ευχάριστα, χωρίς παράλληλα να ξεφεύγει σε κατανάλωση. Έναν επιπλέον πόντο θα κερδίσει και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, για τη σωστή κλιμάκωση και τον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα.

Σε συνδυασμό τώρα με το στήσιμο του αυτοκινήτου, κάνει το όλο σύνολο ακόμα πιο ενδιαφέρον. Οι άνθρωποι της Suzuki ασχολήθηκαν επισταμένα με τις αναρτήσεις. Μετέβαλλαν τη γεωμετρία των κάτω βραχιόνων μπροστά, ενισχύοντας παράλληλα γόνατα και υποπλαίσιο, ενώ πίσω χρησιμοποίησαν τον ημιάκαμπτο άξονα με τη δοκό σχήματος U του Vitara. Έτσι, κατάφεραν να βελτιώσουν την άνεση και την ποιότητα κύλισης, χαρίζοντας παράλληλα έναν πιο ευχάριστο και συμμετοχικό χαρακτήρα.

Ο οδηγός δεν στέκεται αποκομμένος από τη διαδικασία της κίνησης. Το τιμόνι είναι ζωντανό και μεταφέρει αρκετή πληροφορία στα χέρια του. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν τρομάζουν. Τα φρένα δείχνουν αποδοτικά, ενώ και η γενικότερη συμπεριφορά του S-Cross είναι ουδέτερη. Εύκολα μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά compact SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Τι απομένει; Μία καλή κουβέντα για το σύστημα τετρακίνησης AllGrip, το οποίο δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις (στις φωτογραφίες βλέπετε το προσθιοκίνητο). Υπό φυσιολογικές συνθήκες το όχημα μεταφέρει τη ροπή του κινητήρα στους εμπρός τροχούς. Όταν όμως ανιχνευτεί η παραμικρή απώλεια πρόσφυσης, αυτομάτως εμπλέκεται και ο πίσω άξονας.

Μέσω του γνωστού περιστροφικού διακόπτη της Suzuki, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα Sport ή το Snow, ανάλογα με τις συνθήκες και τη διάθεσή του. Επίσης, μπορεί να κλειδώσει και το κεντρικό διαφορικό για πιο απαιτητική διαδρομή εκτός δρόμου.

Κλείνοντας, η απάντηση στο αρχικό ερώτημα είναι πως όχι, το νέο S-Cross δεν θυμίζει σε πολλά τους προκατόχους του. Πρόκειται για ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα, με καλό value for money και ένα από τα ικανότερα συστήματα τετρακίνησης της κατηγορίας. Ως εκ τούτου, η Suzuki έχει κάθε λόγο να νιώθει καλά με το δημιούργημά της.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.373 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 95 kW (129 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 235 Nm (24,0 kgm) / 2.000-3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 10 kW (13,6 PS-55 Nm ροπής)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132-133 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς, αυτόματη τετρακίνηση- κλείδωμα 4×4
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.300 × 1.785 × 1.580 mm
175 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535 / 1.505 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.230 lt
Απόβαρο 1.360 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.730€ το 4×4 (21.730€ το 4×2)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!