NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Γιατί δεν θέλει τα συνθετικά καύσιμα e-fuels;

Στην πιο πρόσφατη τροπολογία εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η πλήρης απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με εσωτερικούς κινητήρες καύσης.

Από το 2035 και μετά, μόνο αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που δεν εκπέμπουν ρύπους κατά τη λειτουργία τους θα μπορούν να πωλούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με άλλα λόγια τα μόνα που θα πωλούνται σε 12 χρόνια από σήμερα θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτή η απόφαση ισχύει και για τα συνθετικά καύσιμα, τα πολλά υποσχόμενα e-fuels. Παρόλο που έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και ίσως να υπάρξουν κάποιες εξαιρέσεις και τροποποιήσεις, το Κοινοβούλιο δε θέλει τα συνθετικά καύσιμα.

Τα e-Fuels θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές CO2 των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ. Θεωρούνται ουδέτερα σε CO2 αλλά επί του παρόντος είναι πολύ ακριβά φτάνοντας τα περίπου 5 ευρώ ανά λίτρο.

Η υψηλή τιμή οφείλεται κυρίως στην τεράστια κατανάλωση ενέργειας για την παραγωγή τους -από ανανεώσιμες πηγές, ειδάλλως δεν υφίσταται η ουδετερότητα ως προς το CO2- αφού απαιτούνται περίπου 27 kWh ενέργειας για να παραχθεί ένα λίτρο e-diesel. Συγκριτικά, να πούμε πως ένα EV καταναλώνει περίπου 20 kWh/100 km.

Γενικά, η χρήση e-fuels απαιτεί σχεδόν επτά φορές περισσότερη ενέργεια από την ηλεκτρική κινητικότητα. Για ένα χρόνο θα χρειάζονται περισσότερα από 1.250 terawatts για να παραχθούν τα 47 δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμου που καταναλώνονται ετησίως στη Γερμανία, σύμφωνα με άρθρο του auto-motor-und-sport.

Συγκριτικά, η κατανάλωση ενέργειας στη Γερμανία είναι στις περίπου 565 terawatts ετησίως. Σε ένα σενάριο με 47 ηλεκτρικά εκατομμύρια αυτοκίνητα θα απαιτούνται περίπου 140 terawatts. Συνεπώς, τα eFuels δε συμφέρουν ως επιλογή καυσίμου λόγω της υψηλής κατανάλωσης ενέργειας κατά την παραγωγή τους.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Transport and Environment (T&E), η υψηλή κατανάλωση ενέργειας έχει αντίστοιχη αρνητική επίδραση στο ισοζύγιο CO2 των e-fuels. Για το 2030, η T&E προβλέπει 95 γραμμάρια εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με καύσιμα και 48 γραμμάρια για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!