MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mazda CX-60 eSkyactiv PHEV [test drive]

Λένε πως αν δεν μπορείς να αποφύγεις κάτι, καλύτερα να το απολαύσεις. Κάπως έτσι φαίνεται πως συνέβη και με τους Ιάπωνες της Mazda που, παρά την απόσταση που κράτησαν στο ξεκίνημα της plug in hybrid τεχνολογίας, ήρθε η ώρα μπουν σε αυτήν εμφατικά και με στυλ.

Κατά το παρελθόν η εταιρεία από τη Χιροσίμα μας έδειξε πως αρέσκεται στο να χαράζει το δικό της μονοπάτι στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Προτιμά να είναι πρωτοπόρος παρά ακόλουθος, εκτός βέβαια αν οι τάσεις της αγοράς έχουν αντίθετη άποψη. Έτσι και έγινε με την περίπτωση της plug in hybrid τεχνολογίας. Μπορεί να άφηνε μέχρι πρόσφατα αδιάφορους τους ανθρώπους της Mazda, ωστόσο ήρθε η στιγμή και για τη δική τους πρόταση και μάλιστα συνοδευόμενη από ένα βαρύγδουπο τίτλο: To ισχυρότερο Mazda!

Προτού ανοίξετε όμως την εγκυκλοπαίδεια με τα RX-8 και τα MPS για να δείτε αν ισχύει κάτι τέτοιο, πάμε να δούμε τι άλλο ξεχωρίζει πάνω στο ιαπωνικό SUV. Το CX-60 λοιπόν δεν μπορεί και δε θέλει να κρύψει τον όγκο του, με τα 4,745 μέτρα μήκους και τα 1,89 μέτρα φάρδους να εντάσσουν το δυναμικό Mazda παρέα με άλλα SUV όπως το Volvo XC-60 ή το Hyundai Santa-Fe.

Και λέμε δυναμικό καθώς η μεγάλη μάσκα, το μακρύ ρύγχος και η γενικότερη σπορτίφ διάθεση που έβγαλε το σχεδιαστικό τμήμα, κάνουν το αποτέλεσμα ξεχωριστό σε σχέση με ότι έχει να δείξει η κατηγορία, με την ταυτότητα πάντως να προέρχεται από το μικρότερο CX-30 ως ενός σημείου.  

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι ακόμη πιο πολύπλοκα, με έντονα τα σημάδια της οικολογικής ευαισθησίας της Mazda, με εκτεταμένη χρήση ανακυκλώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών. Οι Ιάπωνες πάντως είναι από τους πρώτους που τόλμησαν να συνθέσουν σημαντικά τμήματα του ταμπλό και γενικά του εσωτερικού από τέτοια υλικά.

Θυμίζοντας τη σκληρή υφή του Mazda 2 πριν από 15 χρόνια όταν όλος ο ανταγωνισμός είχε στο μυαλό του να αναδείξει την ποιότητα και το premium στοιχείο. Το SUV της Mazda βεβαίως έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να θεωρηθεί premium και μοντέρνο, εκπέμπει λάμψη και τεχνολογία (infotainment 12,3 ιντσών χωρίς τεχνολογία αφής), χωρίς να χάνει το οικολογικό παράσημο της εταιρείας.

H ύπαρξη αρκετών φυσικών διακοπών αποτελεί ευχάριστη έκπληξη στο κομμάτι της πρακτικότητας, όπως και οι μεγάλες εύχρηστες θήκες για αντικείμενα. Η άνεση βέβαια περισσεύει όπως υποδηλώνει και το μακρύ μεταξόνιο των 2,87 μέτρων, με τα 570 λίτρα του χώρου αποσκευών να αποτελούν το… highlight μίας μεγάλης οικογένειας που δεν χρειάζεται να αφήσει τίποτα απέξω. Σημειώστε πως δε λείπουν σε κανένα σημείο οι ηλεκτρονικές ευκολίες που απαιτούν οι premium προτάσεις και η εποχή μας, στοιχείο και της πλούσιας έκδοσης Homura.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Τί κρύβει όμως πίσω από την εμφάνιση της η πρώτη απόπειρα της Mazda σε plug in υβριδικό περιβάλλον; Η βάση του συστήματος είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος Skyactiv-G χωρητικότητας 2.500 κ.εκ. με απόδοση 192 ίππους (τοποθετημένος κατά μήκος). Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα 175 ίππων (ή 129 kW αν προτιμάτε) η συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 327 ίππους και τα 500 Nm ροπής, αριθμοί που φέρνουν το… υπέρβαρο SUV στην πρώτη θέση με τα ισχυρότερα Mazda. Παρά τα 2.200 κιλά του συνολικού βάρους, το CX-60 είναι σε θέση να πετύχει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Με αυτό το σκεπτικό βέβαια όχι απλά δεν θα δούμε ποτέ τα 51 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας που υπόσχεται η ιαπωνική εταιρεία, αλλά ούτε καν τα 43 χλμ. που διανύσαμε στην πράξη σε συνθήκες εντός και εκτός πόλης. Μέσω του συστήματος Mi-Drive μπορείς να επιλέξεις αν θα κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, ή αν θα κάνεις οικονομία στη μπαταρία χωρητικότητας 17,8 kWh. To σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD κατανέμει τη ροπή σε πραγματικό χρόνο μέσω του πολύδισκου συμπλέκτη, κάτι που γίνεται αντιληπτό σε κατάσταση γρήγορης εκκίνησης (κατανομή 90/10 στον πίσω και εμπρός άξονα), όπου αφήνει πολύ θετική εικόνα για ένα τόσο βαρύ SUV.

Θα περίμενε κανείς το τετρακίνητο SUV με όπλο και τα 16,8 εκατοστά απόστασης από το έδαφος να… οργώνει και εκτός δρόμου, κάτι το οποίο δεν μπορούμε να το πούμε. Το CX-60 είναι ένα ασφάλτινο ταχύτατο μοντέλο με σφιχτό προσανατολισμό και ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που αρέσκεται περισσότερο σε σχετικά κλειστές διαδρομές και ταξίδι στο μεγάλο οδικό άξονα, παρά σε λακκούβες και δύσβατα μονοπάτια. Άλλωστε και το προφίλ των ελαστικών της έκδοσης μας δεν ενδείκνυται για μεγάλες περιπέτειες εκτός ασφάλτου.

Μέσα στην πόλη πάντως, ακόμα και σε καταστάσεις αυξημένης κυκλοφορίας, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με πολύδισκο συμπλέκτη προσφέρει άνεση στον οδηγό και ξεκούραστη οδήγηση, ενώ σε ανοιχτό δρόμο βοηθά στην επίτευξη καλύτερης κατανάλωσης καυσίμου. Ειδικά σε περίπτωση που εξαντλήσουμε τη μπαταρία, το μάτι συχνά-πυκνά πηγαίνει προς το οικονομόμετρο, χωρίς πάντως ο αριθμός να παραπέμπει σε SUV δύο τόνων και με τέτοια ιπποδύναμη (κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ. έχοντας μηδενικό ρεύμα στη μπαταρία).

Έτσι και αλλιώς καλό είναι εφόσον υπάρχει η δυνατότητα ένα PHEV μοντέλο να ξεκινά τη μέρα του με γεμάτη μπαταρία για να έχει και νόημα η συγκεκριμένη επιλογή. Η διαδικασία φόρτισης θα χρειαστεί περίπου 8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα, ή λίγο πάνω από 2 ώρες σε wallbox 11 kW (το CX-60 διαθέτει on board φορτιστή 7,4 kW).

Λίγο από την μειωμένη κατανάλωση, λίγο με το μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, και συμπληρώνεται το πάζλ των απαντήσεων σχετικά με την «αλμυρή» τιμή αγοράς για το πρώτο PHEV της Mazda (58.000 ευρώ το ζητούμενο, 44.000 ευρώ προ φόρων). Η πιο τρανταχτή απάντηση πάντως έχει να κάνει με τον premium προσανατολισμό του, τα ακριβά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης και το όλο δυναμικό προφίλ που δεν συναντάς κάθε μέρα στην κατηγορία.

Άλλωστε η Mazda έκανε την κίνηση της με το δικό της τρόπο και σε κάθε περίπτωση δεν έφτιαξε ένα αδιάφορο SUV, αλλά το προίκισε με ότι μπορεί να ζητήσει ακόμη και ο πιο δύστροπος πελάτης. Το να ήταν και προσιτό μάλλον μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MAZDA

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.487 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,5 x 103,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 136 kW (185 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 227 Nm (23,1 kgm) / 3.000-3.700 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, συνδυασμένος ψεκασμός (άμεσος + στον αυλό εισαγωγής)
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 306 PS
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 134 kW, Ροπή: 270 Nm,
Πίσω -> Ισχύς: 40 kW, Ροπή: 121 Nm
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 18,1 kWh, φόρτιση από 2,5 ώρες (3,7 kW) έως 7,5 ώρες (3,7 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,0 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 845 km
Ηλεκτρική: 60 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 22 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6 V XL, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
Γωνία προσέγγισης/ διαφυγής
4.745 x 1.890 x 1.680 mm
168 mm
17,4 / 25,7 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.640 / 1.645 mm
Μεταξόνιο 2.870 mm
Χώρος αποσκευών 570 – 1.726 lt
Απόβαρο 2.055 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 58.087€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!