PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW i4 eDrive 40 [test drive]

Ο νέος «στρατιώτης» στο λόχο της BMW μπαίνει στη μάχη των ηλεκτρικών σεντάν και αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά… i4 (γιώτα τέσσερα). Το βαυαρικό μοντέλο τίθεται αντιμέτωπο με παγκόσμιους πρωταγωνιστές όπως το TeslaModel 3 και είναι εκ φύσεως υποχρεωμένο να τα κοιτάξει στα μάτια ή και να τα ξεπεράσει. Μπορεί άραγε;

Αν μιλούσαμε σε άλλη χρονική συγκυρία (είτε στο παρελθόν, είτε πιθανότατα και στο μέλλον) οποιαδήποτε σύγκριση μεταξύ ενός μοντέλου της BMW και ενός… Βενιαμίν της αυτοκίνησης όπως της Tesla, θα ήταν το πιο σύντομο ανέκδοτο.

Στο παρόν όμως, με τα δεδομένα να είναι κατά κράτος υπέρ του Model 3 (πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε πωλήσεις με μεγάλη διαφορά), τα πράγματα είναι λιγάκι διαφορετικά. Όχι ότι πρέπει οπωσδήποτε το πρώτο ηλεκτρικό σεντάν της BMW να ξεπεράσει τον αντίπαλο του από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αλλά δύσκολο να χωνέψεις πως θα μπορούσε κάτι άλλο να φανεί πιο δελεαστικό σε σχέση με μία πισωκίνητη BMW 340 ίππων και 430 Nm ροπής.

Μην πάει το μυαλό σας σε διπλές απολήξεις, μαγικό ήχο και πολλά κυβικά εκατοστά χωρητικότητα  κάτω από το καπό. Η μπλε απόχρωση (η εταιρία την αποκαλεί iBlue) υποδηλώνει τον αμιγώς ηλεκτρικό της χαρακτήρα. Το τετράθυρο μοντέλο ουσιαστικά είναι ένα πολύ κομψό κουπέ που βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR των Γερμανών. Το δάπεδο που έχουμε δει στη Σειρά 3 και στη Σειρά 4 Gran Coupe και δεν έχει σχεδιαστεί για αποκλειστικά ηλεκτρική χρήση αλλά κυρίως για μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η i4 έτσι είναι ένα στιλάτο κουπέ με τέσσερις πόρτες, σπορ σχεδίαση κατά μήκος και επιβλητικές καμπύλες που θα ζήλευε και η Μόνικα Μπελούτσι. Η κλειστή εισαγωγή πάντως, το πορτάκι για τη φόρτιση και οι μπλε γραμμές στο λευκό της πέρλας, είναι εκεί για να δείχνουν πως το βαυαρικό μοντέλο μπορεί να είναι σπορ, εντυπωσιακό και γρήγορο, αλλά δεν θα κάνει στάση σε βενζινάδικο παρά μόνο για πλύσιμο.

Έχει μήκος 4,783 μέτρων, τα οποία κρύβονται εντέχνως στο μάτι και έχουν χρησιμοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε η i4 περισσότερο να αρέσει και λιγότερο για να τονώσουν το πρακτικό της χαρακτήρα. Έχει μακρύ ρύγχος (που αντικειμενικά αρέσει στο κοινό της βαυαρικής μάρκας) και καθαρές γραμμές, με τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω να δίνουν το κάτι παραπάνω τεχνολογικά και αισθητικά.

Με λίγα λόγια δε θέλει και πολύ φαντασία για να καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα premium Gran Coupe που σε προσκαλεί να το ανακαλύψεις και στο εσωτερικό του. Εκεί κυριαρχούν οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες σε ένα ενιαίο κυρτό πάνελ, με την ποιότητα των γραφικών τους και την πληθώρα πληροφοριών και ρυθμίσεων που περιέχουν. Για να βρεθείς φυσικά στην καμπίνα της i4 θα πρέπει να τοποθετήσεις χαμηλά το σώμα σου, αφού το όμορφο κουπέ είναι χαμηλό κάτι που τονίζει βέβαια και το σπορ στοιχείο συνολικά.

Το περιστροφικό joystick μπορεί να θυμίζει το παρελθόν όμως είναι πολύ χρήσιμο (τοποθετημένο δίπλα στον επιλογέα) και θα σε βάλει αμέσως στο βασικό μενού, ενώ κάνει κάπως την εξοικείωση πιο εύκολη. Αφήστε που διατηρεί την οθόνη αφής καθαρή αφού δε χρειάζεται να την αγγίζουμε με κάθε ευκαιρία. Στο σημείο αυτό της κεντρικής κονσόλας λείπει ένας ακόμη χώρος για μικροαντικείμενα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν αρκούν οι θήκες μπροστά από τον επιλογέα και κοντά στην ασύρματη φόρτιση.

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως δε μιλάμε για έναν πρωταθλητή σε θέματα πρακτικότητας (και όμως τα 470 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι για βάθρο), αλλά για ένα εκλεκτό μοντέλο που προάγει την πολυτέλεια, το σπορ στοιχείο και τη συμπεριφορά στο δρόμο. Και μια και θίξαμε το τελευταίο ζήτημα, να σας πούμε ότι η i4 eDrive 40 εφοδιάζεται με μονό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 250 kW (340 ίππων) τοποθετημένο στον πίσω άξονα και μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 80,7 kWh στο δάπεδο του αμαξώματος.

Ο συνδυασμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα το πισωκίνητο ηλεκτρικό σεντάν να έχει μία έξυπνη κατανομή βάρους περίπου (45% εμπρός, 55% πίσω) που θα σε αφήσει και λίγο να διασκεδάσεις. Και γιατί να μην το κάνεις εφόσον οι 340 ίπποι και η υψηλή ροπή 430 Nm είναι άμεσα διαθέσιμα και, αναλόγως τη λειτουργία που θα επιλέξει κανείς, μπορούν να προσφέρουν και τις ανάλογες συγκινήσεις. Στο Sport μάλιστα ακούγεται και ένα όμορφο τεχνητό γουργουρητό που σε κάνει να θες να βυθίζεις συνεχώς το δεξί πεντάλ, ενώ στο Comfort θα απολαύσεις την απόλυτη ισορροπία.

Η σβελτάδα φυσικά και παραμένει (0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα) με την ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να υποστηρίζει πιο άνετα περάσματα σε μέτριους δρόμους ποιοτικά. Μέσα στην πόλη το Sport μπορεί να σε κουράσει εν μέρει, καθώς η επιτάχυνση είναι αστραπιαία και απαιτεί λεπτούς χειρισμούς από το δεξί πόδι για να μην ενοχληθούν οι συνεπιβάτες.

Σε άλλη περίπτωση κολλάς στα ποιοτικά καθίσματα και το καταευχαριστιέσαι χωρίς να σου καίγεται καρφί για την κατανάλωση. Άλλωστε μιλάμε για ηλεκτρικό ρεύμα και μικρή σημασία έχει αν «κάψει» 18-19 ή 20 kWh/100 χλμ., αφού η διαφορά στο πορτοφόλι είναι απειροελάχιστη. Ακόμη και σε κατάσταση ταξιδιού το περιβόητο Range Anxiety πάει περίπατο χάρη και στην τεχνολογία 400V. Στην πράξη είμαστε οι πρώτοι που αγχωθήκαμε (κακώς) φορτίζοντας πλήρως την μπαταρία πριν από ένα σύντομο μονοήμερο στην Εύβοια και πάλι πίσω στην Αθήνα.

Το αποτέλεσμα ήταν η επιστροφή να μας βρει με περισσότερο από 60% υπολειπόμενη ενέργεια και μέση κατανάλωση λίγο κάτω από 17 kWh/100 χλμ., με τέσσερις επιβάτες και καμία οικονομία σε κλιματισμό ή ταχύτητα κίνησης. Τα έξυπνα συστήματα της BMW αναλαμβάνουν τόσο να κάνουν οικονομία στο ρεύμα, όσο και να κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη.

Για παράδειγμα, σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας οι κάμερες διαβάζουν αν υπάρχει προπορευόμενο όχημα ή κλειστή στροφή και φρενάρουν ελαφρώς κάνοντας ανάκτηση, ενώ χωρίς κανένα εμπόδιο αφήνουν το αμάξωμα των 2.125 κιλών να ρολάρει για εκατοντάδες μέτρα χωρίς γκάζι και με τη στιγμιαία κατανάλωση να είναι σχεδόν μηδενική εκείνη τη στιγμή.

Η φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα είναι φυσικό να θέλει… μέρες, ωστόσο σε ταχυφορτιστή DC αρκούν μονάχα 31 λεπτά για το 10-80% της φόρτισης. Σε wallbox 11 kW πάλι, ένα 8ωρο είναι αρκετό για να φθάσει η μεγάλη μπαταρία στο 100% της φόρτισης ακόμη και αν ξεκινήσει εντελώς άδεια.

Γενικότερα, η i4 eDrive 40 είναι από τα ηλεκτρικά που δε θα σε αγχώσουν για την αυτονομία τους. Στα χαρτιά αυτή μπορεί να πλησιάσει ακόμη και τα 600 χλμ. σε ιδανικές συνθήκες, αλλά ακόμη και 500 ή 550 να είναι και πάλι δεν έχεις κανένα λόγο να ανησυχείς εκτός αν θες να φύγεις για road trip και απεχθάνεσαι ακόμη και τις ολιγόλεπτες στάσεις.

Είναι πάντως ένα ολοκληρωμένο σεντάν, ταχύτατο, με σπορ περιβολή, διασκεδαστικό εν μέρει και με χώρους για την οικογένεια. Η ποιότητα δε λείπει, είτε μιλάμε για κύλιση, είτε για το διάκοσμο και την παραμονή στο σαλόνι, ενώ τα σύγχρονα συστήματα και η τεχνολογία 400V με γρήγορη φόρτιση και μεγάλη αυτονομία σε προδιαθέτουν για απλησίαστο οικονομικό χαρακτήρα.

Και όμως, η i4 της δοκιμής μας κοστίζει 59.900 ευρώ χωρίς να έχουμε προσμετρήσει την κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ, ποσό που σαφώς και δεν είναι ευκαταφρόνητο, ωστόσο είναι κοντά σε αυτό που ζητά το Tesla Model 3 και είναι σαφέστατα μία πιο άρτια επιλογή από όλες τις απόψεις αλλά και πιο φρέσκια και ορθολογική πρόταση.

Κατά την ταπεινή μας άποψη τα αξίζει και με το παραπάνω με τον πληρέστατο χαρακτήρα που βγάζει στο δρόμο και με την εμφάνιση της, ενώ σπάει λίγο και τη μονοτονία της μόδας των SUV πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα. Τα σεντάν μπορεί να έφυγαν από το προσκήνιο, τα Grand Coupe όμως αναγεννιούνται και μάλιστα με ηλεκτρική ενέργεια. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW i4 eDrive 40 340 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Μονός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 250 kW (340PS), 430 Nm
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 83,9 kWh (80,7 net), 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 8,25 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 205 kW σε 31 λεπτά 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,1 kWh/100 km, 18,2 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 589 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 83,9 kWh (80,7 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 490-548 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι /δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza Eco, 225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.783 × 1.852 × 1.448 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.601 / 1.630 mm
Μεταξόνιο 2.856 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt (έως 1.290 lt)
Απόβαρο 2.125 kg
Τιμή πώλησης μοντέλου δοκιμής: από 59.900€ (51.900€ με το πρόγραμμα κινούμε ηλεκτρικά 2)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!