NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πόσο καλά λειτουργούν τα ημιαυτόνομα συστήματα το βράδυ;

Μία έρευνα δείχνει πως τα ημιαυτόνομα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης δεν είναι και τόσο αποτελεσματικά στο σκοτάδι.

Κάτι που είναι απόλυτα λογικό αφού οι κάμερες και τα ραντάρ δεν μπορούν να ανιχνεύσουν το ίδιο αποτελεσματικά τα εμπόδια τη νύχτα, όπως κάνουν την ημέρα. Μία έρευνα που έγινε από το αμερικάνικο Institute for Highway Safety έδειξε πως η μεγαλύτερη αστοχία είχε να κάνει με την ανίχνευση των πεζών.

Η δοκιμή περιλάμβανε 23 νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν το 2022. Είναι αμερικανικών προδιαγραφών αλλά τα συστήματα λειτουργούν με παγκόσμιες νόρμες. Τα 19 από αυτά έχουν διακριθεί με την υψηλότερη βαθμολογία στις δοκιμές με φως ημέρας.

Η δοκιμή έγινε το βράδυ, σε χαμηλές ταχύτητες και σε στεγνό οδόστρωμα. Η διαδικασία αφορούσε φρενάρισμα, αποφυγή σύγκρουσης με πεζό, ενήλικα αλλά και παιδί. Ωστόσο, όλα τα αυτοκίνητα δυσκολεύτηκαν να αναγνωρίσουν το εμπόδιο και ελάχιστα κατάφεραν να έχουν μία καλή επίδοση.

Συγκεκριμένα, μόνο το Nissan Pathfinder κατάφερε να αποφύγει το ανδρείκελο σε όλεις τις φάσεις, ενώ πολύ καλά τα πήγαν η Mustang Mach-E, το Toyota Camry και Toyota Highlander. Όσο για τα υπόλοιπα η αντίδραση του συστήματος ήταν αργή φρενάροντας πολύ αργά ή καθόλου χτυπώντας τον υποτιθέμενο πεζό.

Σύμφωνα με το IIHS τα πιο αποτυχημένα μοντέλα ήταν SUV επισημαίνοντας το αυξημένο ύψος από το έδαφος με τις μεγάλες γωνίες που δυσκολεύουν τους αισθητήρες.

Η δοκιμή έγινε με αφορμή στην βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας στους δρόμους. Από το 2009 μέχρι το 2021 τα ατυχήματα με θανάτους πεζών αυξήθηκαν κατά 80%. Χαρακτηριστικό είναι πως στις ΗΠΑ το 1/5 των μοιραίων τροχαίων που έγιναν πέρυσι είχαν νεκρό πεζό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button