NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΕΕ: Αλλάζουν τα πάντα στις μπαταρίες – Οι καταναλωτές θα μπορούν να τις αλλάζουν μόνοι τους;

Σε προσωρινή συμφωνία για την αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για τις μπαταρίες προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι μελλοντικές προκλήσεις, προχώρησε την περασμένη παρασκευή το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ.

Οι συμφωνηθέντες κανόνες θα καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής της μπαταρίας, από τον σχεδιασμό έως το τέλος της ζωής τους και θα ισχύουν για όλους τους τύπους μπαταριών που πωλούνται στην ΕΕ: φορητές μπαταρίες, μπαταρίες SLI (τροφοδοσία ρεύματος για εκκίνηση, φωτισμό ή ανάφλεξη οχημάτων), ελαφριές μπαταρίες μέσων μεταφοράς LMT (παρέχοντας ισχύ για την πρόσφυση σε τροχοφόρα οχήματα, ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα), μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και βιομηχανικές μπαταρίες.

Οι μπαταρίες για ευκολότερη αφαίρεση και αντικατάσταση, καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών

Οι διαπραγματευτές συμφώνησαν σε αυστηρότερες απαιτήσεις για να γίνουν οι μπαταρίες πιο βιώσιμες, αποδοτικές και ανθεκτικές. Σύμφωνα με τη συμφωνία, η δήλωση και η ετικέτα του αποτυπώματος άνθρακα θα είναι υποχρεωτική για τις μπαταρίες EV, τις μπαταρίες LMT και τις επαναφορτιζόμενες βιομηχανικές μπαταρίες χωρητικότητας άνω των 2 kWh.

Τρεισήμισι χρόνια μετά την έναρξη ισχύος της νομοθεσίας, οι φορητές μπαταρίες στις συσκευές πρέπει να σχεδιαστούν έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα να τις αφαιρούν και να τις αντικαθιστούν οι ίδιοι.

Για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, οι μπαταρίες θα φέρουν ετικέτες και κωδικούς QR με πληροφορίες σχετικά με τη χωρητικότητα, την απόδοση, την αντοχή, τη χημική τους σύνθεση, καθώς και το σύμβολο «ξεχωριστή συλλογή».

Οι μπαταρίες LMT, οι βιομηχανικές μπαταρίες με χωρητικότητα άνω των 2 kWh και οι μπαταρίες EV θα πρέπει επίσης να διαθέτουν «ψηφιακό διαβατήριο μπαταρίας» που θα περιλαμβάνει πληροφορίες για το μοντέλο της μπαταρίας καθώς και πληροφορίες που αφορούν τη μεμονωμένη μπαταρία και τη χρήση της.

Εισαγωγή πολιτικής δέουσας επιμέλειας για τη βιομηχανία μπαταριών

Σύμφωνα με τη συμφωνία, όλοι οι οικονομικοί φορείς που διαθέτουν μπαταρίες στην αγορά της ΕΕ, εκτός από τις ΜΜΕ, θα πρέπει να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν μια λεγόμενη «πολιτική δέουσας επιμέλειας», σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών κινδύνων που συνδέονται με προμήθεια, επεξεργασία και εμπορία πρώτων υλών και δευτερογενών πρώτων υλών.

Άλλα μέτρα που προβλέπονται από τον κανονισμό:

  • Οι στόχοι συλλογής ορίζονται σε 45% έως το 2023, 63% έως το 2027 και 73% έως το 2030 για φορητές μπαταρίες και σε 51% έως το 2028 και 61% έως το 2031 για τις μπαταρίες LMT.
  • Τα ελάχιστα επίπεδα ανακτημένου κοβαλτίου (16%), μολύβδου (85%), λιθίου (6%) και νικελίου (6%) από τα απόβλητα κατασκευής και καταναλωτών πρέπει να επαναχρησιμοποιούνται σε νέες μπαταρίες.
  • Όλα τα απόβλητα μπαταριών LMT, EV, SLI και βιομηχανικών μπαταριών πρέπει να συλλέγονται δωρεάν για τους τελικούς χρήστες, ανεξάρτητα από τη φύση, τη χημική σύσταση, την κατάσταση, τη μάρκα ή την προέλευσή τους.
  • Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2030, η Επιτροπή θα αξιολογήσει εάν θα καταργήσει σταδιακά τη χρήση μη επαναφορτιζόμενων φορητών μπαταριών γενικής χρήσης.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto