ΑΓΩΝΕΣ

GP Άμπου Ντάμπι – Προεπισκόπηση: Τελευταία πράξη για φέτος

Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της για το Grand Prix Άμπου Ντάμπι: η C3 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C5 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.

Τα χαρακτηριστικά της πίστας δε δημιουργούν ιδιαίτερες απαιτήσεις για τα ελαστικά. Η άσφαλτος δεν έχει μεγάλη τραχύτητα οπότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιο μαλακές γόμες. Είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η πτώση της θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής καθώς η καρό σημαία πέφτει αργά το βράδυ.

Η Γιας Μαρίνα έχει 16 στροφές και μερικά πολύ γρήγορα τμήματα. Η αεροδυναμική απόδοση παίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις αλλά και στη διαχείριση των ελαστικών.

Οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές πέρυσι στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι.  Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen πήρε τον πρώτο του τίτλο αφού άλλαξε ελαστικά τρεις φορές. Στο τέλος έβαλε τη μαλακή γόμα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας πέντε γύρους πριν το φινάλε.

Είναι ο τελευταίος αγώνας της σεζόν για τη Formula 1 αλλά οι ομάδες θα κάνουν μια μέρα δοκιμών εξέλιξης με σλικ ελαστικά του 2023 αμέσως μετά στην ίδια πίστα. Τα ελαστικά έχουν βελτιστοποιηθεί μετά τις παρατηρήσεις που καταγράφηκαν στις δοκιμές των Grand Prix σε ΗΠΑ και Μεξικό.

Το Άμπου Ντάμπι φιλοξενεί τον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος της Formula 2, δυο μήνες μετά τον προτελευταίο αγώνα στην Ιταλία. Ο οδηγός της MP Motorsport, Felipe Drugovich έχει ήδη πάρει τον τίτλο αλλά ο τίτλος των κατασκευαστών και οι υπόλοιπες θέσεις της βαθμολογίας των οδηγών είναι ακόμη σε διεκδίκηση.

Η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα έχουν επιλεγεί για το φινάλε της σεζόν, ίδιος συνδυασμός με τον προηγούμενο αγώνα στη Μόντσα. Κάθε οδηγός έχει πέντε σετ σλικ ελαστικών στη διάθεσή του (τρία μέσης γόμας και δυο μαλακής) για όλο το Σαββατοκύριακο. Ο αγώνας σπριντ διαρκεί 23 γύρους και θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου ενώ ο κανονικός αγώνας των 33 γύρων θα γίνει το μεσημέρι της Κυριακής.

Mario Isola – Διευθυντής Motorsport: «Μια συναρπαστική σεζόν φτάνει στο τέλος της στο Άμπου Ντάμπι. Οι περσινές αλλαγές σε κάποιες ευθείες και στροφές στην πίστα της Γιας Μαρίνα έκαναν τη διαδρομή ταχύτερη. Ταυτόχρονα ισορρόπησαν τις απαιτήσεις από τα ελαστικά στο διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα. Παλιότερα έπαιζε ρόλο μόνο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Παρά τις αλλαγές στη χάραξη τα πίσω ελαστικά χρειάζονται προσοχή ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν την καλύτερη πρόσφυση μετά από αρκετή απόσταση. Την Τρίτη μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι θα γίνει δοκιμή στην ίδια πίστα για τα σλικ ελαστικά του 2023. Οι ομάδες μπορούν να αποφασίσουν αν θα χρησιμοποιήσουν τους οδηγούς τους, ή νέα ταλέντα».

ΑΛΛΟΙ ΑΓΩΝΕΣ – WRC: Το 2022 World Rally Championship, που διεξήχθη αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli, ολοκληρώθηκε στην Ιαπωνία με τη Hyundai να κάνει το 1-2: ο Thierry Neuville κέρδισε με τον Ott Tanak να ακολουθεί. Ο τοπικός οδηγός της Toyota, Takamoto Katsuta συμπλήρωσε το βάθρο. 

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button