Αν και στην χώρα μας οι θερμοκρασίες δεν πέφτουν στα επίπεδα της Νορβηγίας, μία ακόμη έρευνα μας δείχνει ποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την καλύτερη αυτονομία στις χαμηλές θερμοκρασίες.
Όπως είναι γνωστό στη Νορβηγία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα δημοφιλέστερα από κάθε άλλη αγορά της Ευρώπης. Και από εκεί μας έρχεται μία πολύ ενδιαφέρουσα δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες (στους περίπου -5 με -10 βαθμούς Κελσίου) που έκαναν οι συνάδελφοι στην ιστοσελίδα motor.no.
Στη δοκιμή συμμετείχαν και κινεζικά μοντέλα. Όλα μαζί πέρασαν από τις ίδιες διαδικασίες και επιλέγοντας στα ίδια σημεία την ανάκτηση ενέργειας, το οικονομικό προφίλ οδήγησης, το cruise control κ.α.
Όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα στην πρώτη θέση βρέθηκε το Tesla Model S που κατάφερε να διανύσει 530 χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Οι απώλειες από την εργοστασιακή WLTP αυτονομία ήταν 16%.
Οι δοκιμαστές εντυπωσιάστηκαν από την απόδοση αρκετών κινέζικων μοντέλων, τα οποία όπως επισημαίνουν είναι αρκετά φθηνά. Αξιοσημείωτο είναι πως την καλύτερη σχέση εργοστασιακής/ πραγματικής απόδοσης είχε το κινεζικό Maxus Euniq 6 με σκορ στο μόλις -10%.
Μαζί με τα Tesla και τα κινεζικά, το Kia EV6 GT, το BMW i4 eDrive40, το Hyundai Ioniq 5 LR 4WD κ.α. είχαν επίσης πολύ χαμηλή απόκλιση. Αντίθετα, τα Toyota bZ4X 2WD, Skoda Enyaq Coupe RS, Mercedes EQE 300, Hongqi E-HS9 99kWh κ.α. είχαν από τις χειρότερες.
Δείτε αναλυτικά τις επιδόσεις του κάθε αυτοκινήτου στον πίνακα που ακολουθεί. Ενδιαφέρον έχει η τρίτη στήλη με την απόκλιση από την πραγματική αυτονομία.
Μοντέλο | Εργοστασιακή αυτονομία (WLTP) | Αυτονομία δοκιμής | Απόκλιση αυτονομίας |
---|---|---|---|
Tesla Model S LR | 614 km | 530 km | -16.40% |
Mercedes EQE 300 | 614 km | 409 km | -33.39% |
BMW i7 xDrive60 | 595 km | 424 km | -28.74% |
Nio ET7 100kWh | 580 km | 434 km | -25.17% |
BMW i4 eDrive40 | 565 km | 434 km | -23.19% |
Tesla Model X Plaid | 543 km | 444 km | -18.23% |
Nissan Airya 2WD | 533 km | 400 km | -24.95% |
Volkswagen ID.5 Pro | 526 km | 378 km | -28.14% |
BYD Han | 521 km | 406 km | -22.07% |
Hongqi E-HS9 prototype (120 kWh) | 515 km | 389 km | -24.47% |
Skoda Enyaq Coupe RS | 510 km | 338 km | -33.73% |
Toyota bZ4X 2WD | 503 km | 323 km | -35.79% |
Voyah Free | 501 km | 391 km | -21.96% |
Hongqi E-HS9 99kWh | 465 km | 303 km | -34.84% |
Kia Niro EV | 460 km | 343 km | -25.43% |
Tesla Model Y SR+ RWD | 455 km | 337 km | -25.93% |
Hyundai Ioniq 5 LR 4WD | 454 km | 345 km | -24.01% |
Mercedes EQB 250 | 452 km | 334 km | -26.11% |
MG ZS LR | 440 km | 352 km | -20.00% |
JAC e-JS4 | 433 km | 323 km | -25.40% |
BMW iX1 xDrive30 | 428 km | 337 km | -21.26% |
Renault Megane E-Tech | 428 km | 318 km | -25.70% |
MG4 EV LR | 425 km | 338 km | -20.47% |
Kia EV6 GT | 424 km | 349 km | -17.69% |
BYD Atto 3 | 420 km | 311 km | -25.95% |
Volkswagen ID. Buzz Pro | 408 km | 310 km | -24.02% |
MG5 LR | 380 km | 313 km | -17.63% |
MG Marvel R AWD | 370 km | 308 km | -16.76% |
Maxus Euniq6 | 354 km | 317 km | -10.45% |