PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Leaf e+ [mini test]

Ο πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης -σε μορφή μαζικής παραγωγής- διανύει τη δεύτερη γενιά του και υποδέχεται μία μεγαλύτερη μπαταρία. Αρκεί όμως αυτό για να το διατηρήσει ανταγωνιστικό απέναντι στην ηλεκτρική επίθεση των εταιρειών;

Τη στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες περίμεναν την αυστηροποιήσει των νόμων για να βάλουν εμπρός το ηλεκτρικό τους πλάνο, η Nissan έχει ήδη αποδείξει τόσο τον ευαίσθητο χαρακτήρα της όσον αφορά το περιβάλλον, όσο και την τεχνολογική της πρόοδο.

Από το 2018 έχει παρουσιάσει τη δεύτερη κιόλας γενιά του Leaf και σα να μην έφθανε αυτό, αποφάσισε πρόσφατα να το ενισχύσει με μία πιο μεγάλη μπαταρία. Άλλωστε ο συνωστισμός στην κατηγορία είναι μεγάλος και η καθυστερημένη άφιξη των άλλων προτάσεων τους έδωσε το πλεονέκτημα να είναι πιο αποδοτικά, με ταχύτερη φόρτιση και μεγάλες αυτονομίες. Τι καλύτερο όμως διαθέτει το Leaf e+ σε σχέση με το βασικό Leaf;

Η δεύτερη γενιά, μας συστήθηκε με μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh, που μεταφράζεται σε μία αυτονομία της τάξης των 270 χλμ. απόσταση ικανοποιητική για την πόλη, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να εξαλείψει το range anxiety (το άγχος της αυτονομίας) του καθενός μας.

Στην εκδοχή των 62 kWh, ο αριθμός αυτός αγγίζει τα 385 χλμ. σε κύκλο WLTP ή 350 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες εντός και εκτός πόλης. Κάπως καλύτερα δε συμφωνείτε; Ταυτόχρονα ο ηλεκτροκινητήρας -του Leaf με τις μπλε λωρίδες εμπρός και πίσω- αποδίδει πλέον 218 ίππους (160 kW) και 340 Nm ροπής, έναντι 150 ίππων και 320 Nm της βασικής έκδοσης.

Εκτός λοιπόν από μεγαλύτερη αυτονομία, το Leaf e+ είναι πιο σβέλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα) παρόλο που η νέα μπαταρία έχει προσθέσει 50 κιλά επιπλέον βάρους. Η τοποθέτηση της στο κέντρο του δαπέδου δεν έχει «κλέψει» το παραμικρό από τα 435 λίτρα του χώρου αποσκευών, κάνοντας το ιαπωνικό μοντέλο ένα από τα πλέον πρακτικά και ευρύχωρα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.

Φυσικά, στα ατού παραμένει το σύστημα e-pedal, τεχνολογία που καθιέρωσε η Nissan και δίνει πόντους στην κατανάλωση του ηλεκτρικού hatchback (περίπου στις 16,5 kWh/100 χλμ. με μόνιμη χρήση του e-pedal) και πολλούς ακόμη στην ευκολία κατά την οδήγηση.

Σε αυτό τον τομέα το Leaf παραμένει ένα οικογενειακό που εστιάζει στην άνεση, με τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης να τονίζει τον αστικό του χαρακτήρα και όχι τόσο τις οδηγικές συγκινήσεις. Άλλωστε το Leaf ποτέ δε συστήθηκε ως… GT-R, αλλά ως ένα μοντέλο που δεν εκπέμπει ρύπους και δε χρειάζεται ορυκτό καύσιμο.

Στο σπίτι με οικιακή απλή πρίζα η διαδικασία της πλήρους φόρτισης θα πλησιάσει τις 30 ώρες, κάτι που σημαίνει πως καλό θα ήταν να μπαίνει τα βράδια στο ρεύμα, ενώ με wallbox (εφόσον υπάρχει τριφασικό ρεύμα 32A) μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί το maximum των 6,6 kW και να φορτίσει σε περίπου 10 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW έπειτα από την απαραίτητη αναβάθμιση μπορεί να φθάσει από το 10% στο 80% της φόρτισης μέσα σε μία ώρα και 2 λεπτά.

Το αναβαθμισμένο Leaf λοιπόν κοστίζει 41.400 ευρώ, περίπου 3.400 ευρώ επιπλέον της έκδοσης με μπαταρία 40 kWh, με υπερπλήρη εξοπλισμό. Το ποσό κρίνεται υψηλό, ωστόσο σε κάθε περίπτωση αξίζει να προτιμήσει κάποιος την έκδοση e+ με μεγαλύτερη μπαταρία, παρά να μείνει σε αυτή των 40 kWh, εκτός και αν οι μετακινήσεις του προορίζονται μονάχα για τον στενό κλοιό της πόλης.

Tεχνικά χαρακτηριστικάNissan Leaf e+
ΚινητήραςΣύγχρονος ηλεκτροκινητήρας AC
Ισχύς, Ροπή160 kW (218 PS), 340 Nm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα6,9 δλ., 157 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία17,5 kWh/km, 335 km
Μπαταρία62 kWh
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.490 × 1.788 × 1.530mm
Χώρος αποσκευών435-1.176 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής41.400€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto