NEA

Vinfast: Οι Βιετναμέζοι είναι έτοιμοι να κατακτήσουν την αμερικανική αγορά

Τελικά, τα όνειρα είναι για όσους τολμούν και δε διστάζουν να ρισκάρουν. Αυτό προφανώς σκέφτεται ο όμιλος Vinggroup, που διευθύνεται από τον πλουσιότερο άνθρωπο του Βιετνάμ, τον Pham Nhat Vuong.

Τι κάνει λοιπόν ο βιετναμέζος επιχειρηματίας; Η μάρκα αυτοκινήτων Vinfast έχει βάλει πλώρη τις ΗΠΑ, προκειμένου τα ηλεκτρικά της οχήματα να κυκλοφορήσουν στην πατρίδα του Μάσκ, προκειμένου αυτά να κυκλοφορήσουν στους αμερικανικούς δρόμους μέχρι το τέλος του έτους.

Τα μοντέλα της μάρκας εμφανίζονται όλο και περισσότερο στους δρόμους του Ανόι ή του Χο Τσι Μινχ, αλλά η επίθεση στην αμερικανική αγορά, την πατρίδα του Tesla, είναι ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα σε μια ήδη γεμάτη αγορά.

Σε λιγότερο από δύο χρόνια, ο όμιλος Vinggroup, που διευθύνεται από τον πλουσιότερο άνθρωπο του Βιετνάμ, έχει μετατρέψει ένα λασπώδες κομμάτι βάλτου κοντά στο βόρειο λιμάνι της πόλης Haiphong σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο, εξοπλισμένο με 1.200 ρομπότ, μηχανές που αγοράζονται από τη Γερμανία. , την Ιαπωνία και τη Σουηδία και μια διεθνή ομάδα που προέρχεται από κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η BMW και η General Motors.

Ο πρόεδρός του Pham Nhat Vuong, ο οποίος έκανε την περιουσία του στην πρώην ΕΣΣΔ πουλώντας instant noodles, έχει συγκεντρώσει έκτοτε μια περιουσία 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων επιτρέποντάς του να είναι πανταχού παρών στο Βιετνάμ, από την ακίνητη περιουσία στην υγεία, από τον τουρισμό στην εκπαίδευση.

Η αμερικανική αγορά αντιπροσωπεύει μια σημαντική καμπή για τη Vinfast, παραδέχεται ο πρόεδρος της Le Thi Thu Thuy. «Αν πετύχουμε εκεί, μπορούμε να πετύχουμε οπουδήποτε», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο από την τοποθεσία του εργοστασίου.

Το τελευταίο μοντέλο, το VF8, ένα SUV που σχεδιάστηκε από τον Ιταλό Pininfarina, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τη Ferrari για δεκαετίες, πρόκειται να κυκλοφορήσει.

Το αμερικανικό όνειρο

«Θέλουμε να δείξουμε (…) ότι το Βιετνάμ του σήμερα είναι πολύ διαφορετικό από το Βιετνάμ του πολέμου ή ακόμα και από το Βιετνάμ πριν από δέκα χρόνια», προσθέτει. Η εταιρεία έχει επενδύσει πολλά στο αμερικανικό της όνειρο.

Τον Ιούλιο, η Vinfast άνοιξε έξι εκθεσιακούς χώρους στην Καλιφόρνια, συμπεριλαμβανομένου ενός εμβληματικού καταστήματος στη Σάντα Μόνικα, σε έναν από τους πιο πολυτελείς δρόμους του Λος Άντζελες.

Ο κατασκευαστής σχεδιάζει να ανοίξει 30 συνολικά μέχρι το τέλος του έτους.
Θα ξοδέψει επίσης 2 δισεκατομμύρια δολάρια για να ανοίξει ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων και μπαταριών στη Βόρεια Καρολίνα.

Τελικά, 150.000 αυτοκίνητα θα βγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης και αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 7.000 νέες θέσεις εργασίας, κάτι που οδήγησε τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν να κάνει την ανακοίνωση ο ίδιος στο Twitter τον Μάρτιο. «Είναι ο καλύτερος πωλητής μας», αστειεύεται η κυρία Thuy.

Πόσο θα κοστίζουν;

Για να προσελκύσει πελάτες, η Vinfast βασίζεται στην τιμή. Τα δύο μοντέλα VF8 και VF9 που προσφέρονται στην αμερικανική αγορά κοστίζουν αντίστοιχα 42.000 και 57.500 δολάρια, έναντι 65.000 για το βασικό SUV της Tesla.

Το μυστικό είναι ένα μηνιαίο σύστημα ενοικίασης μπαταριών, το οποίο η μάρκα αντικαθιστά δωρεάν εάν η χωρητικότητά του μειωθεί σε λιγότερο από 70%. “Η υποκείμενη θεωρία είναι ότι σας προσφέρουμε ένα όχημα που έχει παρόμοια τιμή με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης”, λέει ο Thuy.

Αλλά επιπλέον, “έχετε συνειδητοποιήσει το περιβάλλον… είστε καλός καταναλωτής, επομένως δεν υπάρχει λόγος να μην αγοράσετε ηλεκτρικά οχήματα”, προσθέτει ο Thuy, ο οποίος ισχυρίζεται ότι έχει λάβει περισσότερες από 10.000 προπαραγγελίες.

Επόμενος στόχος, Ευρώπη

Το μέγεθος των φιλοδοξιών της VinFast, οι οποίες επεκτείνονται στην Ευρώπη, όπου σχεδιάζουν να ανοίξουν τον πρώτο εκθεσιακό χώρο μέχρι το τέλος του έτους, έχει καταπλήξει πολλούς στον κλάδο.

Η Vinfast ανέπτυξε τρία οχήματα σε μόλις 21 μήνες, ενώ «συνήθως χρειάζονται χρόνια και χρόνια για να μετατραπεί ένα αυτοκίνητο από μια ιδέα σε χαρτί σε κάτι που πραγματικά οδηγείς. Και παρόλο που η αγορά των κανονικών αυτοκινήτων είναι ήδη κορεσμένη, λέει, μπορεί να υπάρχει ένα “λεπτό παράθυρο ευκαιρίας” στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων που εξακολουθεί να αναπτύσσεται.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button