PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Aygo X [test drive]

Στο πνεύμα των καιρών το Aygo έχει επιστρέψει στα λημέρια της πόλης με μία crossover φορεσιά που σηματοδοτεί το X, τεχνολογικές αναβαθμίσεις αλλά αντίστοιχα τσιμπημένο κόστος κτήσης.

Τις βάσεις για μια επιτυχημένη παρουσία στους πίνακες πωλήσεων των μικρών οχημάτων στις πόλεις των ευρωπαϊκών χωρών έχει θέσει η Toyota με το νέο Aygo X. Μπορεί να μην βάζει «γκολ από τα αποδυτήρια» στην Ελλάδα, λόγω της αλμυρούτσικης τιμής εκκίνησης των 14.770 ευρώ, ωστόσο είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει, αν δεν αποτελεί ήδη θέμα συζήτησης στους νέους και νέες (και όχι μόνο)  που αναζητούν το πρώτο τους αυτοκίνητο.

Αιτία, η crossover εμφάνιση του, που όμοια του δεν έχει ανταγωνιστής στην συγκεκριμένη κατηγορία (αν εξαιρέσουμε το Suzuki Ignis). Τη νέα του εμφάνιση του, το Aygo X την οφείλει σε συνδυασμό με το πλαίσιο TNGA του Yaris. Πράγματι, σε σχέση με το προηγούμενο Aygo, το νέο είναι κατά 23,5 εκατοστά μακρύτερο και το μεταξόνιο αυξημένο κατά 90 χλστ.

To πλάτος έχει μεγαλώσει και αυτό κατά 12,5 εκ., ενώ ταυτόχρονα υπάρχει ένας μικρός κύκλος στροφής, με ακτίνα μόλις 4,7 m. Εξωτερικά, η μόνη σχέση με το παρελθόν είναι η ύπαρξη των κάθετων πίσω φώτων.  Κατά τα άλλα φέρει επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο και πίσω προφυλακτήρα, ενώ το ψηλό του ανάστημα το κατατάσσει στην κατηγορία των αστικών crossover. Το οποίο χάρη στα περίπου 15 εκατοστά που απέχει από το έδαφος δεν θα διστάσει να περάσει πάνω από κακοτεχνίες αλλά και να προσπεράσει τυχόν μικρά εμπόδια (μην πάει ο νους σας στα πεζοδρόμια) στους δρόμους της πόλης.

Εσωτερικά, το ανασχεδιασμένο, τονισμένο, ταμπλό ενσωματώνει πολύ έξυπνα την υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 9” δίνοντας έναν αέρα πολυτέλειας που ομολογουμένως πρέπει να δείξει για να δικαιολογήσει και την αυξημένη τιμή κτήσης του. Την ίδια στιγμή, οι γυμνές μεταλλικές επιφάνειες στις πόρτες, προσπαθούν να δώσουν ένα νεανικό χαρακτήρα στην αναβαθμισμένη εικόνα του Aygo X.

Ωστόσο, το ταμπλό του Aygo X, παρόλο που προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, βγάζει μία μουντάδα ενώ τα γραφικά της οθόνης αφής είναι μέτρια. Επίσης, το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών δεν επιτρέπει την άνετη πρόσβαση των επιβατών στις πίσω θέσεις, ενώ το άνοιγμα των πίσω παραθύρων σίγουρα δεν θα συγκεντρώσει και τα θετικότερα σχόλια.

Στο μεταξύ το Aygo X είναι εξοπλισμένο φυσικά με τη νέα γενιά του πακέτου των συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense (ραντάρ-κάμερα, συστήματα υποβοήθησης οδηγού κλπ.) εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας στον οδηγό του, κάτι που είναι άμεσα αντιληπτό.

Καθήμενος στο εσωτερικό του Aygo X απολαμβάνεις την πολύ καλή θέση οδήγησης, με τα όμορφα καθίσματα να συμβάλλουν στην άνετη διαμονή εντός του οχήματος. Η σκούρα διακόσμηση του ουρανού αλλά και του ταμπλό διαμορφώνουν ένα σκοτεινό διάκοσμο που έχει όμως πολλές πρακτικές λύσεις, όπως οι δύο ποτηροθήκες ή η θέση για την ασύρματη φόρτιση του κινητού θα σας απαλλάξει από περιττά καλώδια (αρκεί βέβαια το κινητό να υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα).

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γυρίζοντας το κλειδί της μίζας ο ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα των 1.000 κυβικών απόδοσης 72 ίππων γίνεται αισθητός στην καμπίνα. Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα μπορεί να μην αρέσει σε μερικούς. Ωστόσο, είναι αυτός ο κινητήρας που χαρίζει κατανάλωση περίπου στα 5,5-6 λίτρα ανά 100 χλμ. Ναι, αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα του Aygo X, η κατανάλωση. Ότι στυλ οδήγησης έχει υιοθετήσει ο κάθε οδηγός, η κατανάλωση του Aygo X δε θα ξεπεράσει τα 6 λίτρα στην πόλη, ενώ με χαμηλές ταχύτητες (περίπου στα 100 χλμ./ώρα) και εκτός αστικού ιστού είδαμε την κατανάλωση να πέφτει στα περίπου 5 λίτρα.

Εάν σας προκαλεί ανησυχία ότι οι 72 ίπποι είναι λίγοι για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εδώ θα πρέπει να κάνετε συμβιβασμούς. Η ισχύς είναι οριακή για το Aygo X, αλλά αυτή που πρέπει ώστε η κατανάλωση να είναι χαμηλή (θυμηθείτε πως ο πλουσιότερος εξοπλισμός προσθέτει και κιλάκια). Έστω και με αρκετό θόρυβο οι προσπεράσεις θέλουν λίγο γκάζι παραπάνω, καθώς η ροπή των 93 Nm αποδίδεται πολύ ψηλά (στις 4.400 σ.α.λ.) και απαιτεί συνήθως κατέβασμα για σβέλτη κίνηση.

Σε αστικές μετακινήσεις δεν πρόκειται να έχετε κανένα πρόβλημα με την ισχύ του αυτοκινήτου. Βέβαια, στο ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και με ταχύτητες 120 χλμ./ώρα, αν θελήσετε να προσπεράσετε ένα φορτηγό για παράδειγμα, καλό είναι να ρίξετε και μια ματιά πόσο απέχουν από πίσω σας τα οχήματα που ακολουθούν επειδή η διαδικασία θέλει το χρόνο της. Επίσης, τα επίπεδα θορύβου θα μπορούσε να μειώσει η ύπαρξη μίας 6ης σχέσης στο κιβώτιο.

Σε κάθε περίπτωση το χειροκίνητο κιβώτιο, είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και απόδοση και αν προσωπικά είχα να διαλέξω μεταξύ αυτού και του αυτόματου CVT θα επέλεγα το χειροκίνητο. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η πλατφόρμα TNGA του Yaris, πάνω στην οποία πατά και το Aygo X εξασφαλίζει στιβαρό πάτημα και εξαιρετική κατευθυντικότητα ακόμα και στο όριο του κινητήρα. Είναι προφανές ότι το Aygo X μπορεί να τα καταφέρει και με κινητήρες ισχυρότερους (κάτι όμως που δεν υπάρχει). Το σύστημα πέδησης με τη σειρά του είναι αποτελεσματικό, όπως εξίσου ακριβής είναι και η αίσθηση του τιμονιού. 

Στο Aygo X  οι Ιάπωνες έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για ένα ασφαλές αυτοκίνητο πόλης, ικανό να προσεγγίσει και δυνητικούς πελάτες, άλλων κατηγοριών. Μπορεί η τιμή των 14.470 ευρώ (οι τιμές φτάνουν έως τα 18.040 ευρώ, το αυτόματο ξεκινά από τις 16.470 ευρώ) να είναι μια σημαντική δαπάνη για ένα νοικοκυριό. Ωστόσο, η ριζωμένη αντίληψη του «δε σπάει δε χαλάει» (κάτι που μεταξύ μας ισχύει πλέον για τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα) είναι από μόνη της ικανή συνθήκη για να αγοράσει κανείς Toyota. Αν σε αυτό προστεθεί η προχωρημένη του εμφάνιση του Aygo X, μάλλον δε θα πρέπει να ανησυχεί η Toyota για την πορεία του μικρότερου μοντέλου της στο ευρωπαϊκό κοινό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Toyota Aygo X 1.0 Manual – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71 x 84 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 53 kW (72 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 93 Nm (9,5 kgm) / 4.400 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,9 sec
Τελική ταχύτητα 158 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5-6,0 lt/100 km
Τυποποιημένηm μέση (WLTP) 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 583 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 110 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Sincera, 175/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.700 x 1.740 x 1.510 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.467 / 1.478 mm
Μεταξόνιο 2.430 mm
Χώρος αποσκευών 231-840 lt
Απόβαρο από 1.015 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 14.470 €

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!