NEAPINED

Όλοι μπαίνουν στα ηλεκτρικά – Στο παιχνίδι Αίγυπτος, Σαουδική Αραβία και Τουρκία

Ειδικότερα η Τουρκία έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την εγχώρια παραγωγή και κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της κοινοπραξίας TOGG.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο απλά στην δομή τους και στην κατασκευή τους. Πέρα από το πλαίσιο αποτελούνται από τρία βασικά μέρη (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, ηλεκτρονικά ισχύος) σε αντίθεση με ένα συμβατικό όχημα που έχει ένα θερμικό κινητήρα με όλα τα παρελκόμενα (αντλίες, μπουζί, λάδια, φίλτρα, μπεκ, δυναμό, πιστόνια κ.α.).

Κάτι που σημαίνει πως θεωρητικά ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει παρά να συμφωνήσει με 2-3 μεγάλους προμηθευτές για το βασικό hardware και με καμιά 10άρια για όλα τα υπόλοιπα για το software. Φυσικά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, αλλά σίγουρα είναι απλούστερα σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ήδη η Τουρκία έχει κάνει τα δικά της βήματα, με το TOGG να βγαίνει στην αγορά μέσα στους πρώτους μήνες της χρονιάς. Αξιοσημείωτο είναι πως στην εν λόγω χώρα έχουν εργοστάσια πολλές άλλες εταιρίες, από την Ford που παράγει το ηλεκτρικό e-Transit έως και την Toyota που φτιάχνει μεταξύ άλλων και το C-HR.

Στο παιχνίδι αναμένεται να μπουν και άλλες χώρες με κινήσεις ανάλογες της Τουρκίας. Τα πιο πρόσφατα νέα αφορούν στην Σαουδική Αραβία, την μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα του κόσμου που και αυτή επενδύει στην ηλεκτροκίνηση.

Χαρακτηριστικό είναι πως από το 2018 έχει επενδύσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην Αμερικάνικη Lucid, ενώ οι φήμες αναφέρουν πως το σαουδαραβικό κράτος στήνει τη νεοσύστατη Creer, σε συνεργασία με τις Foxconn και BMW.

Με στόχο να καλύψει αρχικά τις ανάγκες της δικής της αγοράς στο παιχνίδι της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαίνει και η Αίγυπτος. Η οποία θα διαχειρίζεται την εγχώρια γραμμή παραγωγής της Cadillac Lyric. Ταυτόχρονα, η αιγυπτιακή κυβέρνηση συζητά με τους Κινέζους για την ανέγερση εργοστασίου που θα κατασκευάζει μικρά και φτηνά ηλεκτρικά ευρείας κατανάλωσης.

Όσο για την Ελλάδα, συνεχίζει να παραμένει εκτός χάρτη με την προοπτική της παραγωγής του ηλεκτρικού e.go να έχουν εξανεμιστεί, με τα social media να ασχολούνται με το Keraboss και τους ονειροπόλους να φαντασιώνονται ένα Chaos.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto