NEA

Θα γίνει της Κίνας… στην Ευρώπη – Έρχονται νέα ηλεκτρικά

Έφτασε στην Ευρώπη πέρυσι, η κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio και άνοιξε προχθες την Παρασκευή στη Γερμανία, το νέο της κατάστημα, κοιτώντας κατάματα  τους ισχυρούς κατασκευαστές.

Συγκεκριμένα, ο κινεζικός όμιλος εγκαινίασε τον εμπορικό του χώρο σε μια από τις πιο διάσημες λεωφόρους του Βερολίνου, την Kurfürstendamm. Η χώρα της Volkswagen, της Mercedes και της BMW είναι η δεύτερη ευρωπαϊκή αγορά όπου εδρεύει η Nio, μετά τη Νορβηγία πέρυσι.

«Μέχρι το 2025, θα είμαστε παρόντες σε 25 χώρες και περιοχές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος William Li στη γερμανική πρωτεύουσα. Ο όμιλος δε διαθέτει εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Μέρος της ιδέας του είναι να αναπτύξει ένα δίκτυο αυτοματοποιημένων σταθμών ανταλλαγής μπαταριών.

Αντί για επαναφόρτιση οχημάτων, αυτοί οι σταθμοί θα επιτρέπουν την ανταλλαγή άδειων μπαταριών με νέες, εξοικονομώντας χρόνο φόρτισης. Ένας πρώτος σταθμός μόλις άνοιξε στη νότια Γερμανία, στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ Μονάχου και Στουτγάρδης.

Μετά από ένα χρόνο παρουσίας στη Νορβηγία, η Nio έχει πουλήσει μόνο 750 οχήματα

«θα γίνουν, όπως η Tesla, πολύ μεγάλοι ανταγωνιστές των Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων», δήλωσε πρόσφατα ο Ferdinand Dudenhöffer, ειδικός του Γερμανικού Κέντρου Έρευνας Αυτοκινήτου (CAR) για την κινεζική εταιρεία. Το σεντάν ET7 που κυκλοφορεί στη Γερμανία πωλείται στην αγορά της Κίνας προς 448.000 γιουάν (64.400 ευρώ).

Η τιμή του στην Ευρώπη δεν έχει ανακοινωθεί προς το παρόν. Ένα σημάδι ότι οι γερμανικές μάρκες παίρνουν την απειλή στα σοβαρά, η Audi, μια από τις θυγατρικές του ομίλου Volkswagen, κατέθεσε αγωγή κατά της Nio τον Ιούνιο, κατηγορώντας την ότι τα ονόματα των μοντέλων ES6 και ES8 είναι πολύ παρόμοια με τα ονόματα του Audi S6. και S8.

Σε αντίθεση με την παραγωγή θερμικών αυτοκινήτων, οι Κινέζοι κατασκευαστές (BYD, Polestar ή ακόμα και η Wuling) έχουν κάνει ένα βήμα μπροστά στα ηλεκτρικά οχήματα από τη δεκαετία του 2010. Είναι πλέον σε θέση να προσφέρουν στην ευρωπαϊκή αγορά μοντέλα μεσαίας κατηγορίας σε ελκυστικές τιμές.

Ωστόσο, τα περίπου 80.000 κινεζικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2021 αντιπροσωπεύουν μόνο ένα οριακό μερίδιο της αγοράς στη γηραιά ήπειρο. Φέτος, η Nio σχεδιάζει επίσης να εισέλθει στις αγορές της Ολλανδίας, της Σουηδίας και της Δανίας.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button