PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid [test drive]

Στην εποχή των συμπαγών SUV και των αστικών crossover που μοιάζουν όλο και πιο πολύ μεταξύ τους, ελάχιστα είναι τα μοντέλα της κατηγορίας που εκπέμπουν προσωπικότητα. Ανάμεσα τους το Renegade που επιχειρεί στην περίπτωση του e-Hybrid να παντρέψει τις σύγχρονες οικολογικές ευαισθησίες με το διαχρονικό χαρακτήρα της Jeep.

To μικρότερο και πιο προσιτό μοντέλο στην γκάμα της Jeep δεν είναι άλλο από το Renegade. Εκπολιτισμένο όσο χρειάζεται για να ανοίξει το φάσμα του αγοραστικού κοινού, αρκετά συμπαγές για να ελίσσεται στην πόλη (4,236 μέτρα μήκος) και με δεκάδες σχεδιαστικές πινελιές που να δηλώνουν την «Jeep» καταγωγή του.

Τί σόι Renegade θα ήταν άλλωστε αν ποτέ αποχωριζόταν την τετράγωνη σχεδίαση, το κάθετο παρμπρίζ, τις κάθετες γρίλιες στη μάσκα ή τα χαρακτηριστικά logo; Ακόμη και αν το κλασσικό «There is only one Jeep» παραφράστηκε σε «There is only one earth» για χάρη της έκδοσης e-Hybrid, το μήνυμα είναι ένα και ξεκάθαρο: παραμένει Jeep σε όλα του, προσηλωμένο πλέον στο πνεύμα της εποχής.

Ποιο είναι αυτό το πνεύμα; Πολύ απλά ένα μοντέλο που θέλει να πετύχει θα πρέπει να έχει SUV εμφάνιση και πακέτο που δεν του λείπει τίποτα. Από χώρους και φινέτσα μέχρι οικονομία καυσίμου και χαμηλό κόστος στη χρήση. Για τα δύο πρώτα ούτε λόγος, με το ζήτημα φινέτσας να έχει λυθεί… από τα αποδυτήρια.

Κομψά μοντέρνα καθίσματα, trendy διχρωμίες, στάμπες και ανάγλυφα που παραπέμπουν στο παρελθόν, όλα αυτά μαζί με την οθόνη του infotainment 8,4 ιντσών, συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Ο οδηγός απολαμβάνει την αναπαυτική θέση οδήγησης και όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες, με την ορατότητα να δίνει επιπλέον πόντους στον εύκολο χειρισμό του Renegade.

Και από πλευράς χώρων, τα πράγματα είναι καλύτερα σε σχέση με αυτό που υποδηλώνει ο compact χαρακτήρας του αστικού Jeep. Τέσσερις ή ακόμη και πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς περιορισμούς, με τα 391 λίτρα του πόρτμπαγκαζ φαίνονται λίγα μόνο σε ακραίες μεταφορικές ανάγκες μεγάλου ταξιδιού. Και πάλι όμως το διαθέσιμο ύψος θα δώσει τη λύση ακόμη και αν χρειαστεί να τοποθετηθούν οι αποσκευές η μία πάνω στην άλλη.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το ζητούμενο λοιπόν που μένει είναι η οικονομία και για αυτό οι άνθρωποι της εταιρείας άλλωστε συνόδεψαν την ονομασία του Renegade με τον «κωδικό» e-Hybrid. Ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας με απόδοση 130 ίππους και 240 Nm ροπής, συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα (ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο DCT 7 σχέσεων), ο οποίος αποδίδει 20 επιπλέον ίππους. Ο ρόλος του ωστόσο, εκτός από την επιπλέον ισχύ στη λειτουργία e-Boost, είναι να εκκινεί το Renegade και να απαλλάσσει τον θερμικό κινητήρα στις πολύ χαμηλές ταχύτητες και κατά το «ρολάρισμα» (όταν αφήνουμε το δεξί πεντάλ).

Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου για τα δεδομένα ενός Jeep και γενικότερα για ένα SUV με χώρους και έμφαση στο στυλ. Συγκεκριμένα, ένας αριθμός κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. είναι κάτι παραπάνω από εφικτός σε μεικτές συνθήκες εντός και εκτός πόλης, χωρίς μάλιστα να κάνουμε… τσιγγουνιές πίσω από το τιμόνι του Renegade.

To αυτόματο κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη έχει καταθέσει τα διαπιστευτήρια του και σε άλλα μοντέλα του ομίλου και οι αλλαγές σε normal συνθήκες είναι ομαλές, ωστόσο σε περίπτωση που πιεστεί ενδέχεται να γίνει αντιληπτό ένα κόμπιασμα από την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα σε αυτό του ηλεκτροκινητήρα και αντίστροφα. Ψιλά γράμματα πάντως και άνευ σημασίας μπροστά στο συνολικό αποτέλεσμα.

Και ποιο είναι αυτό; Να έχεις στη διάθεση σου ένα στιλάτο Jeep με προσωπικότητα, χώρους και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που θυμίζει σουπερμίνι πολύ χαμηλού κυβισμού. Σίγουρα δεν είναι το απόλυτο εργαλείο εκτός δρόμου, άλλωστε υπάρχουν άλλα μοντέλα της φίρμας για αυτό το ρόλο. Ωστόσο, τα 17,1 εκατοστά που απέχει από το έδαφος θα βγάλουν σε πέρας μία μικρή off-road περιπέτεια ή ένα ψηλό πεζοδρόμιο.

Εξάλλου, ποιος θα ήθελε να τραυματίσει αυτές τις όμορφες σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες αλουμινίου; Γενικότερα, όλα τα αστικά περάσματα από λακκούβες και ταλαιπωρημένους δρόμους πραγματοποιούνται με άνεση, δείχνοντας κάπως και τον προσανατολισμό του Renegade.

Η αίσθηση του τιμονιού και γενικά η συμπεριφορά του εξηλεκτρισμένου Renegade σε προϊδεάζουν για smooth οδήγηση, ευκολία στις δυσκολίες της πόλης και όχι τόσο για ακρότητες ή σφιχτές διαδρομές. Χωρίς να ρίχνει «στάχτη στα μάτια» δηλώνει ξεκάθαρα με την παρουσία του ότι δεν είναι φτιαγμένο για να βάζει φωτιά στη άσφαλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα) ή για να στρίβει με τέρμα το γκάζι (κλίσεις αμαξώματος και πλευρική στήριξη), αλλά για να προσφέρει κάτι που ίσως να μην υπάρχει πουθενά στον ανταγωνισμό.

Ένα αστικό SUV -που μιλά στην καρδιά και στη λογική- με βαρύ βιογραφικό, μπόλικο στυλ, χώρους, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (και εκπομπή CO2) και normal τιμή αγοράς. Γιατί όντως τα 28.300 ευρώ για ένα αυτόματο υβριδικό (έστω και mild 48V) SUV που φέρει το όνομα Jeep δεν είναι υπερβολικά για την εποχή που διανύουμε. Εξάλλου και στα λιγότερο premium μοντέλα οι τιμές αγοράς είναι εφάμιλλες ή και υψηλότερες ειδικά όταν φέρουν υβριδικό περιτύλιγμα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid DCT 150 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.469 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,2 x 92,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.500 rpm (130 +20 ηλεκτροκινητήρας)
Ροπή 240 Nm (24,4 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με Turbo και ήπια υβριδικό σύστημα 48V (15 kW – 55 Nm ροπής)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 750 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 130 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις συνδέσμους
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear Efficient Grip Performance, 255/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.236 x 1.805 x 1.684 mm
171 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.541/1.541 mm
Μεταξόνιο  2.570 mm
Χώρος αποσκευών 391-1.297 lt
Απόβαρο 1.420 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.300€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!