NEAPINED

Το Audi e-tron έγινε Q8 e-tron [video]

Οι πωλήσεις των Audi Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback θα ξεκινήσουν τις επόμενες εβδομάδες και σε τιμές που στη Γερμανία ξεκινούν από 74.400 ευρώ.

Το Audi e-tron (εδώ η σχετική δοκιμή) ήταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσίασε η Audi και λογικά και αναμενόμενα είναι SUV. Ωστόσο, από το 2018 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το e-tron, η ηλεκτροκίνηση έχει προχωρήσει και η γερμανική εταιρεία έχει αλλάξει και την ονοματολογία των ηλεκτρικών της SUV. Έτσι λοιπόν, με την ευκαιρία του facelift, προχώρησε και στην αλλαγή της επωνυμίας του σε Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback.

Η βασική τους οπτική διαφοροποίηση από τους προκατόχους τους εντοπίζεται στο εμπρός τους μέρος, με την πιο εμφατική μάσκα. Κάποιες αλλαγές υπάρχουν και πίσω, ενώ όλες οι επεμβάσεις και στους δύο τύπους αμαξωμάτων έχουν βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό την αεροδυναμική τους και κατά συνέπεια την αυτονομία.

Στο εσωτερικό συναντάμε το γνώριμο μοτίβο των ηλεκτρικών Audi με τις δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα -η πάνω έχει διαγώνιο 10,1 ιντσών και η κάτω από την οποία ελέγχεται και ο κλιματισμός 8,6- και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Πέρα από το high tech οι μηχανικοί της Audi έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή και στη βιωσιμότητα με χρήση ανακυκλωμένων υλικών και συνθετικού δέρματος.

Τα ανανεωμένα Q8 e-tron και Q8 e-tron Sportback θα είναι διαθέσιμα ως Q8 50 e-tron και Q8 55 e-tron. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 341 και 409 ίπποι αντίστοιχα, ενώ οι διαθέσιμες μπαταρίες έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 89 και 106 kWh. Και εξασφαλίζουν αυτονομία 480 και 600 χιλιομέτρων αντίστοιχα.

Η κορυφαία έκδοση είναι η SQ8 e-tron με τρεις συνολικά ηλεκτροκινητήρες και 504 ίππους, η οποία μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 210 χλμ./ ώρα, ενώ οι υπόλοιπες περιορίζονται στα 200.



Τι λέει η Audi για τα νέα Q8 e-tron

Με το Audi e-tron, ο premium κατασκευαστής εισήλθε στην εποχή της ηλεκτροκινητικότητας, σηματοδοτώντας για την μάρκα με τους τέσσερις δακτυλίους ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο μέλλον. Έκτοτε, το e-tron θέτει συνεχώς νέα πρότυπα στην κατηγορία των premium ηλεκτρικών SUV. Το νέο Audi Q8 e-tron βασίζεται στο ίδιο επιτυχημένο concept και συνεχίζει στα χνάρια αυτού του καινοτόμου ηλεκτρικού μοντέλου.

Τα κορυφαία ηλεκτρικά SUV και crossover εντυπωσιάζουν με την ελκυστική τους σχεδίαση, τη βελτιωμένη αεροδυναμική, την μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης / χωρητικότητα της μπαταρίας, καθώς και την αυξημένη αυτονομία έως και 582 χιλιόμετρα στην έκδοση SUV και σχεδόν έως 600 χιλιόμετρα στην έκδοση Sportback (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Σημαντικές επεμβάσεις, ειδικά στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, προσδίδουν στο κορυφαίο SUV ένα πιο ελκυστικό design.

Από το λανσάρισμα του Audi e-tron πριν από περίπου τέσσερα χρόνια και με ένα σύνολο πωλήσεων στις 150.000 μονάδες, η Audi  ακολουθεί έναν στρατηγικό χάρτη προς την ηλεκτροκινητότητα. Πλέον, η γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων περιλαμβάνει έξι διαφορετικές επιλογές. Μέχρι το 2026, θα υπάρχουν περισσότερα από 20, ενώ από εκεί και μετά η Audi θα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.

Νέο πρόσωπο, νέο όνομα, νέα εταιρική ταυτότητα

Από την ονομασία του Q8 και μόνο, η Audi κάνει ξεκάθαρο πως το Audi Q8 e-tron είναι το κορυφαίο μοντέλο μεταξύ των ηλεκτρικών SUV και crossover της γκάμας της. Με την πρώτη ματιά τα Audi Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron αναγνωρίζονται άμεσα ως πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Κάτι που επιτυγχάνεται από το επανασχεδιασμένο μπροστινό και το πίσω μέρος που εμπεριέχουν σε πιο έντονο βαθμό την ηλεκτρική σχεδιαστική γλώσσα της Audi. Ταυτόχρονα, το νέο Q8 e-tron εγκαινιάζει τη νέα εταιρική ταυτότητα με δισδιάστατο μοτίβο των τεσσάρων δακτυλίων πάνω στο αμάξωμα. Επίσης νέα, είναι τα λογότυπα της Audi στις μεσαίες κολόνες του αμαξώματος.

Μέγιστος χώρος και άνεση

Με μήκος στα 4,915 μέτρα, πλάτος στα 1,937 μέτρα και ύψος στα 1,619/ 1,633 μέτρα για τα Sportback/ SUV, το Q8 e-tron προσφέρει ασυναγώνιστους χώρους και πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης. Τα SQ8 e-tron και SQ8 Sportback e-tron υπολείπονται μόλις κατά δύο χιλιοστά. Το μεταξόνιο των 2,928 μέτρων διασφαλίζει στα πίσω καθίσματα πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια, ενώ για το SUV υπάρχει ένας γενναιόδωρος χώρος αποσκευών των 569 λίτρων και για το Sportback των 528 λίτρων. Επιπρόσθετα, υπάρχουν διαθέσιμα 62 λίτρα στον μπροστινό αποθηκευτικό χώρο, το λεγόμενο «frunk».

Με τρία συστήματα πρόωσης

Και για τους δύο τύπους αμαξώματος, υπάρχουν τρεις επιλογές σε ότι αφορά στα συστήματα πρόωσης με τετρακίνηση.  Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, οι βασικές εκδόσεις του Audi Q8 50 e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 24.0–20.1 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) και του Audi Q8 50 Sportback e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 23.7–19.5 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) σε λειτουργία boost αποδίδουν 250 kW και 664 Nm ροπής, ενώ διαθέτουν αυτονομία έως 480 χλμ. (SUV) και 500 χλμ. (Sportback), σύμφωνα με το WLTP.

Επίσης με την διάταξη dual-motors, τα Audi Q8 55 e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh /100 km: 24.4–20.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) και Audi Q8 55 Sportback e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 24.1–19.9  (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) σε λειτουργία boost αποδίδουν 300 kW και 664 Nm ροπής. Η αυτονομία τους φτάνει έως τα 582 χιλιόμετρα για το SUV και έως τα 600 χιλιόμετρα για το Sportback, σύμφωνα με το WLTP. Η τελική τους ταχύτητα, καθώς και αυτή του Q8 50 e-tron συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ.: 24.0–20.1 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO 2 σε g/km: 0) περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.

Τα κορυφαία Audi SQ8 e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 χλμ.: 28.0–24.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) και Audi SQ8 Sportback e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 27.0–23.5 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2 σε g/km: 0) εφοδιάζονται με τρεις κινητήρες. Η ενισχυμένη απόδοσή τους ανέρχεται σε 370 kW και 973 Nm ροπής. Η αυτονομία των εκδόσεων S φτάνει τα 513 χλμ., τόσο στο SUV όσο και στο Sportback. Η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.

Μεγαλύτερες σε χωρητικότητα μπαταρίες και υψηλότερη ισχύς φόρτισης

Υπάρχουν δύο μεγέθη μπαταριών. Η μπαταρία του Q8 50 e-tron έχει net (καθαρή) χωρητικότητα στις 89 kWh (συνολική στις 95 kWh), ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις των Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron έχουν 106 kWh (συνολική 114 kWh). Χάρη στην προσαρμοστικότητα στο σύστημα διαχείρισης, η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επίσης αυξηθεί. Σε έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, το Audi Q8 50 e-tron φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 150 kW. Στα Q8 55 e-tron και SQ8 e-tron, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξάνεται έως και τα 170 kW. Η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 10%-80% του περιεχομένου της σε λιγότερο από 31 λεπτά – κάτι που αντιστοιχεί σε μία αυτονομία μεταξύ 350 και 400 χιλιομέτρων.  Σε σταθμό φόρτισης AC ή wallbox, το Audi Q8 e-tron φορτίζει με έως και 11 kW. Η Audi προσφέρει προαιρετική φόρτιση AC με ισχύ στα περίπου 22 kW.

Υπό ιδανικές συνθήκες, το Audi Q8 50 e-tron μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε σχεδόν 9 ώρες και
15 λεπτά (22 kW: 4 ώρες και 45 λεπτά) χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα. Οι τιμές φόρτισης της μεγάλης μπαταρίας είναι περίπου 11 ώρες και 30 λεπτά στα 11 kW και 6 ώρες στα 22 kW. Το
Audi Q8 e-tron* περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τη λειτουργία «Plug & Charge». Σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης, το αυτοκίνητο εξουσιοδοτείται με την εισαγωγή του καλωδίου φόρτισης και ενεργοποιεί το σημείο φόρτισης. Η χρέωση γίνεται αυτόματα. Η νέα υπηρεσία Audi Charging, η οποία πρόκειται να γίνει διαθέσιμη το 2023, θα επιτρέψει την εύκολη πρόσβαση σε περίπου 400.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη. Η λειτουργία σχεδιασμού e-tron διαδρομών προσφέρει μία αξιόπιστη λύση για την αναζήτηση σημείων φόρτισης σε κάθε διαδρομή.

Αναβαθμισμένος κινητήρας οπίσθιου άξονα και ιδανική κατανομή ροπής

Για το νέο Audi Q8 e-tron*, τροποποιήθηκε ανάλογα ο ασύγχρονος κινητήρας στον πίσω άξονα. Αντί για 12 πηνία που παράγουν το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο, πλέον υπάρχουν 14. Έτσι, το μοτέρ παράγει ένα ισχυρότερο μαγνητικό πεδίο με παρόμοια εισροή ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο με τη σειρά του εξασφαλίζει περισσότερη ροπή. Εάν αυτό δεν είναι απαραίτητο, ο ηλεκτροκινητήρας απαιτεί λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή της ροπής. Κάτι που μειώνει την κατανάλωση και αυξάνει την αυτονομία.

Στην έκδοση S της σειράς e-tron, η Audi χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε ευρεία παραγωγή ένα κόνσεπτ με τρείς ηλεκτρικούς κινητήρες. To οποίο βελτιώθηκε για το νέο SQ8 e-tron (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh/100 km: 28.0–24.6 (WLTP), συνδυασμένη εκπομπή CO2, g/km: 0). Ένας ηλεκτροκινητήρας 124 kW δίνει κίνηση στον μπροστινό άξονα. Στον πίσω άξονα, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ο καθένας με ισχύ 98 kW, δίνοντας κίνηση ξεχωριστά σε κάθε πίσω τροχό για μία συνδυαστική ισχύ έως και 370 kW.

Η μετάδοση της ροπής από τους δύο πίσω ηλεκτροκινητήρες μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα μεταξύ των δύο τροχών μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ενώ ο πίσω άξονας είχε προτεραιότητα κίνησης στο προηγούμενο μοντέλο του Audi e-tron, πλέον ο ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα είναι ο βασικός κινητήριος. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας, χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά τα χαρακτηριστικά οδήγησης. Όταν υπάρχει απαίτηση για ταχύτερες επιδόσεις, τότε μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου η ροπή κίνησης μεταφέρεται και στους δύο άξονες.

Η χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και σπορ χαρακτήρα

Το νέο Audi Q8 e-tron διατίθεται στάνταρ με αερανάρτηση με ελεγχόμενη απορρόφηση κραδασμών. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος μεταβάλλεται συνολικά κατά 76 χιλιοστά. Για τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα υπάρχει βέλτιστη ρύθμιση της αερανάρτησης. Επιπλέον, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) θα επιτρέψει στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία – ειδικά σε στενές στροφές.

Το Audi Q8 e-tron προσφέρει μία αισθητά μεγαλύτερη ευελιξία χάρη στο αναθεωρημένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης. Η σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης άλλαξε έτσι ώστε το τιμόνι να ανταποκρίνεται πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού, ακόμη και στις πιο λεπτές κινήσεις. Η επίδραση της άμεσης σχέσης του τιμονιού υποστηρίζεται από πιο άκαμπτα  ρουλεμάν ανάρτησης στον εμπρόσθιο άξονα. Έτσι, οι κινήσεις του τιμονιού μεταφέρονται στους τροχούς πιο άμεσα, ενώ βελτιώνεται και η ανάδραση. Όλα τα συστήματα ελέγχου πλαισίου έχουν επαναρρυθμιστεί, αλλά παραμένουν ισορροπημένα και απόλυτα εναρμονισμένα – πιστά στο DNA της Audi.

Περαιτέρω βελτιωμένη αεροδυναμική

Στο Audi Q8 e-tron, το ζήτημα της αεροδυναμικής αποτέλεσε κορυφαία προτεραιότητα και είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας  από 0,26 σε 0,24 cw για το Q8 Sportback e-tron* και από 0,28 σε 0,27 cw για το Q8 e-tron*. Τα σπόιλερ τροχών που είναι τοποθετημένα στο κάτω μέρος του αμαξώματος βοηθούν στην εκτροπή της ροής του αέρα γύρω από τους τροχούς. Τα σπόιλερ στον μπροστινό άξονα μεγάλωσαν σε μέγεθος, ενώ το Audi Q8 Sportback e-tron έχει πλέον σπόιλερ και στους πίσω τροχούς. Στο SQ8 Sportback e-tron, τα σπόιλερ τοποθετούνται μόνο στον πίσω άξονα. Στην περιοχή γύρω από τη μάσκα είναι η πρώτη φορά που ένα μοντέλο της Audi έχει ένα σύστημα αυτοσφράγισης που συμπληρώνει τα ηλεκτρικά φλαπς που αυτόματα σφραγίζουν το ψυγείο. Αυτό το σύστημα βελτιστοποιεί περαιτέρω τη ροή του αέρα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και αποτρέπει ανεπιθύμητες απώλειες.

Άνετο παρκάρισμα με απομακρυσμένη λειτουργία υποβοήθησης (remote park assist plus)

Στο Audi Q8 e-tron* υπάρχουν διαθέσιμα περίπου 40 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Υπάρχουν μέχρι πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων που παρέχουν συνεχώς πληροφορίες για το περιβάλλον που κινείται το αυτοκίνητο και στη συνέχεια όλα τα δεδομένα αναλύονται από την κεντρική μονάδα ελέγχου των συστημάτων υποβοήθησης. Ένα νέο στοιχείο είναι το απομακρυσμένο park assist plus, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το 2023.

Χάρη σε αυτό το σύστημα, το Audi Q8 e-tron μπορεί να ελίσσεται ακόμα και στις πιο στενές θέσεις στάθμευσης. Οι πελάτες μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία στάθμευσης μέσω της  εφαρμογής myAudi στα smartphone τους. Όταν το αυτοκίνητο φτάσει στην τελική του θέση στο χώρο στάθμευσης, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα, ενεργοποιεί το χειρόφρενο και κλειδώνει τις πόρτες. Για να αποχωρήσετε από το χώρο στάθμευσης, ο κινητήρας ενεργοποιείται  μέσω της  εφαρμογής myAudi και, στη συνέχεια, το αυτοκίνητο κινείται τόσο όσο χρειάζεται για μία άνετη είσοδο.

Προβολείς τεχνολογίας Digital Matrix LED

Το Q8 e-tron* διατίθεται προαιρετικά με ψηφιακούς προβολείς Matrix LED. Σε στενούς χώρους, ο προσανατολισμός της φωτεινής δέσμης σηματοδοτεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας και βοηθά τον οδηγό να παραμείνει με ασφάλεια στο κέντρο της. Επίσης, διαθέσιμη είναι ακόμη τρία νέα χαρακτηριστικά: βελτιωμένες είναι οι πληροφορίες κυκλοφορίας, το φως λωρίδας με δείκτη κατεύθυνσης και το φως προσανατολισμού σε επαρχιακούς δρόμους.

Υπέρ-πολυτελής διάκοσμος

Η γυάλινη πανοραμική οροφή κάνει το εσωτερικό να φαίνεται πιο φωτεινό και ενισχύει την αίσθηση της ευελιξίας και της πολυτέλειας. Τα γυάλινα στοιχεία ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά, ενώ τα σκίαστρα συσκότισης ελέγχονται εξίσου αυτόματα. Όταν είναι ανοιχτή, η γυάλινη οροφή δύο τμημάτων βελτιώνει το κλίμα στο εσωτερικό χάρη στον αποτελεσματικό εξαερισμό. Ως μια εξέλιξη στον τυπικό διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, η Audi προσφέρει αυτόματο κλιματισμό τεσσάρων ζωνών και το πακέτο ποιότητας αέρα.

Ο εξαερισμός τριών σταδίων διασφαλίζει ιδιαίτερα άνετη και ευχάριστη διαμονή, ακόμη και σε υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες. Είναι διαθέσιμο και για τα στάνταρ καθίσματα με το περίτεχνα διάτρητο δέρμα. Τα ξεχωριστά καθίσματα contour αποτελούν το αποκορύφωμα στις επιλογές της καμπίνας. Εκτός από τις πνευματικές ρυθμίσεις του καθίσματος και της πλάτης, μπορούν να παραγγελθούν και με λειτουργία μασάζ. Όλες οι επιλογές έχουν προαιρετικά διακοσμητικά ένθετα από πορώδεις ξύλινες επενδύσεις, απομίμησης από κοκκώδη τέφρα και πλατάνι, αλουμίνιο ή, για τις εκδόσεις S line και S, από ανθρακονήματα. Στις νέες προσθήκες περιλαμβάνεται το ανοιχτό καφέ ξύλο καρυδιάς και ένα βιώσιμο τεχνητό υλικό κατασκευασμένο εν μέρει από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.

Οθόνες αφής υψηλής ανάλυσης και φωνητικός έλεγχος

Όπως όλα τα υπέρ-πολυτελή μοντέλα Audi, έτσι και το Q8 e-tron χρησιμοποιεί το  λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI. Οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης – η πάνω με διαγώνιο 10,1 ιντσών και η κάτω με διαγώνιο 8,6 ιντσών – αντικαθιστούν σχεδόν όλους τους συμβατικούς διακόπτες. Πέρα από τη λειτουργία με τις δύο οθόνες αφής, πολλές λειτουργίες μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω φυσικού φωνητικού ελέγχου. Η ψηφιακή οθόνη και η φιλοσοφία λειτουργίας του Audi Q8 e-tron ολοκληρώνεται με το τυπικό Audi virtual cockpit με ανάλυση Full HD.

Λεπτομερή γραφικά απεικονίζουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες της ηλεκτρικής οδήγησης, από την ισχύ φόρτισης έως την διαθέσιμη αυτονομία. Κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να προστεθεί μια οθόνη head-up display. Στην ελληνική αγορά, το Audi Q8 e-tron* θα διατίθεται στάνταρ με MMI Navigation plus. Το κέντρο πολυμέσων υποστηρίζει το πρότυπο μετάδοσης δεδομένων υψηλής ταχύτητας LTE Advanced και διαθέτει ενσωματωμένο WiFi hotspot για τις φορητές συσκευές των επιβατών. Το έξυπνο σύστημα πλοήγησης προτείνει προορισμούς με βάση προηγούμενες διαδρομές και δεδομένα. Επιπλέον, τα πακέτο Audi connect Navigation και Infotainment περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες car-to-X.

Υλικά από διαδικασίες ανακύκλωσης

Το Audi Q8 e-tron θα πιστοποιηθεί παραγωγικά, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, ως ένα ουδέτερο από εκπομπές co2 μοντέλο. Επιπρόσθετα, η Audi χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά για ορισμένα εξαρτήματα του Audi Q8 e-tron. Αυτά τα υλικά, που υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσω μιας διαδικασίας ανακύκλωσης, μειώνουν την ποσότητα των χρησιμοποιούμενων πόρων και εξασφαλίζουν έναν αποτελεσματικό και βιώσιμο βρόχο υλικών.

Στο εσωτερικό του Audi Q8 e-tron, η Audi χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά για την ηχομόνωση και την απόσβεση των κραδασμών, καθώς και για τις επενδύσεις. Η διακοσμητική επένδυση πάνω από την οθόνη, που ονομάζεται Tech Layer, διατίθεται σε ένα νέο τεχνητό υλικό χρώματος ανθρακί που αποτελείται εν μέρει από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET. Με το πακέτο εξοπλισμού S Line, τα σπορ καθίσματα είναι επενδυμένα με συνθετικό δέρμα και το υλικό μικροϊνών Dinamica.  Το Dinamica αποτελείται κατά 45% από ίνες πολυεστέρα που κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, χρησιμοποιημένα υφάσματα και υπολείμματα ινών. Σε σύγκριση με την προηγούμενη ποιότητα των μικροϊνών, η παραγωγή του νέου Dinamica είναι εξίσου απαλλαγμένη από διαλύτες – μια ακόμη συμβολή στην προστασία του περιβάλλοντος.

Επιπλέον, για πρώτη φορά ορισμένα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια, που αποτελούνται εν μέρει από πλαστικά απόβλητα αυτοκινήτων που υποβάλλονται σε μία διαδικασία χημικής ανακύκλωσης – συγκεκριμένα, τα πλαστικά καλύμματα για τις πόρπες της ζώνης ασφαλείας. Στο πλαίσιο του project PlasticLoop, η Audi συνεργάστηκε με τον κατασκευαστή πλαστικών LyondellBasell για να καθιερώσει μια διαδικασία κατά την οποία η χημική ανακύκλωση επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση μικτών πλαστικών απορριμμάτων αυτοκινήτων στη σειρά παραγωγής του Audi Q8 e-tron. Σε αυτή τη διαδικασία, τα πλαστικά εξαρτήματα από οχήματα πελατών που δεν μπορούν πλέον να επισκευαστούν, αποσυναρμολογούνται και διαχωρίζονται από ξένα υλικά, όπως μεταλλικά κλιπ, πριν τεμαχιστούν και μεταποιηθούν σε λάδι πυρόλυσης μέσω χημικής ανακύκλωσης. Αυτό το λάδι πυρόλυσης χρησιμοποιείται στη συνέχεια ως πρώτη ύλη στην παραγωγή νέων πλαστικών.

Έναρξη λανσαρίσματος την άνοιξη του 2023

Τα νέα Audi Q8 e-tron* και Audi Q8 Sportback e-tron αναμένονται στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2023 ενώ θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στα μέσα Δεκεμβρίου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button