PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Grandland 1.6T PHEV 2WD 224 PS [test drive]

Ένα ακόμη… μεταπτυχιακό στο βιογραφικό του νέου Grandland, επιβεβαιώνει το πόσο καλός μαθητής είναι, αριστεύοντας στο μάθημα της σύγχρονης αυτοκίνησης.

Το μάθημα αυτό αφορά κυρίως τον εξηλεκτρισμό των νέων ελεύσεων και η Opel, εκμεταλλευόμενη την ομπρέλα του ομίλου Stellantis, δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη. Βενζινοκίνητο, diesel (εδώ η σχετική δοκιμή), αμιγώς ηλεκτρικό, τετρακίνητο PHEV και δικίνητο PHEV όπως αυτό της δοκιμής μας, συνθέτουν μία πλούσια γκάμα του μεσαίου SUV που πλέον μας είναι αρκετά γνώριμο από πλευράς εμφάνισης.

Μία μικρή ανασκόπηση ωστόσο δεν βλάπτει και σε αυτήν μπορούμε να πούμε πως το Grandland των 4,477 μέτρων (σε μήκος) είναι ένα σύγχρονο και επιβλητικό SUV (χάρη στην ενιαία μάσκα visor) με όμορφα φωτιστικά σώματα, μοντέρνο στο σύνολο του και σαφώς λιγότερο βαρετό σε σχέση με τον προκάτοχο του που έφερε και το περιττό (όπως έκριναν οι άνθρωποι της Opel) γράμμα X.

Το Grandland πολύ δύσκολα θα σε ενθουσιάσει με κάποια σχεδιαστική καινοτομία και ακόμη πιο δύσκολα θα σε απογοητεύσει, καθώς προτιμά μία ουδέτερη προσέγγιση παίζοντας «safe» σε αυτή τη σπουδαία καμπή της ιστορίας του.

Και στο εσωτερικό το γνώριμο μας SUV δεν είναι ριζοσπαστικό, με τη Stellantis να έχει βάλει τη σφραγίδα της και εκεί. Δύο έγχρωμες ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12 και 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα ανεβάζουν το hightech στοιχείο, με το πανέξυπνο joystick να παίζει το ρόλο του επιλογέα και να βολεύει, αρκετά ξεκουράζοντας τον καρπό του δεξιού χεριού.

Η στεφάνη του τιμονιού είναι πιο «παχιά» σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις (χωρίς αυτό να ενοχλεί), ενώ τα καθίσματα σε κερδίζουν με την άνεση και τον τρόπο που υποδέχονται μία πεντάδα ενηλίκων με σχετική ευκολία.

Η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για την εισαγωγή στα υπομενού δίνει πολλούς πόντους στην εργονομία και την εξοικείωση, ενώ μέσα στο σχετικά μικρό υποβραγχιόνιο βρίσκεται η ασύρματη φόρτιση σε όρθια θέση. Επί της ουσίας, για να φορτίσεις το smartphone το ξεχνάς από το οπτικό σου πεδίο, λεπτομέρεια που θα μπορούσε να έχει σχεδιάσει η… τροχαία για λόγους ασφαλείας.

Σε γενικές γραμμές η πρακτικότητα παίρνει καλό βαθμό όσον αφορά τις θήκες και τις διαθέσιμες εσοχές για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, με μοναδική παραφωνία ενδεχομένως το χώρο αποσκευών που -λόγω της plug-in υβριδικής τεχνολογίας- έχει περιοριστεί στα 390 λίτρα, αντί για 514 των εκδόσεων με μονάχα θερμικό κινητήρα.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Ακόμα και αν μιλάμε για ένα SUV που σε προϊδεάζει για μακρινά ταξίδια, η αλήθεια είναι πως αν θες να αξιοποιήσεις πλήρως την PHEV τεχνολογία, θα πρέπει οι μετακινήσεις να αφορούν κατά κύριο λόγο τον αστικό κύκλο με εμβέλεια 57 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Τόση είναι η θεωρητική (WLTP) αυτονομία του Grandland της δοκιμής μας χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, με τη δοκιμή στην πράξη και με φυσιολογικές συνθήκες να μην ξεπερνά τα 42 χιλιόμετρα.

Όχι ότι είναι δύσκολο και χρονοβόρο να το φορτίσεις πλήρως (4,5 ώρες με τον φορτιστή 3,7 kW της βασικής έκδοσης και 1 ώρα και 45 λεπτά με τον 7,4 kW του extra εξοπλισμού), αλλά το πιθανότερο είναι να μπει στην πρίζα μία φορά τη νύχτα στο γκαράζ και στην καλύτερη περίπτωση άλλη μία στο χώρο εργασίας εφόσον υπάρχει η δυνατότητα.

Το Drive Mode του Grandland PHEV προσφέρει εκτός από την επιλογή electric, τις hybrid και sport, με τις δύο τελευταίες να απαιτούν τη συμβολή του θερμικού κινητήρα (λιγότερο στην πρώτη και συνεχώς στη δεύτερη επιλογή). Το υβριδικό σύστημα του Grandland αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου με απόδοση 181 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων.

Συνδυαστικά, το γερμανικό SUV αποδίδει 224 ίππους και 360 Nm ροπής, με την ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας να φθάνει τις 13,2 kWh. Σπουδαίο ρόλο στο παραπάνω μηχανικό σύνολο παίζει το 8άρι e-EAT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μέσω του οποίου περνά η ροπή στους εμπρός τροχούς.

Παρά την ηλεκτρική του υπόσταση, το Grandland PHEV δεν σε εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα) ή τη ροπή του, παρά μόνο στην επιλογή sport, όπου και πάλι δεν θυμίζει σε τίποτα ένα μοντέλο με τόσο υψηλή απόδοση. Αυτό οφείλεται τόσο στις προτεραιότητες που έχουν δώσει οι άνθρωποι του ομίλου στην οικονομία καυσίμου και στη χαμηλή εκπομπή CO2 (6,6 λίτρα/100 χλμ., 34 γραμμάρια CO2/χλμ.), όσο και στο αυξημένο βάρος της συγκεκριμένης έκδοσης (1.807 κιλά).

Βέβαια, δεν μπορούμε να παραλείψουμε πως εκτός από την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, επιπλέον βάρος προσθέτουν και τα δεκάδες συστήματα άνεσης και υποβοήθησης με τα οποία είναι προικισμένο το SUV της Opel. Επιλεκτικά θα σταθούμε στο σύστημα αναγνώρισης πεζών (ακόμη και στα 100 μέτρα απόσταση) τη νύχτα, έστω και αν καμιά φορά η οθόνη παρουσίαζε για ελάφι τη γιαγιά με το καρότσι του supermarket στην άκρη του δρόμου.

Η ουσία είναι ότι στον πίνακα οργάνων αντικρίζεις μία κίνηση που μπορεί με γυμνό μάτι να σου ξεφύγει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι κομμάτι ενός συνόλου ανέσεων που σε κάνουν να οδηγείς με σιγουριά και σαφώς με λιγότερο άγχος πίσω από το τιμόνι του Grandland.

Τα περιττά κιλά όπως είναι φυσικό επηρεάζουν και την οδική συμπεριφορά του μεσαίου SUV, που παραμένει άνετο στις κακοτεχνίες και το χώμα, ωστόσο θα μπορούσε να είναι πιο στιβαρό σε κλειστές διαδρομές και όταν πιέσεις το δεξί πεντάλ. Και πάλι όμως η πλατφόρμα EMP2 δείχνει αρκετά καλά στοιχεία και, πακέτο με το σύστημα ανάρτησης, αφήνει μία σχετικά ισορροπημένη αίσθηση με εμφανή προτεραιότητα στην άνεση.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε πως η plug-in υβριδική έκδοση του Grandland αφήνει μια ουδέτερη γεύση στους επιβάτες και τον οδηγό, χωρίς να ξεχωρίζει είτε αρνητικά, είτε θετικά. Είναι ένα SUV με μέτριους χώρους, εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό, οικονομία στη χρήση (ειδικά στην επιλογή e-save) και διακριτική εμφάνιση με hightech «γαρνιτούρα».

Όλα αυτά με αντίτιμο σχεδόν 50 χιλιάρικα (ξεκινά από 47.900 ευρώ – 49.500 ευρώ για την έκδοση GS Line), ποσό που ανοίγει το δρόμο για αρκετά SUV του ανταγωνισμού, είτε υβριδικά, είτε και αυτά PHEV, όλα όμως συνηγορούν σε μία δύσκολη απόφαση στη μάχη των… αλμυρών crossovers που θέλουν να χαρακτηριστούν premium.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Grandland 1.6T PHEV 2WD 224 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος
Ισχύς 133 kW (181 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Ισχύς: 81,2 kW / 110PS, Ροπή: 320 Nm
Συστοιχία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 13,2 kWh, φόρτιση από 105 λεπτά (7,4 kW) έως 4,5 ώρες (3,7 kW)
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση / ροπή 224 PS / 165 kW, 360 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 2,4 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένη μπαταρία),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 18,9 kWh/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 661 km
Ηλεκτρική: 56 km (WLTP), 42 πρακτικά
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 30 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο ΕΑΤ 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.477 x 1.856 x 1.609 mm
20 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.579 / 1.587 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 390-1.528 lt
Απόβαρο 1.807 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.900 ευρώ (49.500 ευρώ για την GS Line)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button