MUST_READNEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πυρηνικά αυτοκίνητα με αυτονομία για 10.000 χιλιόμετρα

Όταν η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν σε πλήρη διέγερση είχαν προκύψει διάφορα τρελά και παλαβά σενάρια.

Αν θεωρείτε πως τα αυτοκίνητα με αεριοστρόβιλο μετάκαυσης ήταν η πιο ακραία ιδέα, τότε ίσως να μην γνωρίζετε για τα πυρηνικά αυτοκίνητα. Προς τα τέλη  της δεκαετίας του 1950 είχε προκύψει ένα πρότζεκτ με το οποίο η Ford  είχε πειραματιστεί κάνοντας χρήση τεχνολογίας πυρηνικής  ενέργειας σε δύο πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Τα οποία πρακτικά δεν χρειαζόντουσαν ποτέ  ανεφοδιασμό και μπορούσαν να διανύσουν πάνω από 10.000 χιλιόμετρα. Η αρχή λειτουργίας τους είχε βασιστεί στα πυρηνικά υποβρύχια. Με απλά  λόγια υπήρχε ένας αντιδραστήρας… τσέπης που δημιουργούσε ατμό για δύο αεριοστρόβιλους. Ο μεγαλύτερος αναλάμβανε την κίνηση του αυτοκινήτου και ο μικρότερος παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια για τα δευτερεύοντα συστήματα.

Ford Nucleon

Το Nucleon ήταν το ένα από τα δύο concept και είχε τον αντιδραστήρα στο πίσω  μέρος του  αυτοκινήτου  με μία μόνωση από μόλυβδο να προστατεύει θεωρητικά τους επιβάτες από την ραδιενεργό ακτινοβολία. Ευτυχώς, το Nucleon έμεινε στα σχέδια και δεν χρειάστηκε κανείς… άτυχος να εμπλακεί σε μια διαδικασία εξέλιξης και κατασκευής.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 η Ford επανήλθε με ένα δεύτερο concept που είχε την ονομασία Seattle-ite XXI. Και αυτό έμεινε στις μακέτες και στα μοντέλα υπό κλίμακα αλλά πέρα  από το πυρηνικό του σύστημα  πρόωσης είχε  πολλές καινοτομίες.

Ford Seattle-ite XXI

Μία από αυτές ήταν ένα πρωτόγονο σύστημα που με την χρήση χαρτών μπορούσε να διατηρήσει το αυτοκίνητο στην λωρίδα κυκλοφορίας του. Κάτι σαν τα αυτόνομα συστήματα που υπάρχουν στα σημερινά αυτοκίνητα με την διαφορά πως ανύπαρκτα τότε ηλεκτρονικά μέσα δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν μία τέτοια τεχνολογία.

Ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στοιχείο ήταν μια μικρή οθόνη πίσω από το παρμπρίζ όπου ο οδηγός μπορούσε να έχει διάφορες πληροφορίες. Το τι ακριβώς δεν το γνωρίζουμε. Αλλά αυτό το σύστημα μας παραπέμπει ευθέως στα σημερινά head-up display. Και όπως φαίνεται οι ιδέες και η φαντασία υπάρχουν από πολύ παλιά. Αυτό που μένει είναι με το χρόνο να προκύψουν τα τεχνολογικά μέσα για να υλοποιηθούν.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά ενδιαφέροντα άρθρα:

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button