NEAΧΡΗΣΤΙΚΑ

Πότε πρέπει να αλλάξω ελαστικά στο αυτοκίνητο μου;

Παραδοσιακά όταν μπαίνει το φθινόπωρο η πρώτη κουβέντα μεταξύ των ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι για τα ελαστικά. Μήπως ήλθε η ώρα για αλλαγή τους; Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε τα λάστιχα αυτοκινήτου; Ποια είναι τελικά η μέγιστη διάρκεια ζωής τους; 

Αυτές και άλλες πολλές είναι οι ερωτήσεις που αφορούν τα ελαστικά, ενός παράγοντα ακρογωνιαίου για τη σωστή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ας έχεις το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου, όταν δε φοράει σωστά ελαστικά ο κίνδυνος είναι ο ίδιος και με το “χειρότερο”. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως τα λάστιχα είναι τα μοναδικά στοιχεία του αυτοκινήτου που έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα.

Άρα στην ερώτηση αν χρειάζεστε νέα ελαστικά οι ειδικοί εστιάζουν στη διάρκεια ζωής του ελαστικού και τονίζουν τα εξής:

Ακόμη και αν βρίσκονται στην καλύτερη οπτικά κατάσταση, μετά από το πολύ πέντε χρόνια χρήσης, τα ελαστικά θα πρέπει να ελέγχονται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο από κάποιον επαγγελματία. Στο μεταξύ, μετά τα 10 χρόνια χρήσης, η Michelin συνιστά την προληπτική αντικατάστασή των ελαστικών σας με καινούρια, ακόμη και αν δεν έχουν φθαρεί έως το δείκτη φθοράς του πέλματος. Το ίδιο ισχύει και για τη ρεζέρβα.

Πότε πρέπει να αλλάξω λάστιχα άμεσα;

  • Η άμεση αντικατάσταση των ελαστικών υπαγορεύεται από τα κάτωθι  γεγονότα:
  • Το πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το επιτρεπόμενο βάθος σκαλίσματος
  • Τα πλευρά του ελαστικού έχουν υποστεί ζημιά
  • Υπάρχει τρύπα στο πέλμα του ελαστικού με διάμετρο άνω των 6 mm
  • Η στεφάνη έχει υποστεί ζημιά ή έχει παραμορφωθεί (η στεφάνη είναι το ακριανό μέρος του ελαστικού που προσαρμόζεται στον τροχό)

Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί τονίζουν ότι η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα (λόγω αυξημένης θερμοκρασίας και πίεσης), οι απότομες εκκινήσεις και φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης, αλλά και η οδήγηση σε κατεστραμμένους δρόμους είναι αιτίες για γρήγορη φθορά των ελαστικών.

Για αυτό ελέγχετε τακτικά την πίεση στα ελαστικά, να μετράτε με ειδικό όργανο το βάθος του πέλματος των ελαστικών και σε κάθε περίπτωση να συμβουλεύεστε έναν ειδικό, αν θεωρείτε ότι αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τα ελαστικά σας.

Δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας αφού η φθορά των ελαστικών δεν εξαρτάται μόνο από το χρόνο και τα χιλιόμετρα αλλά και από τον τακτικό έλεγχο, την ποιότητα των δρόμων κ.α. Σε γενικές γραμμές τα ελαστικά αλλάζουν κάθε περίπου 35-45 χιλιάδες χλμ. Για να αποφεύγεται η ανομοιογενής φθορά τους καλό είναι να σταυρώνονται (αλλαγή χιαστί ή οι εμπρός με τους πίσω τροχούς) κάθε 5.000-10.000 km. Εναλλακτικά κάθε 3 χρόνια. Δεν υπάρχει σωστή εποχή για αλλαγή ελαστικού. Όταν φθείρονται τότε αυτά πρέπει να αντικαθιστώνται.

Το χειμώνα το βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να επιφέρει υδρολίσθηση λόγω της αργής απαγωγής του νερού σε ένα φθαρμένο ελαστικό με μικρές αυλακώσεις. Επίσης, στις χαμηλές θερμοκρασίες το πέλμα παγώνει και κοκαλώνει. Το καλοκαίρι η υψηλή θερμοκρασία του οδοστρώματος “στεγνώνει” το ελαστικό με αποτέλεσμα αυτό να “λαστιχάρει” και να επηρεάζετι σημαντικά ην πρόσφυση και το φρενάρισμα.

Δείτε, επίσης:

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button