NEAPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Στην Πάτμο με το Dacia Duster 1.0 LPG [on the road]

Αν θελήσει κανείς να απαντήσει πως θα χαρακτήριζε τις φετινές διακοπές του Έλληνα, δεν είναι άλλος από την οικονομική στενότητα σε όλες τις εκφάνσεις.

\Αγωνία για εύρεση χαμηλών ναύλων σε πλοίο και αεροπλάνο, αγωνία για τις τιμές των καυσίμων, αγωνία σε τι τιμές θα γίνουν οι κρατήσεις στα καταλύματα κλπ. Μην παραλειφθεί και η αγωνία για τις κληρώσεις των προγραμμάτων του κοινωνικού τουρισμού, του τουρισμού για όλους αλλά και των κουπονιών για Εύβοια και Σάμο- 200.000 και πλέον ο αριθμός των Ελλήνων που πήγε η θα πάει διακοπές με κουπόνι. Οι υπόλοιποι πήραν κουπόνι για τα καύσιμα προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες της εκτόξευσης των καυσίμων.

Σε όλο αυτό το κλίμα επιλέξαμε να επισκεφτούμε το νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, αρχές Ιουλίου. Ένας τόπος που όπως συνηθίζεται να λέγεται σε κάθε επισκέπτη “κάτι” αποκαλύπτει! Η σπηλιά της αποκάλυψης, το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη στη χώρα, αλλά και γενικότερα όλα τα ορθόδοξα χριστιανικά προσκυνήματα δε γίνεται να σε αφήσουν ασυγκίνητο.

Περνώντας σε πρακτικά ζητήματα η μετάβαση μας έγινε με το ανανεωμένο Dacia Duster LPG, γεγονός που σημαίνει ότι η αγωνία μας για τα κόστη μετακίνησης απλά περιορίστηκε στο ελάχιστον. Σε διάστημα μιας εβδομάδας πετύχαμε αυτονομία 1200 χιλιομέτρων, αφού η έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) του ανανεωμένου Dacia Duster να εκπλήσσει με την κατανάλωση του. Γιατί;

Γιατί η μέση κατανάλωση μας κινήθηκε στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. βενζίνης, ενώ σε ό,τι αφορά το υγραέριο, η κατανάλωση έφτασε τα 8,4 λίτρα, με τη συνολική αυτονομία να πιάνει τα 1200 χιλιόμετρα. Σε απόλυτους αριθμούς χρειαστήκαμε 8,43 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα στο υγραέριο (αφού γεμίσαμε αέριο με 1 ευρώ) και για τα 660 περίπου χιλιόμετρα που διανύσαμε με βενζίνη 16 περίπου ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα αφού γεμίσαμε με τιμή στα 2 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το Dacia Duster διαθέτει ρεζερβουάρ LPG (49,8 λίτρα) και μαζί με το 50άρι βενζίνης αυξάνουν ακόμα πιο πολύ την συνδυαστική αυτονομία. Με λίγα λόγια δε χρειάστηκε σε καμία περίπτωση να αγχωθούμε για το που θα βάλλουμε βενζίνη η υγραέριο στην Πάτμο. Οι μετακινήσεις μας έγιναν με ένα ρεζερβουάρ, κάτι ιδιαίτερο σημαντικό, αφού την περίοδο που επισκεφτήκαμε το νησί, οι τιμές της βενζίνης ξεπέρναγαν τα 2,50 ευρώ.

Duster… η αποκάλυψη!

Είμαι σίγουρος ότι όσοι έχετε επιλέξει για αυτοκίνητο σας το Duster θα έχετε ευχαριστηθεί άνετες μετακινήσεις, με πλήρες φορτίο. Εμείς μπορεί να το έχουμε “τεστάρει” σε συνθήκες πόλης, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που το χρησιμοποιήσαμε στις διακοπές μας και δεν το μετανιώσαμε καθόλου. Μπορείτε να φανταστείτε τις ανάγκες μιας οικογένειας, που πηγαίνει καλοκαιρινές διακοπές.  Πέραν των χειραποσκευών, βαλίτσες κλπ., οι καρέκλες παραλίες, η ομπρέλα θαλάσσης και άλλα καλοκαιρινά αξεσουάρ, όχι μόνο βολεύτηκαν στο πορτμπαγκάζ του Duster, αλλά ο επίπεδος χώρος αποσκευών προσέφερε άνεση φόρτωση και εκφόρτωση. Να σημειωθεί ότι ο χώρος αποσκευών είναι 445 λίτρα.

Προφανώς η άνεση ενός αυτοκινήτου διακοπών δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο των αποσκευών, αλλά επεκτείνεται και στην τρόπο που ανάρτηση διαχειρίζεται τις κακοτοπιές ενός νησιωτικού δικτύου. Το ύψος των 22 εκατοστών από το έδαφος εξασφαλίζει και περάσματα από νεροφαγώματα και όχι μόνο.

Στην Πάτμο το οδικό δίκτυο είναι καλό και όπου υπάρχει  χωματόδρομος το Duster δε δυσανασχέτησε. Ωστόσο, αν δεν έχετε την τετρακίνητη έκδοση μην επιχειρήσετε να μπείτε με το απλό Duster σε βοτσαλωτή παραλία.

Σε κάθε περίπτωση το Duster LPG αποδεικνύεται η πλέον οικονομική πρόταση για αυτόν που θα θελήσει να κινηθεί με οικονομία και την ίδια στιγμή θα γευτεί τη χαρά της προσβασιμότητας σε μέρη, που αν δεν έχει SUV, δεν θα μπορεί να το κάνει. Η αρχοντική Πάτμος είναι ένας νησιωτικός προορισμός με υπέροχες παραλίες, όπως ο Κάμπος, η Ψιλή Άμμος, η Πέτρα, το Άγριο Λιβάδι, η Βάγια, η Λάμπη, ο Γροικός, το Λιβάδι Γερανού, οι Δίδυμες και οι Μελόϊ.

Η Μορφολογία της Πάτμου

Η Πάτμος είναι σχετικά μικρό νησί, μέγιστου μήκους 12,6 χιλιομέτρων και μέγιστου πλάτους 8 χιλιομέτρων και με συνολικό μήκος ακτών γύρω στα 70 χιλιόμετρα. Η έκτασή της φθάνει περίπου τα 34,142 τ. χλμ., με έδαφος βραχώδες και άγονο. Η Πάτμος αποτελείται κυρίως από τρία τμήματα συνδεόμενα μεταξύ τους από δύο ισθμούς περί το μέσο του νησιού, όπου εκεί κατά την αρχαιότητα (σώζονται ερείπια) ήταν και η πρωτεύουσα, και παρά το νότιο άκρο.

Το έδαφός της είναι βραχώδες, ηφαιστειογενές και απότομο με ψηλότερη κορυφή τον Προφήτη Ηλία (270 μ.) που βρίσκεται στο κέντρο της νήσου, νότια της Χώρας (της ομώνυμης) Πάτμου. Υφίστανται ακόμα δύο υψώματα ένα στο βόρειο τμήμα τις «Σκλάβες», και ένα στο νότιο το «Πράσο».

Γενικά η ακτογραμμή της είναι πολυσχιδής με πλήθος ακρωτηρίων, όπως ο Τράγος, ο Γερανός και το Μπάλωμα, προς Α., το Φυρρό, η Τσατσάρλα και το Τσουλούφι (ή Εύδηλος) προς Β. και η Ελιά, το Κορτέσι και η Γενούπα προς Ν. Επίσης, παρουσιάζει πλήθος όρμων και ορμίσκων, όπως η Σκάλα το επίνειο της νήσου Α. όρμος Κάμπου, Πόρτο Γροίκος, και Δ. όρμος Λευκής, Πόρτο Μέρικα, Χοχλακάς, Συκαμιάς και Πόρτο Σταυρός ΝΔ. Σημαντικότερες νησίδες που την περιβάλλουν την Πάτμο είναι τα: Πρασονήσι, Τραγονήσι, Χιλιομόδι, Αγία Θέκλα, Αϊ Γιώργης, Σκλάβα και Σκλαβοπούλα, νησιά Μπαλάμου κλπ. Στην Πάτμο (Δήμος Πάτμου) υπάγονται και τα ανατολικότερα αυτής νησιά Αρκοί και Μαράθι.

Η Πάτμος είναι ένας προορισμός που αν τον επισκεφτείς μια φορά, σίγουρα θα θελήσεις να τον επισκεφτείς εκ νέου. Οι υποδομές του νησιού είναι πολύ καλές, ενώ καινούρια καταλύματα έχουν προστεθεί στο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο του νησιού. Η διαμονή ξεκινάει από 60 περίπου ευρώ το δίκλινο, ενώ το μεγάλο αγκάθι, όπως και σε όλους τους νησιωτικούς προορισμούς, είναι οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Στην δική μας περίπτωση, τα δυο άτομα με αυτοκίνητο κόστισε 400 ευρώ χωρίς καμπίνα. Αν προσθέσεις διαμονή και φαγητά για 7 μέρες, το 1500άρι φτάνει δε φτάνει….για δυο άτομα.

Και του χρόνου διακοπές με επταθέσιο Dacia… Το Jogger!

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button