NEA

Βενεζουέλα: Δυο ντόπιοι έχουν δημιουργήσει δυο EV’s με ηλιακά πάνελ

Στο Maracaibo, την πάλαι ποτέ πλούσια πόλη πετρελαίου της Βενεζουέλας, δύο καινοτόμοι προσπαθούν να προωθήσουν μια νέα τάση: μικρά ηλεκτρικά και ηλιακά αυτοκίνητα που προσφέρουν μια εναλλακτική λύση για ανθρώπους που έχουν βαρεθεί με τακτικές ελλείψεις καυσίμων και τις μεγάλες ουρές όπως το βενζινάδικο.

Ο José Cintron, ένας 43χρονος ηλεκτρολόγος τεχνικός, έχει αναπτύξει ένα αυτοκίνητο με ηλιακή ενέργεια, ενώ ο Augusto Pradelli, 61, έχει δημιουργήσει ένα μικροηλεκτρικό όχημα (EV) που μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί ηλιακούς συλλέκτες. Και τα δύο αυτοκίνητα είναι χτισμένα στο πλαίσιο παλαιών καροτσιών γκολφ αλλά με πιο ισχυρές μπαταρίες.

«Αυτοί οι ηλεκτροκινητήρες δεν κάνουν θόρυβο, δε δονούνται, δε ρυπαίνουν, είναι το μέλλον», είπε ο Πραντέλι από το εργαστήριό του στο Μαρακάιμπο, την πρωτεύουσα της πολιτείας Ζούλια, στα βορειοδυτικά της Βενεζουέλας.

«Ο κόσμος πρέπει να σκεφτεί πώς θα ξεφύγει από τη ρύπανση και την υπερθέρμανση του πλανήτη».
Τα μικρά οχήματα μπορούν να μεταφέρουν τέσσερα άτομα και να ταξιδεύουν μεταξύ 25 και 40 χιλιομέτρων την ώρα. Οι μπαταρίες μπορούν να επαναφορτιστούν με τα ηλιακά πάνελ σε 10 ώρες ή γρηγορότερα μέσω ενός ηλεκτρικού σημείου φόρτισης, είπε ο Pradelli.

«Η ομορφιά της ηλιακής φόρτισης είναι ότι όσο υπάρχει ήλιος το αυτοκίνητο φορτίζει πάντα», είπε. «Ο ήλιος είναι ελεύθερος και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτείς».

Οι δύο άνδρες, που αυτοχρηματοδότησαν τις καινοτομίες τους, ελπίζουν να συνεργαστούν για να αναπτύξουν ένα υβριδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και τελικά να επιτύχουν την εθνική παραγωγή, ένα μεγάλο όνειρο σε μια χώρα που κάποτε ήταν μία από τις κορυφαίες παραγωγούς πετρελαίου στον κόσμο.

«Η ηλιακή ενέργεια είναι το μέλλον, πρέπει να σταματήσουμε να βασιζόμαστε στα ορυκτά καύσιμα», είπε ο Cintron».

Και οι δύο, ωστόσο, δήλωσαν ότι τα περιβαλλοντικά οφέλη ήταν μόνο ένα μέρος του δέλεαρ για τους ανθρώπους στην πόλη. Περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο τα αυτοκίνητα με ηλιακή ενέργεια θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια λύση στο πρόβλημα το ενεργειακό.

Η παραγωγή έχει μειωθεί στην κρατική βιομηχανία πετρελαίου της Βενεζουέλας μετά από χρόνια κακής συντήρησης και έλλειψης επενδύσεων. Οι μεγάλες ουρές στα βενζινάδικα είναι συχνό φαινόμενο.

Το Maracaibo, με 2 εκατομμύρια κατοίκους, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στη Βενεζουέλα, με τροπικές θερμοκρασίες πάνω από 34 βαθμούς Κελσίου σχεδόν όλο το χρόνο. Μάλιστα τα ηλιακά πάνελ παρέχουν επίσης μια λύση στις τακτικές διακοπές ρεύματος που έχουν πλήξει την περιοχή.

Ο Πραντέλι είπε ότι ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο είχε υποδείξει ακόμη και την υποστήριξή του σε εκδήλωση επιστήμης και τεχνολογίας τον Αύγουστο, όταν το όχημά του είχε εκτεθεί.

«Ο πρόεδρος μου είπε: «Αουγκούστο, θα το αγοράσω από σένα», είπε ο Πραντέλι, προσθέτοντας ότι είπε στον πρόεδρο ότι στη συνέχεια θα χρειαζόταν τα μέσα για να το παράγει. «Θα ήταν απαραίτητο να τα κατασκευάσουμε, κύριε Πρόεδρε, και για αυτό χρειάζεται μια βιομηχανία, έναν συναρμολογητή»

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button