Στη διάρκεια του χειμώνα και σε πολύ χαμηλές συνθήκες η χημεία των μπαταριών επηρεάζεται τόσο πολύ που μπορεί η αυτονομία να μειωθεί ακόμη και πάνω από το μισό!
Στην χώρα μας υπάρχουν λίγες περιοχές με περιόδους και θερμοκρασίες που βρίσκονται υπό του μηδενός. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει και για τις χώρες στα βόρεια της Ευρώπης που μαθαίνουν να ζουν με τον πάγο και το χιόνι. Συνθήκες που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των μπαταριών και κατά συνέπεια την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τις δοκιμές και τις μετρήσεις πραγματοποίησε η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων (American Automobile Association ή AAA), η οποία πήρε σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και σύγκρινε τις αυτονομίες που δίνουν οι κατασκευαστές κατά WLTP με τις πραγματικές σε συνθήκες χειμώνα και καλοκαιριού. Την καλοκαιρινή περίοδο η διαφορά της αυτονομίας από την εργοστασιακή βρίσκεται κάπου στο 17% ενώ τη χειμερινή το ποσοστό ανεβαίνει στο 41%!
Όπως είναι γνωστό το σύστημα κλιματισμού στραγγίζει γρήγορα τις μπαταρίες. Η αμερικανική λέσχη αυτοκινήτου έδωσε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό το θέμα στις δοκιμές της. Οι χειμερινές και καλοκαιρινές συνθήκες προσομοιώθηκαν σε ψυχρό και θερμικό θάλαμο για την καταγραφή δεδομένων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρασαν από δοκιμή στους +35 και στους -6 βαθμούς Κελσίου. Μία δοκιμή με τον κλιματισμό/ θέρμανση σε λειτουργία, μια με απενεργοποιημένο. Στην τελευταία περίπτωση υπάρχει τεράστια επιρροή στη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το χειμώνα αντί για 41% τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν κατά μέσο όρο μόλις 12%, ενώ το καλοκαίρι χάνουν από την αυτονομία τους μόνο 4% αντί για 17%.
Συμπέρασμα: το χειμώνα ντυθείτε ζεστά και λειτουργείτε λιγότερο τη θέρμανση. Ακόμη καλύτερα αν κυκλοφορείτε σε περιοχές με κρύο προτιμήστε από τον προαιρετικό εξοπλισμό την αντλία θερμότητας. Έστω και χωρίς αυτή όμως η αυτονομία των ηλεκτρικών παραμένει αρκετά μεγάλη. Δείτε το παρακάτω πίνακα και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία τους σύμφωνα με την έρευνα της AAA
Μοντέλο | Αυτονομία (WLTP) | Αυτονομία (Χειμώνα) | Αυτονομία (Καλοκαίρι) |
Audi e-tron GT Quattro | 475 km | 280 km | 394 km |
Audi Q4 40 e-tron | 520 km | 307 km | 432 km |
Audi e-tron 50 | 470 km | 277 km | 390 km |
BMW i3 | 309 km | 182 km | 256 km |
BMW i4 | 590 km | 348 km | 490 km |
BMW iX3 | 461 km | 272 km | 383 km |
BMW iX 40 xDrive | 426 km | 251 km | 354 km |
Citroën e-C4 | 354 km | 209 km | 294 km |
Citroën e-Berlingo | 285 km | 168 km | 237 km |
Citroën e-SpaceTourer 100 kW | 322 km | 190 km | 267 km |
Cupra Born 77 kWh | 548 km | 323 km | 455 km |
Dacia Spring | 230 km | 136 km | 191 km |
DS3 Crossback E-Tense | 340 km | 201 km | 282 km |
Fiat 500 | 321 km | 189 km | 266 km |
Ford Mustang Mach-E Std Range RWD | 440 km | 260 km | 365 km |
Honda ε | 222 km | 131 km | 184 km |
Hyundai Ioniq Electric | 311 km | 183 km | 258 km |
Hyundai Ioniq 5 160 | 481 km | 284 km | 399 km |
Hyundai Kona Electric 150kW | 484 km | 286 km | 402 km |
Jaguar I Pace | 464 km | 274 km | 385 km |
Kia e Soul 204 | 452 km | 267 km | 375 km |
Kia e-Niro 64 kWh | 455 km | 268 km | 378 km |
Kia EV6 58 kWh | 394 km | 232 km | 327 km |
Lexus UX | 315 km | 186 km | 261 km |
Mazda MX-30 | 200 km | 118 km | 166 km |
Mercedes EQS 450 | 782 km | 461 km | 649 km |
Mercedes EQA 250 | 429 km | 253 km | 356 km |
Mercedes EQB 300 4Matic | 423 km | 250 km | 351 km |
Mercedes EQC | 437 km | 258 km | 363 km |
Mercedes EQV 300 | 356 km | 210 km | 295 km |
Mercedes EQE 350+ | 654 km | 386 km | 543 km |
MG ZS | 440 km | 260 km | 365 km |
MG Marvel R | 402 km | 237 km | 334 km |
MG 5 | 400 km | 236 km | 332 km |
Mini Cooper SE | 234 km | 138 km | 194 km |
Nissan Leaf 62 kWh | 385 km | 227 km | 320 km |
Nissan NV200 Evalia | 200v | 118 km | 166 km |
Nissan Ariya 87 kWh | 460 km | 271 km | 382 km |
Opel Corsa-e | 359 km | 212 km | 298 km |
Opel Mokka-e | 338 km | 199 km | 281 km |
Opel Combo-e Life | 280 km | 165 km | 232 km |
Opel Zafira-e Life 50 kWh | 231 km | 136 km | 192 km |
Peugeot e-208 | 362 km | 214 km | 300 km |
Peugeot e-2008 | 342 km | 202 km | 284 km |
Peugeot e Rifter | 282 km | 166 km | 234 km |
Peugeot e-Traveller 75 kWh | 322 km | 190 km | 267 km |
Polestar 2 Long Range | 542 km | 320 km | 450 km |
Porsche Taycan 4S | 409 km | 241 km | 339 km |
Porsche Taycan Cross/ Sport Turismo Taycan | 492 km | 290 km | 408 km |
Renault Twingo Electric | 190 km | 112 km | 158 km |
Renault Megane E-Tech Electric EV60 130 | 470 km | 277 km | 390 km |
Renault Zoe R110 ZE 50 | 395 km | 233 km | 328 km |
Smart Fortwo | 135 km | 80 km | 112 km |
Skoda Enyaq iV80 | 535 km | 316 km | 444 km |
SsangYong Korando e-Motion | 339 km | 200 km | 281 km |
Subaru Solterra | 400 km | 236 km | 332 km |
Tesla Model 3 | 491 km | 290 km | 408 km |
Tesla Model S | 652 km | 385 km | 541 km |
Tesla Model Y | 533 km | 314 km | 442 km |
Tesla Model X | 560 km | 330 km | 465 km |
Toyota Proace Verso Electric 75 kWh | 314 km | 185 km | 261 km |
Toyota bZ4X AWD | 410 km | 242 km | 340 km |
VW ID.3 Pro S | 551 km | 325 km | 457 km |
VW ID.4 Pro Performance | 517 km | 305 km | 429 km |
VW ID.5 Pro Performance | 521 km | 307 km | 432 km |
VW ID. Buzz | 500 km | 295 km | 415 km |
Volvo C40 Recharge | 444 km | 262 km | 369 km |
Volvo XC40 Recharge | 423 km | 250 km | 351 km |