NEA

Πως θα μετατρέψεις το παλιό σου Twingo σε ηλεκτρικό με 200 ευρώ το μήνα

Tο φιλί της ζωής στα μεταχειρισμένα οχήματα υπόσχεται να δώσει η γαλλική startup Lormauto υποσχόμενη να τα μετατρέψει σε ηλεκτροκίνητα για λιγότερα από 200 ευρώ το μήνα.

Σε ένα υπόστεγο κοντά στο Lisieux, μια χούφτα υπάλληλοι έχουν ήδη μετατρέψει τέσσερα Twingo. Η εταιρεία δεν έχει μετατρέψει μόνο το σύστημα πρόωσης: «όλα τα όργανα αλλάζουν ή εκσυγχρονίζονται», εξηγεί ο ιδρυτής της Lormauto, Sébastien Rolo.

Τη θέση του κιβωτίου ταχυτήτων και του ρεζερβουάρ παίρνουν οι μπαταρίες. Το ταμπλό γίνεται μαύρο, όπως και τα καθίσματα, ανακαινισμένα. Το ταλαιπωρημένο τιμόνι είναι ντυμένο με δέρμα.

Από το αρχικό Twingo, έχουν απομείνει μόνο το αμάξωμα και το πλαίσιο. Εάν εξακολουθούν να λειτουργούν, παραμένουν επίσης οι διακόπτες παραθύρων, οι προβολείς ή και ο κλιματισμός.

Με 100 χιλιόμετρα αυτονομία

Σε όλη την Ευρώπη, οι ανάγκες είναι τεράστιες και άμεσες: η δημιουργία Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών (ZFE) και η απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035 θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους αυτοκινητιστές να εξοπλιστούν με ηλεκτρικά μοντέλα.

Όμως το φθηνότερο νέο μοντέλο, το Dacia Spring, κοστίζει τουλάχιστον 20.000 ευρώ, χωρίς επιδοτήσεις, και είναι κατασκευασμένο στην Κίνα. Οι προσφορές ενοικίασης σε συμφέρουσες τιμές πολλαπλασιάζονται και η αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών ειδών αναπτύσσεται αργά. Ένα σημαντικό μέρος των Γάλλων παραμένει αποκλεισμένο από την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

«Θέλουμε να φτιάξουμε αυτοκίνητα για τους φτωχούς εργαζόμενους, που οδηγούν παλιά αυτοκίνητα», εξηγεί ο κ. Ρόλο. Θέλει να τους προσφέρει ένα ελκυστικό, ασφαλές όχημα που επιδεικνύει την ηλεκτρική του αρετή.

Η μικρή του μπαταρία του δίνει αυτονομία 100 χιλιομέτρων που θα σας επιτρέψει να πάτε στη δουλειά, στην πόλη ή στην ύπαιθρο. Είτε ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής Lisieux-Caen πριν από την επαναφόρτιση στο σπίτι, για παράδειγμα.

Το μικρό Renault επιλέχθηκε από την εταιρία, καθώς  η Lormauto έψαχνε για ένα ευρέως διαδεδομένο και υγιές μικρό αυτοκίνητο. Περισσότερα από 400.000 Twingo πρώτης γενιάς εξακολουθούσαν να κινούνται στη Γαλλία το 2022, σύμφωνα με την εταιρεία AAAdata.

«Το Twingo είναι εξαιρετικά απλό όταν το ξεφορτωθείτε. Και δεν υπήρχαν ανακλήσεις, δεν υπήρχαν σφάλματα», ούτε ίχνη διάβρωσης στο αμάξωμα, υπογραμμίζει ο κ. Rollo.

Τέλη του 2023;

Το Twingo της Lormauto θα πρέπει να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο μετά από μια μακρά φάση έγκρισης. Η εταιρεία ελπίζει να παράγει τα πρώτα της μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους. Κάτι φιλόδοξο, αφού στοχεύει σε 1.000 αντίτυπα το 2024 και ενδιαφέρεται για άλλα, μεγαλύτερα μοντέλα της Renault.

Αλλά απέχει πολύ από το να έχει συγκεντρώσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση για αυτήν την αύξηση. Η εταιρεία εξακολουθεί να αναζητά επενδυτές, αλλά και τράπεζες ή εταιρείες έτοιμες να αγοράσουν τα αυτοκίνητα για να τα νοικιάσουν.

Η Lormauto έχει μέχρι στιγμής επωφεληθεί από δάνεια και επιχορηγήσεις από την περιοχή της Νορμανδίας ύψους 370.000 ευρώ και υποστήριξη έως και 300.000 ευρώ από την Τράπεζα Δημοσίων Επενδύσεων (BPI).

200 πελάτες έχουν ήδη κάνει κράτηση για ένα αυτοκίνητο για 200 ευρώ, είπε ο Lormauto. Με επιδοτήσεις, που υποσχέθηκε ο Εμμανουέλ Μακρόν για το 2024, η προσφορά του θα μπορούσε να εμπίπτει στο πλαίσιο του αυτοκινήτου στα 100 ευρώ. Ο κατασκευαστής της Renault, από την πλευρά του, πουλάει το νέο του ηλεκτρικό Twingo στις 25.000 ευρώ.

Λέτε να δούμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες και από ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα στον χώρο της κατασκευής και επισκευής οχημάτων;

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button