MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic e:HEV [test drive]

Εδώ και δεκαετίες στη Honda αρέσκονται να δείχνουν την πρωτοπορία τους με εφαλτήριο το αγαπημένο τους «παιδί». Το Civic λοιπόν, που βρίσκεται αισίως στην 11η γενιά του, κουβαλά ένα μεγάλο βάρος. Να αποτελέσει σημείο αναφοράς της κατηγορίας του για τα επόμενα χρόνια. Θα το καταφέρει άραγε ή όχι;

Στο άκουσμα και μόνο μίας νέας γενιάς Civic, όσοι αγαπούν έστω και λίγο την αυτοκίνηση, περιμένουν πως και πως για να δουν τι καινούργιο πάλι έφεραν στο προσκήνιο οι δαιμόνιοι Ιάπωνες. Άλλος περιμένει στη γωνία για να κριτικάρει σαν την «κακιά» πεθερά και άλλος αδημονεί για κάτι που δεν έχει ξαναδεί στο παρελθόν. Στην ενδέκατη γενιά του Civic, οι άνθρωποι της Honda αποφάσισαν να μην γίνουν τόσο ριζοσπαστικοί όπως στο παρελθόν.

Τόλμησαν αρκετά το 2006 και τους βγήκε απόλυτα, τόλμησαν ξανά το 2017 με το αμάξωμα να χαμηλώνει και να προσεγγίζει τον κουπέ χαρακτήρα, τώρα σειρά μάλλον είχε μία πιο ήπια προσέγγιση με μπόλικο σπορ χαρακτήρα και τεράστιες δόσεις υβριδικής τεχνολογίας. Άλλωστε και η επίσημη ονομασία του (e:HEV) σου δίνει να καταλάβεις ότι το Civic είναι αποκλειστικά υβριδικό και μάλιστα εφοδιάζεται με ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Το ιαπωνικό μοντέλο έχει μακρύνει λοιπόν κατά 3,1 εκατοστά, διατηρώντας έτσι το μήκος του λίγο πάνω από τα 4,5 μέτρα, με όλο το επιπλέον «μπόι» να μετουσιώνεται σε αυξημένο μεταξόνιο. Η κεντρική ιδέα της σχεδίασης βασίζεται στην προηγούμενη γενιά του Civic, με το σπορ στοιχείο να κυριαρχεί, καθώς μοιάζει χαμηλό στο μάτι, με μεγάλο ρύγχος και λεπτομέρειες που εκπέμπουν δυναμισμό. Οι μαύρες ζάντες αλουμινίου-ασορτί με τους καθρέπτες, η ενιαία κυψελώδης μάσκα, τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα LED και η έντονες ακμές στο πίσω μέρος, όλα εκπέμπουν μία… κυριλέ αγριάδα, σαν ένα Type R για τα «σαλόνια».

Οι Ιάπωνες, που δεν μπορούν και δε θέλουν να σταματήσουν να δείχνουν την αγάπη τους προς το σπορ στοιχείο, κατάφεραν να παντρέψουν την αυθεντικότητα της πίστας με το μοντέρνο στοιχείο και την οικολογική φιλοσοφία. Αυτό φαίνεται και στο εσωτερικό του Civic, όπου εκτείνεται μία ενιαία μεταλλική φάσα πίσω από τους αεραγωγούς και συνδέει το πάνω με το κάτω μέρος του ταμπλό δίνοντας χρώμα και λάμψη.

Όλα τα υλικά παραπέμπουν σε premium προτάσεις και δίνουν την αίσθηση πως θα αντέξουν, όπως έκαναν όλοι οι προκάτοχοί του εδώ και μισό αιώνα. Ο πίνακας οργάνων και η οθόνη του Infotainment (ελληνικό μενού) είναι μεν ψηφιακά (ο πίνακας οργάνων με αναλογικά γραφικά), όμως οι πληθώρα φυσικών διακοπτών δεν σε αφήνει να ψαχτείς σε καμία των περιπτώσεων.

Λίγο η εργονομία, λίγο η πρακτικότητα, ίσως και το γνώριμο περιβάλλον από τα Jazz και HR-V, και νιώθεις σα να ξέρεις που βρίσκεται το καθετί, ενώ οι θήκες για ποτήρια και αντικείμενα έχουν το σωστό μέγεθος για να καλύψουν τις ανάγκες των επιβατών (ακόμα και η ασύρματη φόρτιση βρίσκεται εκεί που πρέπει). Αυτό που κεντρίζει βέβαια το ενδιαφέρον είναι η θέση οδήγησης, καθώς ήδη σε έχει προϊδεάσει η σχεδίαση του εξωτερικού τμήματος και η πραγματικότητα το επιβεβαιώνει και με το παραπάνω.

Ουσιαστικά οδηγείς μέσα από το αυτοκίνητο και όχι πάνω από αυτό, όπως συμβαίνει πλέον με τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν (κυριαρχούν τα SUV). Αυτό σου δίνει μία πιο ρεαλιστική αίσθηση πίσω από το τιμόνι του Civic και νιώθεις πως έχεις περισσότερη συμμετοχή, χωρίς να λείπει σε καμία περίπτωση η άνεση οδηγού και επιβατών στο ταξίδι.

Παρά το κουπέ design, υπάρχει αρκετός αέρας πάνω από τα κεφάλια τους ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 410 λίτρα, αριθμός αξιοπρεπέστατος για την κατηγορία, έχει ωστόσο θυσιάσει λίγη από την πρακτικότητα του για χάρη της υβριδικής τεχνολογίας (η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα).

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Σε όλο το σπορ κλίμα λοιπόν, περιμένεις πως μπορεί να σε απογοητεύσει το σύστημα e:HEV. Και όμως, ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια) και η μπαταρία χωρητικότητας 1,05 kWh, συνεργάζονται με τέτοιο τρόπο (σε κύκλο Atkinson) που σχεδόν ξεχνάς ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει ως βασικό γνώμονα την οικονομία καυσίμου.

Ειδικά στην επιλογή Sport (υπάρχουν και οι Normal/Economy) οι αλλαγές του αυτόματου e CVT κιβωτίου είναι άμεσες και η σπορ ηχητική χροιά είναι τέτοια που να σε κάνει να ευχαριστιέσαι την οδήγηση. Το Civic e:HEV αποδίδει 184 ίππους και 315 Nm ροπή (αυτή του ηλεκτρικού μοτέρ), με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα ηλεκτρονικά.

Οι αριθμοί αυτοί είναι εξαιρετικοί για ένα μοντέλο με βάρος που ξεπερνά τα 1.500 κιλά και γίνονται ακόμη πιο εντυπωσιακοί όταν βλέπεις ότι η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6,4 λίτρα/100 χλμ. όσο και αν το πιέσεις. Μέσα στην πόλη και με ελαφρύ πόδι θα δεις το οικονομόμετρο να καμαρώνει για τα 5 με 5,5 λίτρα/100 χλμ. Αυτό συμβαίνει γιατί τον περισσότερο χρόνο το Civic λειτουργεί με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ σε καταστάσεις απότομης επιτάχυνσης ή με περισσότερα από 90 χλμ./ώρα τότε ο βενζινοκινητήρας αντί να φορτίζει την μπαταρία, λειτουργεί με πιο… πατροπαράδοτο τρόπο.

Όλη η φιλοσοφία του νέου Civic έχει ψηλά το “fun to drive” στοιχείο και για αυτό, εκτός από τη θέση οδήγησης, το τιμόνι σε κερδίζει με την ακρίβεια και την «ξυραφένια» αίσθηση. Τα puddles, το στιβαρό πλαίσιο (22% βελτιωμένη δυσκαμψία) και οι αναρτήσεις (Mc Pherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), συνθέτουν ένα εξαιρετικό οδηγικό πακέτο με σπορτίφ απόχρωση χωρίς να στερείται άνεσης.

Το παράδοξο είναι ότι πάντα μιλάμε για το ίδιο υβριδικό Civic που καταναλώνει ελάχιστα, κυκλοφορεί στο δακτύλιο χωρίς περιορισμό και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Αν σε κάτι πρωτοπορεί λοιπόν και πάλι η Honda είναι ότι στην περίπτωση του Civic e:HEV παντρεύει την αποτελεσματική υβριδική τεχνολογία με το σπορ στοιχείο και την απολαυστική οδήγηση. Το κορυφαίο επίτευγμα βέβαια είχε το τίμημα του, που έχει να κάνει περισσότερο με την τιμή αγοράς και λιγότερο με κάποιο κατασκευαστικό μειονέκτημα (όπως η «κοντή» σχεδίαση του χώρου αποσκευών).

Το πληρέστατο Civic με όλα τα καλούδια του (όπως τα συστήματα Honda Sensing) ξεκινά από 41.500 ευρώ στην έκδοση Elegance και μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 47.700 ευρώ στην περίπτωση του Advance. Σαφώς και τα αξίζει, ειδικά στην πιο προσιτή του version, ωστόσο ίσως να είναι και ο μοναδικός αποτρεπτικός παράγοντας στο να ζήσουμε εποχές του παρελθόντος, με το Civic να είναι ένα από τα πλέον μοσχοπουλημένα μοντέλα της κατηγορίας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda Civic e:HEV – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 96,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 105 kW (143 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 186 Nm (18,9 kgm) / 4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 135 kW, Ροπή: 315 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου 1,05 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 184 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H-L, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.551 x 1.802 x 1.408 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)

1.547/1.586 mm

Μεταξόνιο 2.734 mm
Χώρος αποσκευών 410 – 1.220 lt
Απόβαρο 1.517 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 41.500€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button