PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV 265 PS [test drive]

Χρειαζόταν να φθάσει άραγε μέχρι την τέταρτη γενιά του και να περάσουν 20 χρόνια από την πρεμιέρα του Hyundai Tucson, για να αποδείξει τις αρετές του; Για πολλούς η απάντηση είναι ναι, όμως αυτή ήταν αποστομωτική και με πολλαπλές επεξηγήσεις…

Και τι εννοούμε; Ότι το Tucson στην 4η γενιά του είναι κάτι παραπάνω από πλήρες, με εκδόσεις βενζίνης και diesel, mild hybrid και full hybrid αλλά και την κορυφαία plug-in hybrid που μας απασχολεί και στην παρούσα δοκιμή. Θα πει κανείς, έλλειπε μία ακόμη έκδοση του κορεατικού SUV; Στις μέρες της ηλεκτροκίνητης επανάστασης θα λέγαμε πως ήταν επιβεβλημένη η παρουσία της, σβήνοντας ταυτόχρονα και την τελευταία αμφιβολία περί του τι μπορεί να κάνει η Hyundai σε θέματα τεχνολογίας.

Νωρίτερα βέβαια κατάφερε να κερδίσει τον κόσμο με το σχεδιασμό του νέου Tucson, τις έντονες τολμηρές γραμμές του μήκους 4,5 μέτρων αμαξώματος και τη σπορ φιλοσοφία από άκρη σε άκρη. Μαζί με τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα, τις αεροδυναμικές πινελιές και τις «μπάνικες» ζάντες αλουμινίου, συνθέτει ένα σύνολο που κερδίζει τα βλέμματα και μονάχα το λογότυπο plug in στο πίσω μέρος θα σε πονηρέψει για την ηλεκτρική του υπόσταση.

Τα πράγματα εις τα ενδότερα είναι -λίγο ως πολύ- γνωστά σε σχέση και με τις υπόλοιπες εκδόσεις που έχουμε συναντήσει. Δεν είναι κακό ωστόσο να υπενθυμίσουμε πως τα δυνατά χαρτιά του Tucson είναι οι δύο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών, η εργονομία και η πρακτικότητα, παρά την ενιαία κονσόλα που χωρίζει τον οδηγό με το συνοδηγό.

Πάνω σε αυτή θα βρει κανείς δύο ποτηροθήκες (και πίσω τους ένα μεγάλο χώρο κάτω από το υποβραγχιόνιο), τα πλήκτρα του επιλογέα, καθώς και τις ρυθμίσεις για την πρόσφυση ανάλογα με το έδαφος. Στην κονσόλα βρίσκονται και οι μοναδικοί φυσικοί διακόπτες αφού το multimedia διαθέτει τεχνολογία αφής, είναι ωστόσο από τις πιο εύκολες -σε θέματα εξοικείωσης- της κατηγορίας.

Οι χώροι αντίστοιχα δεν έχουν «αλλοιωθεί» σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις του Tucson, καθώς η μπαταρία χωρητικότητας 13,8 kWh βρίσκεται στο μέσο του δαπέδου, αφήνοντας ευρυχωρία στους πίσω επιβάτες και 558 διαθέσιμα λίτρα στο χώρο αποσκευών. Πέντε επιβάτες δηλαδή θα ταξιδέψουν με σχετική άνεση και με τον ανάλογο «αέρα» εφόσον δεν έχουν ύψος μεγαλύτερο του μέσου όρου, με τις αντίστοιχες ευκολίες για τα μικροπράγματα τους.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Και μια και μιλήσαμε για ταξίδι, το συγκριτικό πλεονέκτημα ενός plug-in hybrid σε σχέση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό, είναι η δυνατότητα να διανύσει απεριόριστα χιλιόμετρα χωρίς την απαίτηση φόρτισης. Το Tucson PHEV εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα T-GDI (τεχνολογίας smartstream) χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. με απόδοση 179 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 265 Nm ροπή (1.500-4.500 σ.α.λ.), καθώς και με έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 66,9 kW και 304 Nm ροπή.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που θα κρατήσει το πολύ για 62 χλμ. (κυρίως μέσα στην πόλη και πρακτικά για 51 χλμ.) χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, ή αν θέλει να εκμεταλλευθεί την υβριδική λειτουργία προς επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης βενζίνης. Θεωρητικά αυτή μπορεί να πέσει ακόμη και στο 1,4 λίτρο/100 χλμ., ωστόσο ένας ρεαλιστικός αριθμός είναι λίγο πάνω από 5,5 λίτρα/100 χλμ. εφόσον δεν το φορτίζουμε σε καθημερινή βάση ή σε συνθήκες μεγάλου ταξιδιού.

Αν πάλι κάποιος φροντίζει να γεμίζει τη μπαταρία 13,8 kWh (μέγιστη AC 7,2 kW), αυτό θα διαρκέσει λιγότερο από 2 ώρες σε φορτιστή 7,4 kW ή περίπου 3,5 ώρες σε οικιακή απλή πρίζα. Το αποτέλεσμα ωστόσο είναι να πραγματοποιεί κανείς τις καθημερινές του μετακινήσεις με το ελάχιστο δυνατό κόστος και χωρίς το παραμικρό άγχος του να βρει διαθέσιμο σημείο φόρτισης.

Συνδυαστικά ο θερμικός και ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδουν 265 ίππους και 350 Nm ροπή, με αποτέλεσμα το βάρους 1.743 κιλών κορεατικό SUV να κινείται σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα), αθόρυβα, οικονομικά και με μεγάλη άνεση στο δρόμο. Η ύπαρξη συστήματος αυτόματης τετρακίνησης προσθέτει επιπλέον πόντους στις ικανότητες του στην άσφαλτο, στις κλειστές στροφές, αλλά και σε καθεστώς χωμάτινου terrain.

Μέσα από την κεντρική κονσόλα μπορείς να αλλάξεις το setup του εγκεφάλου και να προσαρμοστεί η πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες (κυρίως στο χώμα και το χιόνι θα δει κανείς διαφορά), ενώ και τα 17 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος αποτελούν διαβατήριο για ήπιες εκτός δρόμου «τσαχπινιές».

Η δυναμική του Tucson PHEV κατά κανόνα είναι στην άσφαλτο, εκεί όπου θα χαρείς τη λειτουργία sport (δεν μπορείς να το επιλέξεις όταν είναι αμιγώς ηλεκτρικό), και τη διάταξη Mc Pherson εμπρός, τεσσάρων συνδέσμων πίσω, ωστόσο η απόσβεση επιτρέπει άνετα περάσματα σε μία υπεραστική εκδρομή ή απλά λιγότερο άγχος στις κακοτεχνίες της πόλης. Σε αστικό περιβάλλον το κορεατικό μοντέλο είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο, ενώ έχει ως σύμμαχο και δεκάδες τεχνολογίες (όπως η κάμερα αλλαγής λωρίδας) που όταν τις μάθει κανείς μπορεί να γίνει πιο ήρεμος και ξέγνοιαστος στο τιμόνι.

Στην εισαγωγή αναφέραμε πως η έκδοση plug in hybrid είναι η κορυφαία για το SUV της Hyundai. Όπως υποψιάζεστε είναι και η λιγότερο προσιτή από οικονομικής πλευράς με κόστος που φθάνει τα 47.290 ευρώ στην περίπτωση της έκδοσης premium της δοκιμής μας. Ακούγονται πολλά, ωστόσο για εταιρικούς χρήστες ή και για κάποιον που σκοπεύει να διανύει καθημερινές διαδρομές χωρίς κόστος κίνησης και θα κάνει απόσβεση, το ποσό δεν είναι απαγορευτικό. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα πληρέστατο SUV που έχει απάντηση σε όλα τα πιθανά ερωτηματικά και «αρέσει» κατά γενική ομολογία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Tucson 1.6 PHEV 4WD 6DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,6 x 89,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς βενζινοκινητήρα
Συνδυαστική ισχύς
132 kW (180 PS) / 5.500 rpm
265 PS
Ροπή βενζινοκινητήρα
Συνδυαστική ροπή
265 Nm (27,5 kgm) / 1.500-4.500 rpm
350 Nm (36,9 kgm)

Τροφοδοσία
Μπαταρία 
Φόρτιση

Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ηλεκτροκινητήρας 66,9 kW
13,8 kWh (net χωρητικότητα)
1,7 ώρες σε δίκτυο AC 3,7 kW / 3,4 ώρες σε AC 7,2 kW

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 191 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 1,4 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 724 km + ηλεκτρική 55 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 31 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6 V XL, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
Γωνία προσέγγισης/ διαφυγής
4.500 x 1.865 x 1.650 mm
170 mm
17,4 / 25,7 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.630 / 1.637 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 558 – 1.737 lt
Απόβαρο 1.743 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.290€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!