PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG [test drive]

Αν για ένα μοντέλο πρέπει να ανοίγουν σαμπάνιες στη Volkswagen, κυρίως για την εμπορική του επιτυχία, αυτό είναι το Tiguan, καθώς πρόκειται για το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στο χαρτοφυλάκιο των Γερμανών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την άνοιξη του 2020, είχαν πουληθεί παγκοσμίως περισσότερες από έξι εκατομμύρια μονάδες καθιστώντας το Tiguan ως το “Blue Chip” του της μάρκας.  Το Tiguan που πρωτοεμφανίστηκε το 2007 και πλέον τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο T-Roc και το μεγαλύτερο Touareg στη γκάμα των SUV της εταιρείας.

Η πρώτη γενιά βασίστηκε στην πλατφόρμα PQ46, ενώ η δεύτερη γενιά, που κυκλοφόρησε το 2016, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB A2 του Ομίλου Volkswagen, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις δυνατότητες που αυτό έχει αποκτήσει. Πλέον μπορεί να βρίσκεται στην δύση της καριέρας του, αλλά οι Γερμανοί σε κάθε ανανέωση του υπενθυμίζουν γιατί το Tiguan είναι ένα αξιόμαχο αυτοκίνητο σε σχέση με τον νεοφερμένο ανταγωνισμό.

Το 2020 η VW το επανασχεδίασε και μέχρι σήμερα το επαναφέρει στην επικαιρότητα με διάφορες αφορμές. Μια από αυτές είναι και η προσθήκη στο Tiguan του TSI κινητήρα των 1.500 κυβικών απόδοσης 150 ίππων. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται τόσο με μηχανικό όσο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πρόσφατα, βρεθήκαμε στο τιμόνι του Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG,  (έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, DSG), που διακρίνεται για την πολύ καλή λειτουργία του, αλλά με τις κάπως αργές αλλαγές, όταν οι στροφές του κινητήρα κινούνται χαμηλά.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή εστιάζοντας στα σημεία που κάνουν αισθητή την ανανέωση του Tiguan. Πλέον η εμφάνιση του διακρίνεται για τον δυναμισμό της,  με την διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω να πρωταγωνιστούν και να σφραγίζουν την ανανεωμένη εμφάνιση του. Με τον αέρα της ανανέωσης φλέρταραν τόσο η εμπρόσθια μάσκα, όσο το καπό και οι προφυλακτήρες του Tiguan.

Σε ό,τι αφορά τον «εσωτερικό κόσμο», οι παραδοσιακοί διακόπτες του συστήματος κλιματισμού έδωσαν την θέση τους σε επιφάνειες αφής προκειμένου να ρυθμίζεται η θερμοκρασία, όπως και η ένταση αυτής. Το τιμόνι με τη σειρά του έχει εκσυγχρονιστεί αποκτώντας περισσότερους διακόπτες αλλά και λειτουργίες συνάμα. Σε ό,τι αφορά την οθόνη, πολλαπλών λειτουργιών που φέρει το Tiguan, αυτή είναι έγχρωμη διαστάσεων 10,25 ιντσών.

Συνολικά η ποιότητα κατασκευής κινείται σε υψηλά επίπεδα, κάτι που γίνεται αντιληπτό από τους επιβάτες. Η χρήση των μαλακών υλικών στο ταμπλό, η εργονομία των διακοπτών, η  απόχρωση του εσωτερικού φωτισμού (υπάρχουν 30 διαφορετικές επιλογές), αλλά και η επιλογή των υφασμάτων στα καθίσματα συνηγορούν στην παραπάνω διαπίστωση. Στο Tiguan που έχει καθαρά οικογενειακό προσανατολισμό θα ταξιδέψουν άνετα πέντε άτομα, χωρίς παραχώρηση στην άνεση τους. Την ίδια στιγμή οι αποσκευές «θα βρουν το χώρο τους» στα 520 λίτρα που προσφέρει το πορτμπαγκάζ (συνολικά και με πεσμένα τα καθίσματα μπορεί να φτάσει τα 1.520 λίτρα).

Κάτω από το καπό του Volkswagen Tiguan, ο κινητήρας 1.5 TSI ACT , όπως ήδη αναφέραμε, αποδίδει 150 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 250 Nm, η οποία απλώνεται από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ., κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στις αστικές μετακινήσεις. Η παρούσα έκδοση δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά είναι ένας συνδυασμός που θα ικανοποιήσει τον οικογενειάρχη, αφού κρατάει την τιμή κτήσης του Tiguan σε σχετικά χαμηλά επίπεδα και αφετέρου η κατανάλωση του δεν αποτελεί αντικίνητρο για να μην το αποκτήσεις.

Παραμένοντας στην οικονομία του καυσίμου, η οποία σύμφωνα με το εργοστάσιο φτάνει τα 6,7 l/100km ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει για το σύστημα «ACT» του κινητήρα. Η καινοτομία του 1500άρι TSI ACT εντοπίζεται στο γεγονός ότι περιστασιακά απενεργοποιούνται οι δυο μεσαίοι κύλινδροι (εκ των τεσσάρων), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση του καυσίμου. Η εν λόγω λειτουργία δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, που όταν βυθίσει δυνατά το δεξί πεντάλ θα εκμεταλλευτεί την πλήρη δύναμη του κινητήρα, οπότε αυτός τη χρειαστεί.

Σε ό,τι αφορά τώρα την ανάρτηση του Tiguan, αυτή είναι η γνωστή συνταγή των γονάτων MacPherson με τα ψαλίδια βάσης και την αντιστρεπτική ράβδο, εμπρός και την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, πίσω. Στην πράξη το Tiguan κινείται σαν κλασικό γερμανικό όχημα. Στιβαρό, άνετο, με πολύ καλή απορρόφηση των κραδασμών και δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του σε καμία συνθήκη. Εδώ να αναφερθεί ότι η παρούσα έκδοση δεν είναι για πειραματισμούς σε άμμο, λάσπες κλπ. Για αυτές τις ανησυχίες υπάρχουν οι εκδόσεις 4χ4 που δεν θα αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Στον δρόμο το Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, που «αγαπάει» τον ανοιχτό δρόμο. Η αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, παρά τα χρόνια του, ενώ και το σύστημα πέδησης ρίχνει… άγκυρες όταν αυτό απαιτηθεί.

Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν προβληματίζουν ακόμα και με υψηλές ταχύτητες. Σε στροφές οι κλίσεις του οχήματος είναι περιορισμένες, χωρίς όμως να ξυπνάει σπορτίφ ανησυχίες. Άλλωστε, οι 150 ίπποι δεν συνηγορούν για τίποτα παραπάνω από σβέλτες μετακινήσεις με ασφάλεια. Για την ιστορία να επισημανθεί ότι η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα από στάση ολοκληρώνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα, όπως μας πληροφορεί η εταιρία.

Στον αστικό ιστό το Tiguan θα σας αποζημιώσει με την ευελιξία του, παρά το μεγάλο μέγεθος, με τους αισθητήρες φυσικά να παίρνουν φωτιά…όταν πλησιάζετε άλλα οχήματα, πεζοδρόμια και τυχόν άλλα εμπόδια… σε σημείο που να νομίζεις ότι σου ήλθε μήνυμα από το 112. Προφανώς οι κατασκευαστές του δεν θέλουν να τσαλακωθεί το δημιούργημα τους σε δύσκολες συνθήκες και για αυτό οι αισθητήρες είναι σε πλήρη εγρήγορση.

Σε κάθε περίπτωση, το Tiguan δεν είναι τυχαία το πιο καλοπουλημένο μοντέλο του ομίλου. Στην Ελλάδα η VW το 2022 πούλησε 1.173 Tiguan, αλλά αυτό δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία, όταν πρωταγωνιστεί στις υπόλοιπες αγορά. Το Tiguan είναι ένα όχημα που σε όλους τους τομείς κινείται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και φυσικά συνοδεύεται από την φήμη της γερμανικής εταιρίας.

Από τα παραπάνω είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι και το κόστος κτήσης του θα ξεπερνάει το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά την τιμή της DSG έκδοσης της δοκιμής μας, αυτή ορίζεται από τα 34.300 ευρώ. Υπάρχει και η χειροκίνητη από τα 30.200 ευρώ, καθώς και η βασική με τους 130 ίππους από τα 29.200 ευρώ. Αν, πάντως, μας ρωτούσατε, μάλλον την έκδοση της δοκιμής μας θα σας προτείναμε.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT 150 PS DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση WLTP 6,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 682  km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 151 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση αμαξώματος
4.509 x 1.839 x 1.675 mm
191 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.589 / 1.579 mm
Μεταξόνιο 2.678 mm
Χώρος αποσκευών 520-1.510 lt
Απόβαρο 1.536 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.300€ (από 30.200€ με χειροκίνητο κιβώτιο)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!