PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech [test drive]

Μία τετραετία μετά την πρεμιέρα του C5 Aircross, ήρθε η ώρα για ανανέωση ουσίας για το γαλλικό μεσαίο SUV, διατηρώντας όλα εκείνα τα καλά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει σε θέματα άνεσης και εμφάνισης. Σε αυτά δε λείπει πλέον το στοιχείο του εκσυγχρονισμού και όλα εκείνα τα κομμάτια που συνθέτουν ένα μοντέρνο και ανταγωνιστικό σύνολο.

Υπάρχουν τομείς που μπορεί να πει κανείς ότι είναι εντελώς υποκειμενικοί όσον αφορά την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Για άλλους σπουδαίο ρόλο παίζει η εμφάνιση, για άλλους οι επιδόσεις ή τα πολλά gadgets που θα συναντήσεις στο εσωτερικό του.

Υπάρχουν όμως και παράγοντες που δεν θα αφήσουν κανέναν -ανεξαιρέτως- οικογενειάρχη ασυγκίνητο στην ζυγαριά με τα συν και πλην ενός μοντέλου. Μερικοί από αυτούς είναι η άνεση, οι χώροι και η οικονομία καυσίμου, με τους δύο πρώτους να βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των Γάλλων μηχανικών που ανέλαβαν την περίπτωση του C5 Aircross.

Την τριάδα των βασικών ζητημάτων για τους ανθρώπους της Citroen θα λέγαμε πως συμπληρώνει ο τομέας της εμφάνισης, ζήτημα στο οποίο δεν είχαν να κάνουν και πολλή σκληρή δουλειά, μια και το επιβλητικό SUV άρεσε αρκετά και δεν πρόλαβε να «σκονιστεί» ή να ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό σε αυτή την πρώτη τετραετία της ζωής του.

Στα σημεία οι Γάλλοι φρόντισαν να επιμεληθούν το εμπρός τμήμα του μήκους 4,5 μέτρων C5, με επανασχεδιασμό της μάσκας, νέους προφυλακτήρες και LED φώτα ημέρας. Η διπλή ρίγα από χρώμιο δίνει το κάτι παραπάνω στους λάτρεις της λεπτομέρειας, ενώ και στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας είναι εκείνος που ανέλαβε το βάρος της γαλλικής αναμόρφωσης.

Στο πλαίσιο του φρεσκαρίσματος, δε λείπουν και οι πιο τολμηρές ζάντες αλουμινίου (ανάμεσα στις προαιρετικές επιλογές), όπως και οι χρωματικές επιλογές στην πλούσια παλέτα του γαλλικού SUV. Και αν μπορεί να βρεθεί κάποιος και να παραπονεθεί για ατολμία στις εξωτερικές αλλαγές (δεν υπήρχε λόγος για κάτι ριζικό), αυτό δεν πρόκειται να συμβεί στο εσωτερικό, όπου δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών του πίνακα οργάνων, και αυτή του infotainment με αφή μεγέθους 12 ιντσών.

Η πρώτη είναι υπεύθυνη για όλη την πληροφόρηση του οδηγού και προσδίδει μεγάλες δόσεις εκμοντερνισμού στο κομμάτι της συμβίωσης. Η δεύτερη είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό και θυμίζει κάπως τη συγγένεια του με το Peugeot 3008, περισσότερο στο κομμάτι της εργονομίας και λιγότερο όσον αφορά τα εφέ.

Φυσικοί διακόπτες υπάρχουν λίγο πιο χαμηλά για να κάνουν τη χρήση ευκολότερη, ενώ στο σημείο που θα πρέπει αναγκαστικά να «παίξεις» μέσω της αφής, θα χρειαστείς λίγο χρόνο μέχρι να συνηθίσεις.

Εκεί που δε χάνεις σίγουρα ούτε δευτερόλεπτο είναι στο που θα βολέψεις την «πραμάτεια» σου αφού, όπου και αν κοιτάξεις, θα βρεις μία μικρή ή μεγάλη θήκη να σε περιμένει για να φιλοξενήσει είτε ένα ποτήρι καφέ, είτε το smartphone (έξυπνη η ιδέα για κατακόρυφη θήκη που βολεύει για χρήση google maps), είτε ακόμη και ένα μεγάλο μπουκάλι γάλα στο ντουλαπάκι-ψυγείο. Και, πιστέψτε μας, η καμπίνα δοκιμάστηκε σε συνθήκες ολιγοήμερης εξόρμησης με μικρά παιδιά, επομένως το τεστ της πρακτικότητας ήταν αρκετά πολύπλοκο και δύσκολα θα μπορούσαμε να βρούμε ιδανικότερη περίπτωση στην κατηγορία.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Και μια και αναφερθήκαμε στην εξόρμηση, δε γινόταν να παραληφθεί η πολύωρη επιστροφή μετά π.χ. μία έξοδο τριημέρου, με μία απόσταση 350 χλμ. να διαρκεί 5 ολόκληρες ώρες. Εκεί είναι που εκτιμάς πραγματικά τα επίπεδα άνεσης των καθισμάτων (εμπρός και πίσω) με τη φιλοσοφία ενός σύγχρονου καναπέ σαλονιού και την ανάγκη για «ξέπιασμα» να είναι λιγότερο έντονη σε μικρούς και μεγάλους επιβάτες. Μάλιστα, η πίσω σειρά διαθέτει τρεις ανεξάρτητες συρόμενες θέσεις, οι οποίες μπορούν να μετακινηθούν κατά 15 εκατοστά, σε σημείο που να ολοκληρωθεί το παζλ θέσης-χώρου αποσκευών με ιδανικό τρόπο.

Το πορτμπαγκάζ αντίστοιχα ξεκινά από 580 και φθάνει τα 720 λίτρα διαθέσιμου χώρου, με το δάπεδο να τοποθετείται ακόμη χαμηλότερα στην περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα στο όχημα. Με άλλα λόγια, το τρίπτυχο άνεσης, χώρων και πρακτικότητας δεν μπορεί να σε βρει δυσαρεστημένο σε καμία περίπτωση, ακόμη και αν πρέπει να χωρέσεις τρία παιδικά καθισματάκια.

Η φιλοσοφία των Γάλλων αποτυπώνεται στο Advanced Comfort Control και βασικό κομμάτι της κεντρικής ιδέας, εκτός από την άνεση των καθισμάτων, είναι η άνεση του συστήματος ανάρτησης. Αυτό φέρει την τεχνολογία αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ και σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τα ελαστικά με 55άρι προφίλ, δημιουργούν μία συνθήκη εντυπωσιακής άνεσης. Μπορείς δηλαδή να καβαλήσεις πεζοδρόμια, να ταξιδέψεις στο χώμα ή να περάσεις από λακκούβες (μπήκαμε στην εποχή που γίνονται παντού εργασίες) χωρίς να σε στραβοκοιτάξει η σύζυγος που θυμήθηκε να φρεσκάρει το μακιγιάζ της.

Το καλό με το C5 Aircross, είναι πως η υπερβολική άνεση δε σημαίνει πως η συμπεριφορά του στο δρόμο υστερεί σε κράτημα. Σίγουρα δε διεκδικεί το βραβείο κρατήματος, αλλά στις κλειστές διαδρομές δε θα σε κάνει να δυσανασχετήσεις.

Εξάλλου, ο 1.200άρης Puretech απόδοσης 130 ίππων δεν εφοδιάζει το βαρύ αμάξωμα των 1.420 κιλών με σκοπό να τραβήξει την προσοχή με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δευτερόλεπτα), αλλά για να δημιουργήσει ένα οικονομικό και ευέλικτο σύνολο (κοντά στα 8,5 λίτρα/100 χλμ.), παρέα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ.

Το γνώριμο κιβώτιο από τα μοντέλα της Peugeot και της Opel, παρόλο που δε φέρει τεχνολογία διπλού συμπλέκτη, είναι ταχύτατο στις αλλαγές, εκτός και αν πρόκειται να κάνουμε κάποιο απότομο βύθισμα του γκαζιού ή κατέβασμα με τα puddles πίσω από το βολικό και μικρό σε διάμετρο τιμόνι.

Όλη η φιλοσοφία, από τη θέση οδήγησης, μέχρι το τιμόνι και το μικρό joystick που παίζει το ρόλο του επιλογέα, είναι προσανατολισμένα στο να κάνουν τη ζωή μέσα στο C5 ευκολότερη χωρίς προβληματισμούς. Ακόμη και για τις περιπτώσεις ιδιαίτερων συνθηκών εδάφους, μπορείς να επιλέξεις την αντίστοιχη λειτουργία (πχ Sand).

Παρόλο που είναι προσθιοκίνητο, η αλλαγή στην πρόσφυση είναι ικανή να σε βγάλει από μία δύσκολη θέση, ή καλύτερα να σε κάνει να αποφύγεις τυχόν δεύτερες σκέψεις για ένα απλό πέρασμα στο χώμα ή τη λάσπη. Όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα αποτελούν εργαλεία για να τονώσουν ακόμη περισσότερο την πληρότητα που χαρακτηρίζει το C5 Aircross και κυρίως την ξεγνοιασιά που χαρακτηρίζει τον οδηγό πίσω από τιμόνι του. 

Εν τέλει, για να ξεθάψουμε και μία διαχρονική διαφήμιση, θα λέγαμε πως… έκαστος στο είδος του και το… C5 Aircross στον τομέα της άνεσης. Δεν υστερεί σε επιδόσεις ή οικονομία, διαθέτει εξαιρετικούς χώρους και ευέλικτη διαμόρφωση, εκεί όμως που διακρίνεται είναι η γενικότερη άνεση.

Κορυφαίο σε θέματα σαλονιού και ανάρτησης, δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τους premium εκπροσώπους στα μεσαία SUV, με την τιμή πώλησης να ξεκινά από 31.500 ευρώ για την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο και λίγο υψηλότερα για αυτήν της δοκιμής μας με αυτόματο EAT 8 σχέσεων. Σεβαστό ποσό φυσικά και ανάλογο της premium αύρας που φιλοδοξεί να μεταφέρει το γαλλικό μοντέλο στο δικό του αγοραστικό κοινό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C5 AirCross 1.2 PureTech 130 PS EAT8 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 675 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6d
Εκπομπή CO2 147 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin e-Primacy, 195/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.500 x 1.840 x 1.670 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.579 / 1.608 mm
Μεταξόνιο 2.730 mm
Χώρος αποσκευών 580 – 720 lt
Απόβαρο 1.420 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.300€ (από 31.500€ για την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto