NEAPINED

Πόσο δύσκολη είναι η καθιέρωση των αυτόνομων οχημάτων;

Μεγάλος είναι ο προβληματισμός που υπάρχει στους κατασκευαστές των αυτόνομων οχημάτων μετά και τα πρόσφατα ατυχήματα τόσο της Tesla, όσο και της GM.

Το μεγάλο θέμα είναι ότι ενώ τα αυτόνομα οχήματα υπόσχονται ασφαλείς μετακινήσεις, ωστόσο αυτό φαίνεται να μη γίνεται να γίνεται πράξη χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση, έστω και αν είναι από απόσταση αυτή.

Ας δούμε τον προβληματισμό μέσα από τα στελέχη των εταιριών

Οι startup αυτόνομων οχημάτων (AV) έχουν συγκεντρώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να αναπτύξουν πραγματικά αυτόνομα αυτοκίνητα, αλλά στελέχη του κλάδου και ειδικοί λένε ότι μπορεί να χρειαστούν μόνιμα ανθρώπινοι παρατηρητές για να βοηθήσουν τους οδηγούς ρομπότ που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Η μεγάλη υπόσχεση των αυτόνομων οχημάτων είναι ότι οι υπολογιστές και η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσουν δραματικά τα ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος και για το λόγο αυτό συγκεντρώνονται μεγάλα ποσά για έρευνα και επένδυση.

Υπάρχει όμως ένα ζήτημα: Η κατασκευή αυτοκινήτων ρομπότ που να μπορούν να οδηγούν πιο ασφαλή από τους ανθρώπους είναι εξαιρετικά δύσκολη, επειδή τα συστήματα λογισμικού αυτόνομης οδήγησης απλώς δεν έχουν την ικανότητα των ανθρώπων να προβλέψουν και να εκτιμήσουν γρήγορα τον κίνδυνο, ειδικά όταν αντιμετωπίζουν απροσδόκητα περιστατικά ή «υπερβολικές περιπτώσεις».

Το γεγονός αυτό προβληματίζει ερευνητές και επενδυτές και είναι η πρώτη φορά που στέλεχος αυτοκινητοβιομηχανίας αναγνωρίζει αυτό το πολύ σημαντικό θέμα και κρίνει αναγκαία την ύπαρξη του ανθρώπου που απομακρυσμένα θα εποπτεύει.

Ο Kyle Vogt, Διευθύνων Σύμβουλος της Cruise, μονάδας της General Motors, όταν ρωτήθηκε είπε:  Μπορώ να παρέχω στους πελάτες μου ηρεμία γνωρίζοντας ότι υπάρχει πάντα ένας άνθρωπος εκεί για να βοηθήσει αν χρειαστεί», είπε ο Vogt. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Cruise αναγνωρίζει τη μακροπρόθεσμη ανάγκη για τηλεχειριστές.

Η Waymo and Argo της Alphabet Inc, η οποία υποστηρίζεται από τη Ford Motor Co και τη Volkswagen AG, αρνήθηκε να σχολιάσει όταν τέθηκε η ίδια ερώτηση.

Στο μεταξύ η GM ανακάλεσε και ενημέρωσε το λογισμικό σε 80 αυτόνομα οχήματα Cruise αυτό το μήνα μετά από ένα δυστύχημα τον Ιούνιο στο Σαν Φρανσίσκο που “άφησε” δύο ανθρώπους να τραυματιστούν. Οι ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας των ΗΠΑ δήλωσαν ότι το ανακληθέν λογισμικό θα μπορούσε «να προβλέψει εσφαλμένα» την πορεία ενός επερχόμενου οχήματος και ο Cruise είπε ότι το ασυνήθιστο σενάριο δεν θα επαναληφθεί μετά την ενημέρωση.

Τα πραγματικά αυτόνομα οχήματα είναι πολύ πίσω από τα αισιόδοξα χρονοδιαγράμματα

Τα πραγματικά αυτόνομα οχήματα είναι πολύ πίσω από τα αισιόδοξα χρονοδιαγράμματα κυκλοφορίας που είχαν προβλεφθεί μόλις πριν από λίγα χρόνια. Το 2018, η GM ζήτησε την έγκριση της κυβέρνησης των ΗΠΑ για ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι, φρένο ή πεντάλ γκαζιού, το οποίο θα έμπαινε στον εμπορικό της στόλο κοινής χρήσης το 2019. Αυτό το όχημα, το Cruise Origin, τώρα δεν πρόκειται να ξεκινήσει την παραγωγή μέχρι την άνοιξη 2023, είπε ο Vogt.

Το 2019, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Inc, Elon Musk, υποσχέθηκε ένα εκατομμύριο ρομποταξί “τον επόμενο χρόνο σίγουρα” – αν και η προσφορά “Full Self Driving” της εταιρείας του έχει επικριθεί επειδή τα αυτοκίνητά της δεν μπορούν να οδηγήσουν μόνα τους χωρίς άνθρωπο πίσω από το τιμόνι.

Σε μια συνέντευξη του Ιουνίου στο YouTube, ο Musk είπε ότι η ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων ήταν «πολύ πιο δύσκολη από ό,τι πίστευα αρχικά, μακράν». Αλλά όταν του ζητήθηκε ένα χρονοδιάγραμμα, είπε ότι η Tesla θα μπορούσε να τα καταφέρει «φέτος».

«Εάν αυτές οι εταιρείες δεν πετύχουν τα επόμενα δύο χρόνια, δεν θα υπάρχουν πια», δήλωσε ο Mike Wagner, Διευθύνων Σύμβουλος της Edge Case Research, η οποία βοηθά τις εταιρείες AV να αξιολογούν, να διαχειρίζονται και να ασφαλίζουν τον κίνδυνο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button