NEAPINED

Η Jeep παρουσιάζει το Avenger στο Παρίσι [video]

Το alter ego των Opel Mokka-e και Peugeot e-2008 κάνει ντεμπούτο στο σαλόνι του Παρισιού. Με ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 156 ίππων και μπαταρία 54 kWh για αυτονομία 400 χλμ. Διαθέσιμο μέσα στο 2023.

Σχεδιασμένο και εξελιγμένο εξαρχής ως ένα Jeep, το Avenger ενσαρκώνει απόλυτα το DNA της μάρκας σε ένα συμπαγές SUV με έναν ξεχωριστό συνδυασμό στιλ, δυνατοτήτων, πρακτικότητας και τεχνολογίας αιχμής.

Με την παραγωγή του να πραγματοποιείται στο υψηλής αποδοτικότητας εργοστάσιο της Stellantis, στο Tychy της Πολωνίας, το νέο Avenger διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τα συστήματα SelecTerrain και Hill Descent Control που σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τις κορυφαίες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, προσφέρουν εντυπωσιακές για τα μέτρα της κατηγορίας δυνατότητες.

Σε επίπεδο κινητηρίου συνόλου, το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα 400V, που αποτελείται από ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία. Με δυνατότητα φόρτισης 100 kW σε δίκτυο DC, μόλις τρία λεπτά φόρτισης αρκούν για την ανάκτηση 30χλμ. αυτονομίας, ενώ 24 λεπτά είναι αρκετά έτσι ώστε το επίπεδο φόρτισης να ανέβει από το 20 στο 80%.

Η αποστολή του νέου Avenger στην Ευρώπη

Εξελιγμένο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των Ευρωπαίων, το νέο Avenger είναι ένα συμπαγές SUV, το οποίο με μόλις τέσσερα μέτρα μήκος τοποθετείται στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία B-SUV, η οποία είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη στην Ευρώπη σε επίπεδο πωλήσεων.

Το 2023 η κατηγορία B-SUV αναμένεται να φτάσει τα 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία στις πέντε πωλήσεις στην Ευρώπη. Το νέο Avenger τοποθετείται κάτω από το Renegade, συμπληρώνοντας τις προτάσεις της Jeep στη συγκεκριμένη κατηγορία. 

To Jeep Avenger θα φτάσει στις εκθέσεις στις αρχές της επόμενης χρονιάς και θα αποτελεί μια έξυπνη και ξεχωριστή επιλογή για όσους αναζητούν ένα όχημα μηδενικών ρύπων. Το Avenger στοχεύει να επεκτείνει τη βάση πελατών της μάρκας, στοχεύοντας σε όσους αναζητούν ένα ικανό και μοντέρνο όχημα, με συμπαγείς διαστάσεις και εξαιρετική ευρυχωρία.

Νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης

Το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία. Χάρη στην υψηλή ισχύ και ροπή, αλλά και τις ρυθμίσεις του συνόλου, το Avenger προσφέρει απολαυστική οδηγική εμπειρία σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.

Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής.

Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh κατασκευάζεται από τη Stellantis, προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400 χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και μεταλλικές προστατευτικές ποδιές.

Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30 χλμ., το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση (0%-100%) διαρκεί 5,5 ώρες.

Προσθιοκίνητο με εκτός δρόμου δυνατότητες

Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep, το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.

Το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.

Η αρχιτεκτονική του οχήματος επιτυγχάνει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο συμπαγές, χωρίς κανένα συμβιβασμό όσον αφορά στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Jeep. To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade.

Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.

Σύγχρονη σχεδίαση Jeep

Η σχεδιαστική προσέγγιση του Avenger αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή του στιλ της Jeep σε συμπαγείς διαστάσεις. Η θρυλική εμπρός μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, εξελίχθηκε σε μια πιο οριζόντια διάταξη για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Η μάσκα παρέχει προστασία στα φωτιστικά σώματα σε περίπτωση μιας σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα, ενώ τα τραπεζοειδή φτερά -ακόμα ένα κλασσικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Jeep- ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας. Τα τραπεζοειδή φτερά επίσης επιτρέπουν τη μέγιστη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης, ενώ όλα τα στοιχεία έχουν εξελιχθεί και με βάση τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, όπως για παράδειγμα η οροφή με την «αιωρούμενη» πίσω κολόνα που επίσης χαρακτηρίζει τη σύγχρονη γκάμα της μάρκας.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα “X” που έχει εμπνευστεί από τα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου, εφαρμόζονται στο Avenger στην πλέον μοντέρνα εκδοχή τους.

Προστασία 360ο

Με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, το Avenger διαθέτει περιμετρικά (360ο) προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα.

Αυτά τα στοιχεία υπολογίζεται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ.  Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά δεν είναι εμφανής.

Χρηστικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Avenger εκπέμπει στιλ, αλλά και χρηστικότητα. Οι καθαρές και στιβαρές γραμμές είναι εμπνευσμένες από το Wrangler, ενώ η οριζόντια διάταξη περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής των 10,25’’. Στο κάτω μέρος του ταμπλό η ανοικτή επιφάνεια προσφέρει άπλετο χώρο αποθήκευσης.

Το Avenger διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά για ένα μοντέλο της κατηγορίας, όπως δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ, ατμοσφαιρικό φωτισμό με επιλογή χρωμάτων και πανοραμική οροφή.

Η κεντρική κονσόλα επίσης σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, με 34 λίτρα χωρητικότητας, εντυπωσιακή τιμή σε σχέση με τα 15 λίτρα που κατά μέσο όρο προσφέρει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία.

Με στόχο την πρακτικότητα και την ευχρηστία, η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, ενώ επιπλέον χώρος υπάρχει κάτω από τα κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος προστατεύεται από ένα μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σε αυτό το χώρο ένα κινητό μπορεί να φορτίζει και ταυτόχρονα να χωρά και ένα μπουκάλι 1,5 λίτρων.

Η ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας κυριαρχεί και στο χώρο αποσκευών που με 380 λίτρα είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το κατώφλι φόρτωσης έχει κατέβει στα μόλις 720 χλστ., ενώ το πλάτος του ανοίγματος ξεπερνά το 1 μέτρο. Παράλληλα η πόρτα έχει λειτουργία hands-free, επίσης κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία.

Τεχνολογία συνδεσιμότητας

Κατασκευασμένο για όσους θέλουν να είναι πάντα συνδεδεμένοι, το Avenger προσφέρει μια απόλυτα ψηφιακή εμπειρία, χάρη στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη των 10,25’’ και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7 έως 10,25 ίντσες ανάλογα με την έκδοση). Το σύστημα επίσης προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring με Android Auto και Car Play, διαμόρφωση της οθόνης με widgets, πλοήγηση της TomTom με φωνητικές εντολές και αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου.

Παράλληλα μέσω της εφαρμογής Jeep Mobile App, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν μέσω του κινητού τους το όχημα, να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τις πόρτες, να ρυθμίζουν τον κλιματισμό, να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης, κτλ.

Προηγμένος εξοπλισμός ασφάλειας

To Avenger εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η λίστα περιλαμβάνει εκτός των άλλων ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας και της ταχύτητας, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, αυτόματο παρκάρισμα, κ.α.

Παραγωγή στο Tychy της Πολωνίας

Το εργοστάσιο του Tychy κατασκευάστηκε μεταξύ του 1972 και 1975 και καταλαμβάνει έκταση άνω των 2,4 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων το μισό εκατομμύριο αφορά σε εγκαταστάσεις παραγωγής. Ο συνολικός χρόνος παραγωγής από τη διαμόρφωση των μεταλλικών ελασμάτων μέχρι την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου είναι περίπου 12 ώρες και πρακτικά κάθε 50 δευτερόλεπτα ένα νέο αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή.

Η παραγωγή στο Tychy έχει οργανωθεί με βάση τα υψηλότερα ποιοτικά κριτήρια, με τη μονάδα να έχει κατακτήσει στην πορεία της την Αργυρή, την Ασημένια και τη Χρυσή διάκριση στο πρόγραμμα World Class Manufacturing, ως αναγνώριση της συνεχούς βελτίωσης των διαδικασιών και της κορυφαίας θέσης της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Η μονάδα παραγωγής εφαρμόζει έναν ολοκληρωμένο κύκλο παραγωγής σε τέσσερα στάδια: διαμόρφωση μετάλλου, συγκόλληση -η οποία κατά 99,5% γίνεται αυτοματοποιημένα χάρη σε 921 ρομπότ-, βαφή -όπου οι εργασίες εκτελούνται αυτόματα σε ποσοστό 90%- και τελική συναρμολόγηση.

Το εργοστάσιο του Tychy έχει κατασκευάσει τον εντυπωσιακό αριθμό των 12,5 εκατομμυρίων μονάδων από το ξεκίνημα της λειτουργίας του το 1975 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022. Για την παραγωγή του νέου Avenger πραγματοποιήθηκε μια σειρά αναβαθμίσεων έτσι ώστε το εργοστάσιο να υποδεχθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία του.


Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button