PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 220i Active Tourer [mini test]

Τη στιγμή που τα πολυχρηστικά μοντέλα με ενδιάμεσο σχεδιασμό (κάτι ανάμεσα σε SUV και παραδοσιακό hatchback) οδεύουν προς το τέλος της πορείας τους, η Active Tourer πρόταση της BMW επιμένει σε μία ύστατη απόπειρα επιβίωσης της κατηγορίας.

Δεν θα μπορούσε φυσικά να επιμένει η Βαυαρική εταιρεία σε μία κατηγορία που γνωρίζει πως έχει πάρει την κατιούσα, χωρίς να έχει τεράστια εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της. Και αυτές, εκτός από την τεχνολογική πρόοδο, έχουν να κάνουν καθαρά με το σχεδιαστικό κομμάτι.

Τις ακμές της νέας εποχής, το λαμπερό φινίρισμα, την crossover περιβολή και φυσικά την πολυσυζητημένη μάσκα. Στοιχεία που μας κάνουν αυτομάτως να ξεκινήσουμε ομοιότητες και συγκρίσεις με την αμιγώς ηλεκτρική σειρά iX, ακόμη και με την ολοκαίνουργια X1. Τί λέτε; Δεν είναι αυτό από μόνο του αρκετό για να δώσει λόγο ύπαρξης και στο μοντέλο της δοκιμής μας;

Η 220i Active Tourer λοιπόν βασίζεται στην πλατφόρμα FAAR της γερμανικής φίρμας, με το μήκος της να επιβεβαιώνει τον ενδιάμεσο χαρακτήρα της ανάμεσα στη μεγάλη και τη μικρομεσαία κατηγορία. Φθάνει τα 4,386 μέτρα με το μεταξόνιο να ξεπερνά τα 2,67 μέτρα σε μήκος.

Από εκεί αντιλαμβάνεται κάποιος ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που επιβεβαιώνει την ευρυχωρία για την οποία κατά κύριο λόγο δημιουργήθηκε. Ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό φιγουράρει το αιωρούμενο υποβραγχιόνιο, κάτω από το οποίο μπορεί κανείς να τοποθετήσει αρκετά αντικείμενα, ενώ στην αρχή την κεντρικής κονσόλας υπάρχει έξτρα χώρος που δεν επηρεάζεται από τον κάθετα τοποθετημένο ασύρματο φορτιστή (μπορείς να φορτίζεις και να βλέπεις χάρτες ταυτόχρονα).

Η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη (μπορεί να μετακινηθεί κατά 13 εκατοστά), ενώ και τα τρία καθίσματα μπορούν να πέσουν ανεξάρτητα, με το μεσαίο βέβαια να είναι αισθητά στενότερο. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 415 μέχρι 1.405 λίτρα, με το εντυπωσιακό πάντως να είναι το διαθέσιμο ύψος. Το δικό μας «test πορτμπαγκάζ» έχει να κάνει σε κάθε αυτοκίνητο με τις τσάντες δημοτικού (παραφορτωμένες και με χειρολαβή) που σπανίως χωρούν εντελώς όρθιες. Και όμως στην περίπτωση της Active Tourer η μαλακή κινούμενη εταζέρα κάνει τα μαγικά της ώστε οι δύσκολες τσάντες να μετακινούνται με ευκολία (κάτι που δεν συμβαίνει με τη X1).

Τα πολυδιαφημισμένα premium μοντέλα της γερμανικής εταιρείας καυχιούνται κυρίως για την ποιότητα του εσωτερικού, τις ηλεκτρονικές ευκολίες και τις ψηφιακές οθόνες υψηλής ποιότητας. Και σε αυτό τον τομέα η 220i όχι μόνο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει, αλλά δύσκολα θα εντοπίσει κανείς και τις διαφορές. Το ενιαίο κυρτό πλαίσιο φιλοξενεί την οθόνη του πίνακα οργάνων (10,7 ίντσες) και αυτή του infotainment (10,25 ίντσες), το οποίο μπορεί κανείς να επεξεργαστεί είτε από τους φυσικούς όμορφους διακόπτες που βρίσκονται στη συνέχεια του υποβραγχιόνιου (πανέξυπνη η ρύθμιση του ήχου με κύλιση), είτε από την οθόνη αφής.

Σε γενικές γραμμές όλα γίνονται εύκολα πίσω από το τιμόνι της 220i Active Tourer, με τη θέση οδήγησης να προσφέρει πολύ καλή ορατότητα, τη χοντρή στεφάνι του τιμονιού ωστόσο να δείχνει κάπως περιττή. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερες λειτουργίες οδήγησης, ανάλογα με την εκάστοτε διάθεση (sport, efficient, expression και personal), με την πρώτη να είναι εκείνη που πραγματικά σε κάνει να αισθάνεσαι την ύπαρξη των 170 συνδυαστικών ίππων και των 280 Nm ροπής. Και λέμε συνδυαστικά, γιατί ο τρικύλινδρος Twin Power Turbo χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 19 ίππων (mild hybrid 48V), υπεύθυνος και για την «έκρηξη» όποτε αυτή χρειαστεί, αλλά και για τη μέγιστη οικονομία.

Για την επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα) θα χρειαστεί όπως είπαμε η επιλογή sport στο My Modes, γεγονός που λειτουργεί κάπως αποτρεπτικά στη γενική οικονομία καυσίμου. Αν θες την πιο άμεση απόκριση και να χαρείς λιγάκι τις ρεπρίζ της κομψής BMW με τα χρώματα του «M Pack», θα πρέπει να αρκεστείς με έναν αριθμό κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε άλλη περίπτωση και ειδικά στην επιλογή efficient, η απόκριση μπορεί να μην ενθουσιάζει, οι αλλαγές σχέσεων στο steptronic διπλού συμπλέκτη να είναι πιο αργές, ωστόσο η κατανάλωση καυσίμου «φλερτάρει» περισσότερο με τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Κατά τα άλλα το γερμανικό MPV είναι σχετικά αθόρυβο στην κύλιση με άνετα περάσματα και εμπνέει σιγουριά και ποιότητα, στο σημείο όμως που να σου υπενθυμίζει πως πρόκειται για ένα καλοστημένο πολυχρηστικό με στιβαρό πλαίσιο και προτεραιότητα στους χώρους, παρά για κάτι άλλο. Είναι ένα μοντέλο που όσο και αν νομίζεις πως έχει διχασμένη προσωπικότητα, αυτό ξέρει πολύ καλά τι πρεσβεύει και αιτιολογεί τα 36.450 ευρώ που ζητά με τον πλουραλισμό του.

Ευελιξία, χώροι, gadgets, ποιότητα και φρέσκο παρουσιαστικό, με μοναδικό αντίπαλο τον… όχι SUV χαρακτήρα του και ίσως την τιμή αγοράς. Τα αξίζει; Ναι! Θα πετύχει; Δύσκολο, αν κρίνουμε πρώτον από την μειωμένη ανταπόκριση του κοινού στα συγκεκριμένα αμαξώματα και από το γεγονός ότι με λίγα παραπάνω χρήματα μπορείς να αγοράσεις τη δικίνητη X1.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

Τεχνικά χαρακτηριστικά   BMW 220i Active Tourer Steptronic
Κινητήρας1.499 κ.εκ., τρικύλινδρος με
υπετροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό
Ισχύς, Ροπή156 ίπποι, 240 Nm συνδυαστικά (170 ίπποι, 280 Nm
0-100, Τελική8,1 δλ., 221 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής5,9 – 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπή CO2139 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.386 / 1.8254 / 1.576 χλστ.
Χώρος αποσκευών415 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 36.450€ (Steptronic)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!