NEAPINED

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υπαναχωρεί για το Euro 7

Η κριτική που άσκησαν τα ανώτατα στελέχη της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας σχετικά με τα αυστηρά όρια που προβλέπει η νόρμα Euro 7 για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης φαίνεται ότι είχε αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του Politico, τα μέλη τού Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα αντιμετωπίσουν περισσότερο πραγματιστικά τα δεδομένα σχετικά με τα όρια προστασίας του περιβάλλοντος και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του πρωτοκόλλου «Euro 7» , όπως αυτά προβλέπονταν ως τώρα στις διατάξεις του.

Όπως όλα δείχνουν, οι πιέσεις που άσκησαν τα στελέχη των κατασκευαστών αυτοκινήτων της Γηραιάς Ηπείρου προς τους Ευρωβουλευτές είχαν ως αποτέλεσμα να αναγκαστούν (οι τελευταίοι) να αναθεωρήσουν τις αρχικές απόψεις τους.

Τα αυστηρά όρια που προέβλεπε το προσχέδιο της νέας νόρμας προστασίας του περιβάλλοντος (και όσα ψήφησαν στην Κομισιόν για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης) ήταν αποτέλεσμα της «Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας» η οποία -μεταξύ άλλων- πρότεινε να θεσμοθετηθούν αυστηρότερα πρότυπα για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων για όλα τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, ημιφορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.

Όμως, ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων («ACEA») και τα κορυφαία στελέχη των εταιρειών τού κλάδου είχαν αντιταχθεί στις προτάσεις, θεωρώντας τες πρακτικά ανεφάρμοστες στο χρονοδιάγραμμα που προβλεπόταν. Είχαν προειδοποιήσει ότι εάν η Ε.Ε. επιμείνει, αυτό θα σήμαινε μεγάλο κόστος και την απώλεια πολλών θέσεων εργασίας.

Ένας από τους κύριους επικριτές από την πρώτη στιγμή είναι ο κ. Carlos Tavares, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, ο οποίος έχει προειδοποιήσει κατά καιρούς για τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες η εφαρμογή τού «Euro 7».

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού, επανήλθε στο θέμα δηλώνοντας: «Από την πλευρά της Αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν χρειαζόμαστε το Euro 7, καθώς θα απαιτήσει πηγές τις οποίες θα μπορούσαμε να τις χρησιμοποιήσουμε στην ηλεκτροκίνηση. Απλά, το Euro 7 θα έπρεπε να καταργηθεί».

Η υπαναχώρηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τις αρχικές θέσεις της και το χρονοδιάγραμμα ισχύος του καινούργιου Πρωτοκόλλου θεωρείται ως νίκη του βιομηχανικού κλάδου έναντι των «γραφειοκρατών» της Ε.Ε.

Προφανώς, αυτό δεν άρεσε τόσο στα στελέχη της όσο και στις περιβαλλοντολογικές οργανώσεις. Η κυρία Anna Krajinska, μέλος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, σχολίασε σχετικά: «Η Κομισιόν υπέκυψε στις απαιτήσεις τους. Τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν προτεραιότητα σε σχέση με την υγεία των εκατομμυρίων Ευρωπαίων».

Η καινούργια νόρμα «Euro 7» επρόκειτο να εφαρμοστεί το 2025 ή το αργότερο το 2026. Ωστόσο, έπειτα από τις πρόσφατες εξελίξεις αυτό αναμένεται να παραταθεί. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επρόκειτο να ανακοινώσει στις 28 Οκτωβρίου λεπτομέρειες για το νέο πρωτόκολλο προστασίας του περιβάλλοντος, όμως αυτό αναβλήθηκε για τις 9 Νοεμβρίου, όπως έγινε γνωστό.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button