NEA

Δεδομένη θεωρείται η ύπαρξη ιπτάμενων ταξί στο μέλλον

Την επόμενη δεκαετία (ή και σε λιγότερο χρόνο), τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θα μπορούσαν να γίνουν δημοφιλής τρόπος μεταφοράς και βιώσιμη εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά ταξί.

Ωστόσο, για τα μη πολιτικά επιβατικά drones, η απόκτηση  ευρείας αποδοχής μπορεί να διαρκέσει περισσότερο. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν αναλυτές της McKinsey για το μέλλον της προηγμένης αεροπορικής κινητικότητας.

Για αυτούς θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξει ευρεία διάδοση των ιπτάμενων ταξί. Το χρονικό διάστημα δεν μπορούν με ασφάλεια να προβλέψουν. “Θα έχουμε αεροσκάφη που είναι πολύ μικρότερα από τα σημερινά και θα είναι πολύ πιο προσιτά. Θα προσγειωθούν στις γειτονιές σας”, τονίζουν μεταξύ άλλων.

Σε κάθε περίπτωση δε θα αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο, όπως λένε, αλλά θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά. Μάλιστα το να πετάς πάνω από το δρόμο είναι πολύ πιο ασφαλές από το να οδηγείς με άλλους ανθρώπους στο δρόμο και δεν έχουν άδικο.

Ακολουθούν οι προβλέψεις τριών ειδικών της McKinsey για το μέλλον της προηγμένης αεροπορικής κινητικότητας.


Η εμπειρία των μετακινήσεων του μέλλοντος

Benedikt Kloss: Θα γίνουν ιπτάμενα ταξί. Το ερώτημα για μένα αυτή τη στιγμή είναι πότε θα συμβεί -όχι εάν.

Robin Riedel: Θα έχουμε αεροσκάφη που είναι πολύ μικρότερα από τα σημερινά και θα είναι πολύ πιο προσιτά. Θα προσγειωθούν στις γειτονιές σας. Μπορείτε να κάνετε μια σύντομη βόλτα με το αυτοκίνητο ή μια βόλτα με σκούτερ μικροκινητικότητας για να φτάσετε στο vertiport και θα περάσετε από εκεί ακριβώς όπως κάνετε σήμερα σε μια στάση ταξί. Θα επιβιβαστείτε σε ένα αεροσκάφος που θα σας μεταφέρει αρκετά γρήγορα στην πόλη ή στην επόμενη πόλη ή οπουδήποτε σε ακτίνα 100 ή 150 μιλίων.

Kersten Heineke: Και όλα αυτά θα είναι μια απρόσκοπτη εμπειρία. Φαντάζομαι ότι είναι πλήρως ενσωματωμένο στην εφαρμογή κινητικότητάς μου: τη βόλτα μου με ηλεκτρονικό σκούτερ στο γραφείο το πρωί, το ταξίδι στο αεροδρόμιο, την πτήση, το ταξίδι από το αεροδρόμιο στην πόλη και μετά, ξανά, το σκούτερ για το τελευταίο μίλι. Μπορεί ακόμη και να είναι ένα ενσωματωμένο εισιτήριο. Όλα αυτά τα νέα οχήματα θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. θα είναι πολύ πιο καθαρά και εντελώς χωρίς εκπομπές. Η προηγμένη αεροπορική κινητικότητα θα αντικαταστήσει την ιδιοκτησία αυτοκινήτου; Αμφιβάλλω. Νομίζω ότι θα είναι συμπληρωματικό.

Robin Riedel: Μερικά από τα χρονοδιαγράμματα που βλέπουμε είναι πολύ επιθετικά. Δεν είμαι τόσο ανοδικός όσο μερικές από τις δημόσιες δηλώσεις σχετικά με το πόσο γρήγορα μπορούμε να ενισχύσουμε το σύστημα, αλλά μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα – δέκα χρόνια μετά – είμαι στην πραγματικότητα αρκετά ανοδικός. Νομίζω ότι αυτός είναι ένας τρόπος μεταφοράς που τελικά θα γίνει αρκετά συχνά χρησιμοποιούμενος. Θα είναι ασφαλές, θα εξοικονομήσει χρόνο σε πολλούς από εμάς, θα είναι βιώσιμο, άρα υπάρχει ένα λαμπρό μέλλον να προσβλέπουμε.

Benedikt Kloss: Θα έλεγα ότι το να πετάς πάνω από το δρόμο είναι πολύ πιο ασφαλές από το να οδηγείς με άλλους ανθρώπους στο δρόμο.


Ένας αναπτυσσόμενος κλάδος που είναι βιώσιμος και χωρίς αποκλεισμούς

Kersten Heineke: Μιλάμε για τον εκδημοκρατισμό της πτήσης με ελικόπτερο και, εν τέλει, για τον εκδημοκρατισμό των ιδιωτικών τζετ. Αυτό είναι κάτι που πολλοί άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά αν δεν υπήρχαν αυτά τα προηγμένα οχήματα αεροκινητικότητας. Η λήψη ενός ιδιωτικού τζετ είναι κάτι που πιθανώς λιγότερο από το ένα τοις εκατό, ή πολύ λιγότερο από ένα τοις εκατό, του πληθυσμού θα κάνει ποτέ σε όλη του τη ζωή.

Robin Riedel: Θα είναι τόσο σημαντικό που αυτό δεν είναι παιχνίδι για τους πλούσιους, αλλά κάτι που παρέχει σε γενικές γραμμές αξία στους ανθρώπους. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στον κόσμο σήμερα που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα αεροπορικό εισιτήριο, αλλά αν φτιάχνουμε πραγματικά αυτόν τον κλάδο, αυτή θα μπορούσε να είναι η ίδια τιμή με ένα ταξί. Είμαι ενθουσιασμένος για την ικανότητα της προηγμένης αεροπορικής κινητικότητας να είναι βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς, και είμαι ενθουσιασμένος που βλέπω την άνοδο μιας ολοκαίνουργιας βιομηχανίας.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button