PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen e-Berlingo [test drive]

Η ηλεκτρική επανάσταση στη σύγχρονη αυτοκίνηση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Όσο και αν το περιμέναμε ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό MPV δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη.

Πόση αυτοπεποίθηση μπορεί να έχει μία εταιρεία, για να παρουσιάσει σε πρώτο πλάνο ένα ηλεκτρικό πολυχρηστικό όχημα; Αρκετή είναι η απάντηση, με τη Citroen να διανύει καλές μέρες σχεδιαστικά και τεχνολογικά.

Η γκάμα λοιπόν με τα κομψά SUV αμαξώματα, τα βενζινοκίνητα με χαμηλή κατανάλωση, τα δοκιμασμένα diesel και τα plug-in υβριδικά, φαίνεται πως είχε ένα μικρό κενό για τους Γάλλους. Ένα πολυχρηστικό οικογενειακό με μηδενική κατανάλωση καυσίμου. Αυτό δεν είναι άλλο από το «βαρύ» όνομα Berlingo, που για χάρη της νέα εποχής είδε το μικρό γραμματάκι «e» να βρίσκεται μπροστά από τον τίτλο του.

Το ηλεκτρικό Berlingo λοιπόν δεν είναι εδώ για να εντυπωσιάσει με τη φινέτσα του, άλλωστε αυτό το ρόλο τον παίζουν τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Το e-Berlingo είναι ένα σύγχρονο MPV με μήκος που ξεπερνά τα 4,4 μέτρα και τον όγκο του να… κρύβει το φως από τους περαστικούς. Αντ’ αυτού, θα βλέπει τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα LED, τις συρόμενες πίσω πόρτες και γενικά ένα όχημα πολυεργαλείο μπορεί να καλύψει ουσιαστικά οποιαδήποτε ανάγκη μεταφορικής φύσης, είτε αυτή αφορά πρόσωπα, είτε αντικείμενα.

Ως επταθέσιο, το ηλεκτρικό Berlingo διαθέτει 597 λίτρα για αποσκευές ή οτιδήποτε άλλο (775 για το πενταθέσιο), ενώ οι δύο πίσω σειρές καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν ή να συρθούν με τρόπο που να φιλοξενηθεί είτε ένα ψυγείο, είτε ένα ποδήλατο ή έστω να ταξιδέψουν με αξιοπρέπεια 7 συνολικά άτομα. Κάθε ένας από αυτούς έχει το χώρο του για μικρά αντικείμενα ή μία μικρή ποτηροθήκη, ενώ στη δεύτερη σειρά καθισμάτων έχουν επιπλέον και ένα μικρό τραπεζάκι.

Σίγουρα τη μεγαλύτερη άνεση απολαμβάνουν οι εμπρός επιβάτες με πολλές θήκες για έγγραφα και άλλα τέτοιου είδους αντικείμενα, ενώ πάνω από τα σκιάδια υπάρχει επιπλέον χώρος για να κρύψει κανείς το οτιδήποτε. Στα υπέρ και το ντουλαπάκι μπροστά από το τιμόνι που υποδέχεται όρθια μια smartphone συσκευή (για χρήση χαρτών προφανώς), κάτι που δε συμβαίνει και με το κενό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού καθώς ο διαθέσιμος χώρος υπολείπεται κάπως σε βάθος.

Κατά τα άλλα η οθόνη αφής 8 ιντσών σε ξεγελάει για λίγο νομίζοντας πως βρίσκεσαι στο C5 Aircross, με ένα κοίταγμα στον καθρέπτη πάντως να σου θυμίζει αμέσως πως βρίσκεσαι σε ένα «θηριάκι» που απαιτεί μεγάλη προσοχή στους ελιγμούς (εδώ θα θέλαμε μία κάμερα οπισθοπορείας από το βασικό εξοπλισμό και όχι απλούς αισθητήρες).

Πώς είναι όμως να οδηγείς ένα ηλεκτρικό MPV; Εκτός από το προφανές, την απόλυτη δηλαδή ησυχία, μπορείς να πεις ότι δεν το ξεχωρίζεις ιδιαίτερα σε σχέση με ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV. Με μία παρατήρηση.

Το μεγάλο βάρος (1.814 κιλά) και το ιδιαίτερο σχήμα του (δεν ήταν προτεραιότητα ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής), σε συνδυασμό με την μπαταρία λιθίου 50 kWh (46 kWh καθαρή χωρητικότητα), έχουν ως αποτέλεσμα η αυτονομία του e-Berlingo να κυμαίνεται μεταξύ 215 και 240 χλμ., ανάλογα πάντα με τη χρήση, το βάρος και τις ανέσεις σε θέματα κλιματισμού.

Επειδή όμως ένα 7θέσιο με μεταφορικές περγαμηνές προορίζεται κυρίως για να κουβαλάει φορτία, άτομα και να διανύει αποστάσεις, δύσκολα θα αποβάλεις από πάνω σου το range anxiety που πηγάζει από τα ηλεκτρικά μοντέλα σε ορισμένους. Και αν πει κανείς πως αυτό εμπεριέχει μία δόση υπερβολής στα αυτοκίνητα με αυτονομίες 350 και πλέον χιλιομέτρων, στην περίπτωση του e-Berlingo βλέπεις πολύ γρήγορα τα διαθέσιμα χλμ. να λιγοστεύουν.

Εκτός και αν κινείσαι κυρίως μακριά από τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και χωρίς κλιματισμό. Σε αυτή την περίπτωση η ανάκτηση ενέργειας βοηθά πραγματικά και το άγχος πάει περίπατο, ενώ στις επιλογές Eco, Normal και Power μπορείς να βρεις τη λύση για να επιβραδύνεις την επίσκεψη σε πρίζα.

Στην πρώτη περίπτωση η διαθέσιμη ισχύς είναι 82 ίπποι και 180 Nm ροπή, στη δεύτερη 109 ίπποι και 210 Nm, ενώ στο Power είναι διαθέσιμοι και οι 136 ίπποι (260 Nm ροπή) με το μυαλό σε αυτή την περίπτωση να βρίσκεται στο πιο κοντινό wallbox. Μεγάλο το τίμημα για ένα τέτοιου είδους παραστράτημα, αφού τα 11,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα δεν θα κάνουν τη διαφορά, όπως ούτε και τα 130 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.

Η εβδομαδιαία συμβίωση με ένα όχημα ειδικών περιστάσεων μας δίδαξε πως αν θες να το χαρείς και να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του, θα πρέπει να κινείσαι αυστηρά εντός πόλης, να μην παρασύρεσαι από τη διαθέσιμη ροπή και τις «ακρότητες», ενώ καλό θα είναι στο τέλος της ημέρας να υπάρχει η υποδομή στο χώρο σου για εύκολη φόρτιση. Ακόμα σε οικιακή πρίζα 22 ώρες είναι αρκετές για μια πλήρη φόρτιση, με το wallbox 7,4 kW να επισπεύδει τη διαδικασία σε 7,5 ώρες (σε 11άρι ταχυφορτιστή ο χρόνος περιορίζεται στις 5 ώρες).

Έτσι και αλλιώς εξαρχής ξέρεις περί τίνος πρόκειται και προφανώς οι ανάγκες σου (ή της επιχείρησης) έχουν να κάνουν με τα «χούγια» του e-Berlingo. Χωράει πολλά και πολλούς, δε ζητάει τέλη κυκλοφορίας, δε ζητάει χρήματα για καύσιμα, και με οργάνωση και φορτιστή στο σπίτι ή την εταιρεία κοστίζει ελάχιστα. Από κει και πέρα οι καθημερινές διαδρομές θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες, αφού π.χ. το Σπάτα-Κόρινθος και πίσω, με φορτίο και κλιματισμό θα σας αγχώσει αρκετά, σε αντίθεση με τον αστικό ιστό που καμουφλάρει τη μικρή αυτονομία του γαλλικού MPV.

Στις 40.800 ευρώ πάντως (για το επταθέσιο) εμπεριέχει κάπου και το στοιχείο της «άποψης» καθώς πέρα από πρακτικότητα και άνεση, σίγουρα παίζει κάποιο ρόλο και το οικολογικό προφίλ, είτε είναι για το «φαίνεσθε», είτε γιατί πραγματικά κάποιος θέλει να βάλει το λιθαράκι του στην κλιματική αλλαγή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroën e-Berlingo 7-seats – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 100 kW (136 PS), 260 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Λιθίου – ιόντων (li-on) 50 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο: 22ώρες
Σε Wallbox (11 kW): 5 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 30 λεπτά (80%)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 130 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 22,7 kWh/100 km, 23,8 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία

245 km

Χωρητικότητα μπαταρίας 50 kWh (καθαρό 46 kWh)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 215-235 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (μονοβάθμιος μειωτήρας)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.403 × 1.848 × 1.800 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) – / – mm
Μεταξόνιο 2.785 mm
Χώρος αποσκευών 597 lt
Απόβαρο 1.814 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 40.800€ (τιμή δίχως την επιδότηση)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!