NEA

Ευρώπη: Αυξάνονται οι τιμές στο φυσικό αέριο, ακριβαίνει το adBlue!

Σε κίνδυνο βρίσκονται οι μεταφορές με βαρέα φορτηγά στην Ευρώπη απόρροια της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου, που έχει σαν αποτέλεσμα την εκτόξευση του ειδικού συστατικού υγρού AdBlue, που το χρησιμοποιούν τα φορτηγά για να τα κάνει λιγότερα ρυπογόνα και είχε ως άμεση συνέπεια να κλείσει μεγάλη εταιρία που το παράγει.

Συγκεκριμένα η γερμανική κυβέρνηση δήλωσε την Τετάρτη ότι «παρακολουθεί» την κατάσταση εφοδιασμού του AdBlue, ενός προϊόντος με βάση το φυσικό αέριο και πολύ ενεργοβόρας παραγωγής που είναι απαραίτητο για τα βαρέα φορτηγά οχήματα, η έλλειψη του οποίου κινδυνεύει να θέσει σε κίνδυνο τις οδικές μεταφορές στη χώρα.

Η απότομη αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου, συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία, έκανε τη σύνθεση του AdBlue πολύ ακριβή, αναγκάζοντας έναν μεγάλο Γερμανό παραγωγό να κλείσει τα μηχανήματα του πριν από σχεδόν δύο εβδομάδες.

Αυτή η εταιρεία, η SKW, προμηθεύει το 40% της γερμανικής αγοράς και αναγκάστηκε να σταματήσει την παραγωγή «λόγω της αύξησης των τιμών», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο την Τετάρτη εκπρόσωπος του χημικού ομίλου, που εδρεύει στη Σαξονία-Άνχαλτ.

«Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση εδώ και αρκετό καιρό», είπε ένας κυβερνητικός εκπρόσωπος σε τακτική συνέντευξη Τύπου, καθώς η ομοσπονδία logistics BGL προειδοποίησε για ελλείψεις και τον αντίκτυπό τους στις αλυσίδες.

«Χωρίς AdBlue δεν υπάρχουν βαρέα φορτηγά οχήματα, που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν παραδόσεις στη Γερμανία», δήλωσε ο πρόεδρος του BGL στην εφημερίδα Bild.

Το AdBlue, το οποίο πρέπει να χρησιμοποιείται σε καταλύτες για κινητήρες ντίζελ σε ελαφρά και βαρέα οχήματα για να τα κάνει λιγότερο ρυπογόνα, παράγεται από αμμωνία. Το φυσικό αέριο, εκτός από μια από τις κύριες πηγές ενέργειας για τη βιομηχανία, είναι επομένως γενικά και πρώτη ύλη για τη μεταποίηση.

«Δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε» το φυσικό αέριο, εξήγησε ο εκπρόσωπος της SKW, όπου τα αποθέματα είναι πλέον «άδεια» ενώ ο τομέας των logistics καταναλώνει 2,5 εκατομμύρια λίτρα AdBlue κάθε μέρα.

Για να ξαναρχίσει η παραγωγή, η τιμή του φυσικού αερίου πρέπει να πέσει αρκετά ώστε η σύνθεση του AdBlue να γίνει “οικονομικά βιώσιμη ξανά”, αναφέρει η SKW.

To AdBlue είναι διάλυμα ουρίας που ψεκάζεται στο καταλυτικό σύστημα των πετρελαιοκίνητων οχημάτων για την καταστολή των οξειδίων του αζώτου. Το διάλυμα αποθηκεύεται σε χωριστό ρεζερβουάρ και στη διάρκεια της λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα ψεκάζεται σε μικρό-ποσότητες αυτόματα. Όταν το ρεζερβουάρ τείνει να αδειάσει ο οδηγός ειδοποιείται για συμπλήρωση μέσω ενδείξεων στο πίνακα οργάνων. Όταν αδειάσει τελείως ο κινητήρας απενεργοποιείται ή μπαίνει σε safe mode. Ως διάλυμα το AdBlue χάνει τις ιδιότητες του όταν μείνει πάνω από ένα χρόνο στο ρεζερβουάρ.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button