PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500e 3+1 [test drive]

To δημοφιλέστατο πεντακοσαράκι το γνωρίζουν ακόμη και οι πλέον απόμακροι με το χώρο του αυτοκινήτου. Το ηλεκτρικό 500 λίγοι, και το Fiat 500e 3+1 ελάχιστοι. Ώρα να μάθουμε όλοι λοιπόν πόσο κάνει αυτή η… φαινομενικά εύκολη μαθηματική πράξη.

Για τους Ιταλούς της Fiat μόνο εύκολο δεν ήταν να προσθέσουν μία επιπλέον πόρτα στο μικρό και στιλάτο αυτοκίνητο πόλης. Δεν έπρεπε να χάσει ίχνος από το πανέμορφο παρουσιαστικό του, να μην υστερεί σε στρεπτική δυσκαμψία και να μην πάρει περιττά κιλά.

Παρόλα αυτά τα κατάφεραν και με όπλο τους την αμιγώς ηλεκτρική φύση του 500e, προχώρησαν σε μία κίνηση που έχουμε δει σπανίως στο παρελθόν. Πρόχειρα μας έρχεται στο μυαλό το Mazda RX-8, το Mini Clubman αλλά και το Opel Meriva με τις Flex Doors.

Η Fiat τη δική της πατέντα την αποκαλεί Magic Door και έχει προστεθεί μονάχα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, σε μία προσπάθεια για τόνωση της πρακτικότητας. Για αυτό λοιπόν και η ονομασία 3+1, με τις πρώτες τρεις πόρτες να είναι γνωστές από την διαχρονική ύπαρξη του 500 και την επιπλέον μία που φιγουράρει στην έκδοση της δοκιμής μας.

Το πρακτικότερο πεντακοσαράκι λοιπόν, χρειάστηκε την ηλεκτρική εκδοχή του για να προχωρήσει στην εν λόγω μετάλλαξη. Βλέπετε, ήταν ήδη ενισχυμένο το πλαίσιο του 500e και οι Ιταλοί μπόρεσαν να πειράξουν την κολώνα και τα απαραίτητα σημεία ώστε να μην αλλοιωθεί ο συνολικός του χαρακτήρας. 

Μάλιστα θα λέγαμε ότι θα πρέπει να ξέρεις ότι πρόκειται για την έκδοση 3+1 για να προσέξεις τον αρμό στο πίσω και δεξιά μέρος, καθώς έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στο σχεδιαστικό τμήμα. Σε όλα τα υπόλοιπα, το 500e 3+1 παραμένει όμορφο και μοναδικό, με όλη την αυτοπεποίθηση της ιταλικής του φύσης να ξεχειλίζει σε κάθε αθόρυβο πέρασμα του.

Το ενδιαφέρον των περαστικών θυμίζει μοντέλο που κοστίζει εξαψήφιο νούμερο και οι τεχνολογίες όπως τα φωτιστικά σώματα LED ή ο εκπληκτικός χρωματισμός της έκδοσης δοκιμής μας, συνθέτουν ένα ακαταμάχητο πακέτο.

Η δική μας λογική λέει πως ο κόσμος βλέπει στα μάτια του 500e το πρώτο του ηλεκτρικό αυτοκίνητο και για αυτό το τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, που γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν βλέπουν πως υπάρχει μία ακόμη πόρτα στο μικρό αυτοκίνητο πόλης. Δεν είναι και λίγοι εκείνοι που θα άντεχαν να συμβιώσουν με ένα μοντέλο μήκους 3,62 μέτρων ακόμη και με ένα τρίτο μέλος στην οικογένεια, αρκεί να μην έσκυβαν κάθε φορά για να κάνουν περιττές κινήσεις στα πίσω καθίσματα.

Η επιπλέον πόρτα πράγματι βοηθά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ξαφνικά το 500e έγινε ένα… Honda Jazz σε θέματα πρακτικότητας. Θα λέγαμε απλά ότι απέκτησε ένα ακόμη όπλο σε έναν τομέα που δεν ήταν και ο πιο δυνατός στις συνολικές αρετές του.

Στο εσωτερικό τα πράγματα δεν άλλαξαν ιδιαίτερα, με τις δύο ψηφιακές οθόνες να σε κερδίζουν με τα γραφικά και την αίσθηση ποιότητας, ειδικά αυτή της οθόνης πολυμέσων μεγέθους 10,25 ιντσών. Προσθέστε τους δεκάδες φυσικούς διακόπτες από κάτω και ακόμη δύο στην κεντρική κονσόλα (για την ένταση της μουσικής και το οδηγικό στιλ) και θα έχετε ένα πρακτικότατο πακέτο με μία έξυπνη κρυφή ποτηροθήκη ανάμεσα στα πόδια των εμπρός επιβατών, ή έναν μεγάλο χώρο για τσάντα ή οτιδήποτε άλλο. Σημαντική συμβολή γιατί τα 185 λίτρα του χώρου αποσκευών θα γεμίσουν εύκολα, ειδικά εφόσον κουβαλάμε μαζί μας την κομψή τσάντα με τα απαραίτητα καλώδια φόρτισης.

Α, και μια και μιλήσαμε για φόρτιση, αξίζει να σας τονίσουμε ότι τα 30 μόλις κιλά που απέκτησε το 500e 3+1 σε σχέση με το τρίθυρο, δεν επηρέασαν την αυτονομία και την κατανάλωση του ηλεκτρικού Fiat. Αυτό θα ξεπεράσει τα 300 χλμ. μέσα στην πόλη με μία φόρτιση, ειδικά αν σας αρέσει το σύστημα One Pedal (Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 85 kW σε 35 λεπτά, σε απλή πρίζα 15 ώρες περίπου για το 80%), ενώ σε ανοιχτό δρόμο (τελική 150 χλμ./ώρα) η αυτονομία του θα περιοριστεί σε λογικό πλαίσιο.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Εννοείται πως το 500e 3+1 παραμένει εκρηκτικό (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα) και απολαυστικό, καθώς κάθε φορά που θες να προσπεράσεις ή να κινηθείς σβέλτα, αυτό είναι απολύτως… υπάκουο και άμεσο. Τα 87 kW του ηλεκτροκινητήρα μεταφράζονται σε 118 ίππους και με σύμμαχο τα 220 Nm ροπής μπορείς να νοιώσεις όπως και με ένα Abarth 500 που έχει μπει σε αθόρυβη λειτουργία.

Το πέρασμα του μέσα από κακοτεχνίες της ασφάλτου είναι εντυπωσιακό για το μέγεθος του, ενώ σε κλειστές διαδρομές βγάζει έναν σπορ χαρακτήρα με τις κλίσεις του αμαξώματος να μη σε τρομάζουν ακόμη και υπό πίεση. Γενικά δεν μπορούμε να πούμε πως η επιπλέον πόρτα έχει αλλάξει τη συμπεριφορά του, μπορούμε όμως να θυμηθούμε ότι το ηλεκτρικό 500 είναι ένα μικρό με εξαιρετική συμπεριφορά σε όλα του, πολύ χαμηλή κατανάλωση ρεύματος (12-13 kWh/100 χλμ.) και hi-tech χαρακτηριστικά που δένουν απόλυτα με το ρετρό χαρακτήρα του.

Η επιπλέον πόρτα μόνο καλό μπορεί να κάνει στο συνολικό image του ιταλικού μικρού, δεν ενοχλεί στο μάτι ή στη συμπεριφορά, ενώ θα σας γλιτώσει από πολύ κόπο, ειδικά εφόσον οι πίσω επιβάτες μάθουν να την ανοιγοκλείνουν μόνοι τους. Χωρίς κάποια κρατική επιδότηση αυτή τη στιγμή, το 500e 3+1 στην έκδοση Icon ζητά 35.900 ευρώ, τέσσερα χιλιάρικα περισσότερα σε σχέση με το τρίθυρο και ένα χιλιάρικο λιγότερα σε σχέση με το cabrio. Αν η ερώτηση σας είναι αν είναι πολλά, θα σας πούμε πως φυσικά και είναι πολλά, για αυτό και η κρατική παρέμβαση θα κάνει την αγορά του αρκετά πιο ελκυστική. Αλλά και πάλι σαν πολλά δεν ακούγονται για μιά πόρτα παραπάνω;

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat 500e 3+1 (42 kWh -118 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 87 kW (118 PS), 220 Nm
Θέση Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 42 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη, 400V
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο: 15,5 ώρες
Σε Wallbox (11 kW): 4 ώρες και 15’
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 85 kW σε 35 λεπτά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0 sec
Τελική ταχύτητα 150 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 14,3 kWh/100 km, 16,0 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 314 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 42 kWh (37,3 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 250-260 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 6, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.632 × 1.683 × 1.527 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm
Μεταξόνιο 2.322 mm
Χώρος αποσκευών 185 lt
Απόβαρο 1.470 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.900€ (τιμή δίχως την επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button