PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150 [mini test]

Το Mazda 3 είναι ένα από τα μοντέλα που υπενθυμίζει ό,τι τα hatchback όχι μόνο αξίζουν την προσοχή του κοινού, αλλά αναδεικνύουν και την οδηγική απόλαυση σε σύγκριση με τα ψηλότερα και βαρύτερα SUV.

Πρόσφατα είχαμε στα χέρια μας το ανανεωμένο «3άρι» της Mazda, συγκεκριμένα την έκδοση 2.0 e-Skyactiv G 150, την ήπια υβριδική δίλιτρη έκδοση. Στην έκδοση εξοπλισμού Homura, η οποία ξεχωρίζει από τις 18άρες ζάντες, τα φιμέ τζάμια αλλά και τα ξεχωριστά φωτιστικά σώματα εμπρός.

Αναφορικά με τον κινητήρα, πρόκειται για τον δίλιτρο 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 150 ίππων με 213 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 24 Volt. Ο εν λόγω ατμοσφαιρικός δίλιτρος κινητήρας με την κωδική ονομασία e-Skyactiv G συνδυάζεται με το εξαιρετικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Τα νούμερα του κατασκευαστή είναι στα 9,1 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα στα 206 χλμ./ώρα.

Στην πράξη το Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150 σε κερδίζει για την οδηγοκεντρική του φιλοσοφία. Από τη θέση οδήγησης, την αίσθηση του ακριβέστατου συστήματος διεύθυνσης αλλά και του σφιχτού επιλογέα ταχυτήτων, που συναντάς μόνο σε μοντέλα με σπορτίφ προσανατολισμό.

Η σπορτίφ εικόνα του Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150 συνεπικουρείται από την απόλυτα στρωτή λειτουργία του δίλιτρου κινητήρα, ο οποίος είναι γραμμικός και σχετικά ήσυχος στις υψηλές στροφές του (πολύ καλή είναι και η ηχομόνωση).

Και στο τέλος της… ημέρας και πολύ οικονομικός. Με κατανάλωση στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ακόμη και με βαρύ πόδι κινούμενοι εντός και εκτός πόλης, το δίλιτρο hatch κινείται στο πεδίο των οικονομικών μοντέλων. Πάντως, δύσκολα θα πετύχεις τα μεικτά 5,6 λίτρα που δίνει το εργοστάσιο.

Εισερχόμενοι στο εσωτερικό, τόσο ο οδηγός όσο και επιβάτες αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, με σωστή εργονομία. Μπορεί το ταμπλό να μην έχει οθόνη αφής με επιλογή ψηφιακών γραφικών, αλλά τα κλασικά αναλογικά όργανα είναι εργονομικά και δίνουν καλή πληροφόρηση στον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση τέσσερις επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση και ασφάλεια, ενώ ο χώρος των 358 λίτρων των αποσκευών είναι ικανοποιητικός.

Στον δρόμο, το Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150 ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση και σβελτάδα. Αντίθετα, από τις αυτόματες εκδόσεις μας υπενθυμίζει ότι ένα ευχάριστο χειροκίνητο κιβώτιο που συνδυάζεται με έναν αποδοτικό κινητήρα μόνο χαμόγελα μπορεί να χαρίσει στον οδηγό του. Στις υψηλές ταχύτητες, το ιαπωνικό μοντέλο χαρίζει υψηλή αίσθηση ασφάλειας, ενώ οι αεροδυναμικοί ήχοι δεν ταλαιπωρούν τους επιβάτες.

Ο οδηγός έχει να διαχειριστεί τις συνθήκες που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους με ισχυρή αίσθηση σιγουριάς, που του δίνουν και τα ισχυρά φρένα. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να διασφαλίζει κορυφαίο κράτημα.

Ως επίλογο αφήσαμε την τιμή του. Δεν είναι φτηνό, αφού κοστίζει 28.667 ευρώ (από 26.771 ευρώ το μικρότερο με τους 122 ίππους), σε μια κατηγορία και σε ένα εύρος τιμής που κυριαρχούν τα SUV. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη και τις πωλήσεις του το 2022, καθώς αυτές ανέρχονται στα μόλις 31 Mazda 3, τότε εύκολα μπορεί να συνάγει κανείς ότι το εν λόγω μοντέλο απευθύνεται στους λίγους που θέλουν να έχουν ένα σπορτίφ hatchback με ιαπωνική καταγωγή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MAZDA

Tεχνικά χαρακτηριστικάMazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150
ΚινητήραςΒενζίνης: 1.998 cc με σύστημα mild hybrid 24V
Ισχύς, Ροπή150 PS/ 6.000 rpm, 213 Nm/4.000 rpm
0-100 km/h, Τελική ταχύτητα9,1 sec, 206 km/h
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής5,6 lt/100 km, 7,5 lt/100 km
Εκπομπή CO2128 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.460 / 1.795 / 1.435 χλστ.
Χώρος αποσκευών358 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής28.667 ευρώ

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!