MUST_READNEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πως λειτουργεί η e-CVT μετάδοση στα υβριδικά Toyota; [video]

Ένα πολύ όμορφο βίντεο μας δείχνει από τι αποτελείται και πως λειτουργεί το πλανητικό σύστημα μετάδοσης και το κιβώτιο e-CVT στα υβριδικά αυτοκίνητα της Toyota.

Η Toyota είναι η πρώτη εταιρία που επέμεινε και πόνταρε στην υβριδική τεχνολογία και για αυτό εδώ και πολλά χρόνια καταφέρνει να γεύεται όλα τα οφέλη. Και κυρίως μειώνοντας σε τέτοιο βαθμό το κόστος κατασκευής ώστε να είναι σε θέση να πουλά τα περισσότερα μοντέλα της με το γνωστό HSD σύστημα.

Πρόκειται για ένα μεικτής διάταξης υβριδικό σύστημα (εδώ μπορείτε να δείτε και τα υπόλοιπα) που αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μικρή starter γεννήτρια. Όλα αυτά μαζί συνδυάζονται και παντρεύονται μέσω ενός απίστευτου πλανητικού κιβωτίου.

Βλέπετε, πολλές φορές αναφερόμαστε στην απόδοση του κινητήρα, η οποία πρακτικά θα ήταν ανούσια αν δεν υπάρχει ένα σωστό κιβώτιο και σωστά κλιμακούμενες σχέσεις. Ειδικότερα στην περίπτωση ενός μεικτής διάταξης υβριδικού συστήματος η καρδιά δεν είναι άλλη από το πλανητικό σύστημα που ουσιαστικά συνδυάζει με το βέλτιστο τρόπο την απόδοση του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ.

Δίχως να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες και αν έχετε το χρόνο να δείτε τα παρακάτω βίντεο θα δείτε: α) τον ηλεκτροκινητήρα MG2 που κινεί τη βασική κορώνα (ring gear) και που ουσιαστικά μεταφέρει τη κίνηση στους τροχούς και β) τη γεννήτρια MG1 που κινεί το πινιόν (sun gear, για χαμηλές συνθήκες φορτίου και ταχύτητες) που με τη σειρά του είναι συνδεμένο με ένα υγρό συμπλέκτη και τον βενζινοκινητήρα.

Από εκεί και πέρα ανάλογα με την κίνηση της στεφάνης, του πινιόν και του όλου πλανητικού μηχανισμού ρυθμίζεται η μετάδοση της κίνησης αλλά και η επαναφόρτιση της μπαταρίας. Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχαριστήσουμε τον καθηγητή από το τμήμα τεχνολογίας αυτοκινήτου του Πανεπιστήμιου Weber State των ΗΠΑ για τα δύο πολύ αναλυτικά βίντεο.



e-CVT, όπως ένα πλανητικό σύστημα Ravigneaux

Ένα απλό πλανητικό σύστημα αποτελείται από: α) μια στεφάνη (κορώνα) με εσωτερική οδόντωση που ανάλογα με την διάταξη μπορεί να περιστρέφεται ή να μένει σταθερή, β) ένα κεντρικό γρανάζι (πινιόν) που αποκαλείται ήλιος, και γ) δύο ή περισσότερα σετ γραναζιών (πλανήτες) που περιστρέφονται σε μικρούς άξονες και εμπλέκονται μεταξύ της στεφάνης και του ήλιου.

Οι μικροί άξονες εμπλέκονται στον φορέα των πλανητών. Ο άξονας του φορέα είναι ομοαξονικά τοποθετημένος με τον άξονα του ήλιου. Και οι δύο άξονες έρχονται σε επαφή με την στεφάνη.

Ένα πλανητικό σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν υποπολλαπλασιαστής ή πολλαπλασιαστής στροφών σε αυτόματα υδραυλικά κιβώτια με μετατροπέα ροπής ή σε κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.

To πλανητικό σύστημα Ravigneaux περιλαμβάνει δύο ήλιους (ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο) και ένα μονό φορέα που εμπλέκεται με δύο σετ πλανητών (ένα εσωτερικό, ένα εξωτερικό).

Ο φορέας μπορεί να είναι μονός αλλά έχει να παντρέψει δύο σχέσεις μετάδοσης, των εσωτερικών και εξωτερικών πλανητών, τα οποία μπορεί να κινούνται ανεξάρτητα αλλά πάντοτε με συγκεκριμένη σχέση μετάδοσης καθώς κάθε κίνηση του ενός γραναζιού συνυπολογίζεται στο άλλο και το αντίστροφο. Τα ζεύγη των εσωτερικών πλανητών εμπλέκονται με τον μικρό ήλιο και των εξωτερικών με τον μεγάλο ήλιο. Η στεφάνη εμπλέκεται με τα εξωτερικά ζεύγη πλανητών.


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto