NEAPINED

Φρένο στα ηλεκτρικά πατίνια;

Στο Παρίσι ψήφισαν να απαλλαγούν από τα ηλεκτρικά πατίνια – Στην Ελλάδα θα στήναμε κάλπες για τα πατίνια;

Οι Παριζιάνοι ψήφισαν για να απαλλαγούν οι δρόμοι της γαλλικής πρωτεύουσας από τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ, με το συντριπτικό 90% των ψήφων να υποστηρίζει την απαγόρευση, όπως δείχνουν τα επίσημα αποτελέσματα.

Το Παρίσι ήταν πρωτοπόρος όταν εισήγαγε τα ηλεκτρικά πατίνια το 2018 καθώς οι αρχές της πόλης προσπάθησαν να προωθήσουν μη ρυπογόνες μορφές αστικών συγκοινωνιών.

Καθώς όμως τα δίτροχα οχήματα αυξανόταν σε δημοτικότητα, ειδικά μεταξύ των νέων, αυξήθηκε και ο αριθμός των ατυχημάτων: το 2022, τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 459 τραυματίστηκαν σε ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι.

Οι ψηφοφόροι ρωτήθηκαν: «Υπέρ ή κατά των αυτοεξυπηρετούμενων σκούτερ;». Είκοσι ένα εκλογικά τμήματα δημιουργήθηκαν σε όλη την πόλη και ήταν ανοιχτά μέχρι τις 19:00 τοπική ώρα. Αν και 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν δικαίωμα ψήφου, η συμμετοχή αναμένεται να είναι χαμηλή.

Η απαγόρευση κέρδισε μεταξύ 85,77% και 91,77% των ψήφων στις 20 περιφέρειες του Παρισιού που δημοσίευσαν τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον ιστότοπο του Δήμου Παρισιού σε κάτι που χαρακτηρίστηκε ως σπάνια «δημόσια διαβούλευση» και προκάλεσε μεγάλες ουρές στις κάλπες σε όλη την πόλη. Η ψηφοφορία δεν ήταν δεσμευτική, αλλά οι αρχές της πόλης έχουν δεσμευτεί να ακολουθήσουν το αποτέλεσμα.

Η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού, Anne Hidalgo, έχει προωθήσει την ποδηλασία και την κοινή χρήση ποδηλάτων, αλλά υποστήριξε την απαγόρευση των ηλεκτρικών πατινιών.

Σε συνέντευξή του στο Γαλλικό Πρακτορείο την περασμένη εβδομάδα, ο Hidalgo είπε ότι «…τα αυτοεξυπηρετούμενα πατίνια είναι πηγή έντασης και ανησυχίας» για τους Παριζιάνους και ότι η απαγόρευση θα «μειώσει την ενόχληση» στους δημόσιους χώρους.

Το Παρίσι διαθέτει σχεδόν 15.000 ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους του, τα οποία διαχειρίζονται εταιρείες όπως η Lime, η Dott και η Tier. Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι οι χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ δεν σέβονται τους κανόνες του δρόμου και αψηφούν τακτικά την απαγόρευση οδήγησης στα πεζοδρόμια. Τα οχήματα συχνά σταθμεύουν τυχαία ή πετιούνται στον ποταμό Σηκουάνα.

Τον Ιούνιο του 2021, μια 31χρονη Ιταλίδα σκοτώθηκε όταν χτυπήθηκε από ηλεκτρικό πατίνι με δύο επιβάτες ενώ περπατούσε κατά μήκος του Σηκουάνα.

 «Τα πατίνια έχουν γίνει ο μεγαλύτερος εχθρός μου. Τα φοβάμαι», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Suzon Lambert, μια 50χρονη δασκάλα από το Παρίσι. «Το Παρίσι έχει γίνει ένα είδος αναρχίας. Δεν υπάρχει πλέον χώρος για τους πεζούς».

Ένας άλλος Παριζιάνος είπε στο BFMTV: «Είναι επικίνδυνο και οι άνθρωποι τα χρησιμοποιούν άσχημα.  Έχω βαρεθεί».

Ο Julian Sezgin, ηλικίας 15 ετών, είπε ότι έβλεπε συχνά ομάδες δύο ή τριών εφήβων με ηλεκτρονικά σκούτερ να περνούν με ζουμ μπροστά από αυτοκίνητα σε πολυσύχναστους δρόμους.  «Αποφεύγω να πηγαίνω με ηλεκτρικά πατίνια και προτιμώ τα ηλεκτρικά ποδήλατα καθώς, κατά τη γνώμη μου, είναι πιο ασφαλή και αποτελεσματικά», είπε στον Guardian.

Στην Ελλάδα  προφανώς δεν έχουμε φτάσει σε σημείο που η κυκλοφορία τους να είναι ανυπόφορη, ωστόσο τα προβλήματα με την κίνηση των πατινιών στο υπάρχον οδικό δίκτυο είναι προβληματική.

Λέτε στο τέλος… να στήσουμε και εδώ κάλπες;

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!