NEA

Τι είναι το φίλτρο λαδιού; Γιατί χρειάζεται και πώς λειτουργεί; Πόσο συχνά απαιτείται αλλαγή;

Το φίλτρο λαδιού κάνει ουσιαστικά αυτό που λέει το όνομά του, φιλτράρει, δηλαδή καθαρίζει το λάδι του κινητήρα. Το μέγεθός του είναι σχετικά μικρό και συνήθως είναι κυλινδρικό, με το διηθητικό υλικό να βρίσκεται στο εσωτερικό του. Παρ’ όλα αυτά, είναι άκρως απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα, αλλά και για την αποτροπή πολύ σοβαρών ζημιών.

Το φίλτρο λαδιού διατηρεί το λάδι του κινητήρα όσο καθαρότερο μπορεί να παραμείνει και για όσο περισσότερο καιρό είναι αυτό δυνατόν. Ο σχεδιασμός των σύγχρονων κινητήρων προϋποθέτει τη ροή του λαδιού ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του. Σκοπός είναι, αρχικά, η λίπανσή τους και εν συνεχεία, η αποτροπή υπερθερμάνσεων. Παράλληλα όμως, το λάδι κατά την κυκλοφορία του, μαζεύει και τα επιβλαβή σωματίδια που παράγονται από τη λειτουργία του κινητήρα. Εκεί, επεμβαίνει το φίλτρο λαδιού και συγκρατεί αυτές τις ακαθαρσίες.

Αν οι ακαθαρσίες παραμείνουν στο λάδι, αυτό με τον καιρό θα αρχίσει να πήζει και να χάνει τις ιδιότητές του. Το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση της αποτελεσματικότητας του λαδιού ως λιπαντικού και ψυκτικού και η μεγάλη αύξηση της φθοράς στα κινούμενα μέρη του κινητήρα, με την πιθανότητα εμφάνισης κρίσιμων βλαβών να αυξάνεται κατακόρυφα. 

Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε ότι το φίλτρο λαδιού είναι αναλώσιμο τμήμα και απαιτεί αντικατάσταση σε συγκεκριμένα διαστήματα. 

Εικόνα φίλτρου λαδιού από τον ιστότοπο topantallaktika.gr

Άσχετα από τα διαστήματα που ορίζονται στο εγχειρίδιο χρήστη του οχήματος, οι περισσότεροι μηχανικοί στην Ελλάδα συμβουλεύουν, αρκετά σωστά, να αλλάζεται το φίλτρο λαδιού σε κάθε δεύτερη αλλαγή λαδιών.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι καθοριστικοί παράγοντες τους οποίους θα πρέπει να λαμβάνει ο ιδιοκτήτης του οχήματος υπόψη του: 

  • Η ηλικία του οχήματος. Όσο πιο παλιό είναι ένα όχημα, τόσο περισσότερη φυσική φθορά έχει υποστεί ο κινητήρας, οπότε και στα σωματίδια που πρέπει να φιλτραριστούν για να παραμείνει καθαρό το λάδι είναι περισσότερα.
  • Συνθήκες και συνήθειες οδήγησης. Αν η χρήση του οχήματος γίνεται σε δυσχερείς συνθήκες ή το στυλ οδήγησης του οδηγού είναι ιδιαίτερα δυναμικό, οι φθορές του κινητήρα αυξάνονται, οπότε απαιτούνται μικρότερα διαστήματα αντικατάστασης του φίλτρου λαδιού.
  • Το είδος του λαδιού. Τα λάδια κινητήρα μπορούν να είναι συμβατικά, ημισυνθετικά ή συνθετικά. Το κάθε είδος έχει διαφορετικά διαστήματα αντικατάστασης και κατά συνέπεια επηρεάζονται και τα διαστήματα αντικατάστασης του φίλτρου λαδιού.

Τα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν σήμανση στον πίνακα οργάνων που ενημερώνει συγκεκριμένα για την ανάγκη αλλαγής φίλτρου λαδιού. Σε γενικές γραμμές πάντως, η αντικατάστασή του φίλτρου λαδιού ανά δεύτερη αλλαγή λαδιών είναι σωστή. 

Πηγές: familyhandyman.com, jiffylube.com, freeholdsubaru.com

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!