PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Leon 1.5 TSI FR [mini test]

Το όμορφο του παρουσιαστικό, η ευχάριστη οδηγική του συμπεριφορά αλλά και οι καλές επιδόσεις του είναι μερικά στοιχεία που αναδεικνύουν το Leon με τον 1.500άρη των 150 ίππων στην έκδοση FR.

Είναι από τις φορές που πίσω από το τιμόνι του Leon θυμάσαι πόσο καλά νιώθεις και πόσο ευχάριστα είναι τα hatchback. Και αυτό επειδή έχουμε μάθει τελευταία στα SUV, με το Leon να μας θυμίζει δεν υπάρχουν μόνο αυτά, αλλά και καλά οικογενειακά αυτοκίνητα με σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Πριν ξεκινήσουμε να πούμε πως η γκάμα του León πήρε τη σκυτάλη από το Cordoba (το θυμάστε;). Και από το 1998 μέχρι και σήμερα, έχουν παραχθεί 4 γενιές, όλες επηρεασμένες από την εποχική φιλοσοφία που ακολουθούσε και συνεχίζει να ακολουθεί η SEAT έως σήμερα. Μάλιστα στις 28 Ιανουαρίου  το 2020 παρουσιάστηκε και επίσημα η 4η γενιά του. Για την ιστορία να σημειωθεί ότι και σε αυτό το μοντέλο η ονοματοδοσία του είναι εμπνευσμένη από μια πόλη. Αυτή τη φορά από την γαλλική πόλη León, που σημαίνει επίσης “Λιοντάρι” στα Ισπανικά.

Mε το πακέτο του εξοπλισμού FR, το νέο SEAT Leon διακρίνεται για την επιθετική του εμφάνιση χάρη στο μακρύ του καπό που καταλήγει στη μεγάλη εμπρόσθια μάσκα η οποία φέρει και τα LED φώτα. Ανέκαθεν η Seat ξέφευγε από την συντηρητική εικόνα του ομίλου και πασπάλιζε την εμφάνιση των μοντέλων της με σπορτίφ πινελιές. Και στην παρούσα έκδοση, το Leon FR δεν θα περάσει απαρατήρητο στους ελληνικούς δρόμους. Σε αυτή την διαπίστωση συμβάλλει και η ύπαρξη των 18αρων ιντσών ζάντες με 40άρι προφίλ ελαστικών.

Σε ό,τι αφορά τώρα το εσωτερικό του Leon οι μοντέρνες γραμμές κυριαρχούν. Παράλληλα η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής είναι εμφανής όπως και η προσπάθεια να ξεχωρίσει στο τομέα της ψηφιακής εργονομίας.

Διαθέτει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών, που όμως θέλουν το χρόνο τους για να εξοικειωθείς μαζί τους. Ειδικά οι ρυθμίσεις του κλιματισμού είναι σπαζοκεφαλιά κάθε φορά που θέλεις να το ρυθμίσεις.

Παράλληλα η εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου είναι ικανοποιητική για τέσσερα άτομα,  όπως και τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών που ενισχύουν το οικογενειακό προφίλ του Leon, αρκεί βέβαια να μην περιμένετε ότι θα κάνετε και… μετακόμιση.

Με τιμή εκκίνησης τα 24.190 ευρώ το Leon FR με τους 150 ίππους σίγουρα θα τσιγκλήσει τους ανήσυχους οικογενειάρχες να το επιλέξουν, αν φυσικά είναι λάτρεις της ισπανικής φίρμας. Πράγματι κάτω από το καπό ο 1,5 TSI κινητήρα των 150 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο ταιριάζουν γάντι στον χαρακτήρα του χαρίζοντας ζωηρές επιδόσεις. Για του λόγου το αληθές τα «0-100» στο  Leon FR των περίπου 1.300 κιλών έρχονται σε 8,4 δλ., ενώ η τελική σύμφωνα με τον  κατασκευαστή φτάνει τα 221 χλμ./ώρα.

Προφανώς και δεν κινηθήκαμε στο όριο του αυτοκινήτου, όπως και δεν ξεπεράσαμε και τα όρια που κάθε συνθήκη αλλά και ο νόμος επιτρέπουν. Ξεπερνώντας μια διακριτική υστέρηση στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, ο οδηγός του Leon θα νιώσει τι εστί FR,  σε κάθε δυνατό πάτημα του γκαζιού που συνεπάγεται με γραμμική απόδοση της ισχύος του σε όλο το φάσμα των στροφών μέχρι τον κόφτη.

Ειδική αναφορά χρήζει το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο που με την κλιμάκωση του βοηθάει στην οικονομία του καυσίμου. Με συνετή οδήγηση η κατανάλωση κυμαίνεται στα 7 λίτρα ανα 100 χιλιόμετρα, αλλά αν θέλεις να νιώσεις την αδρεναλίνη της επιτάχυνσης σε κάθε φανάρι, τα 8 λίτρα δεν σε φτάνουν.

Το σύστημα διεύθυνσης πληροφορεί εξαιρετικά του χρήση του οχήματος για ο, τι συμβαίνει στο οδόστρωμα, είναι κοφτερό και κόβει αρκετά στους επιτόπιους ελιγμούς. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στα φρένα, που με τις 18άρες ζάντες συμβάλλουν στην αίσθηση ασφάλειας που διαχέει το Leon στους επιβάτες τους.

Το FR ταξιδεύει άνετα και σβέλτα στην εθνική οδό διατηρώντας υψηλή μέση ταχύτητα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Κάποια παράπονα στην άνεση προέρχονται από την πίσω ανάρτηση που φέρει ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες.

Συνοψίζοντας, το Leon διακρίνεται για την ασφαλή συμπεριφορά του και δύσκολα θα βρεθεί σε δύσκολη συνθήκη, όταν έχεις ενεργοποιημένα τα συστήματα ασφαλείας του. Μπορεί να μην έχει την αίσθηση απορροφητικότητας  ενός Golf, ωστόσο πρόκειται για ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο που διακρίνεται για τον έντονα σπορτίφ του χαρακτήρα.

Μπορεί τα 25.690 ευρώ που κοστίζει η έκδοση της δοκιμής μας να ακούγονται… κάπως, ωστόσο στην συγκεκριμένη εκδοχή του Leon είναι μια δαπάνη που θα πιάσει τόπο, αρκεί ο δυνητικός αγοραστής να δει που έχουν αναρριχηθεί οι τιμές των supermini, που όπως και να έχει αυτά δεν προσφέρουν ότι και το Leon.

Tεχνικά χαρακτηριστικά SEAT Leon FR 1.5 TSI 150 PS
Κινητήρας1.498, Turbo, 4-κύλινδρος
Ισχύς, Ροπή 150 PS, 250 Nm 1.500-3.500 rpm
0-100 km/h, Τελική ταχύτητα8,4 sec, 221 km/h
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής5,5 l/100km
Εκπομπή CO2131 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4,368/ 1,800/ 1.442 μέτρα
Χώρος αποσκευών380 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής25.690 ευρώ
Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!