NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Datsun Fairlady 1200 Roadster: Ένα ορόσημο στα σπορ Nissan


Το Datsun Fairlady 1200 Roadster ήταν ένα ορόσημο για τη Nissan στον χώρο των σπορ αυτοκινήτων.

Με την κυκλοφορία του στην αμερικανική αγορά, ανοίγοντας τον δρόμο για την εποχή των σπορ αυτοκινήτων για την εταιρεία. Αν και δεν είχε μεγάλες πωλήσεις, το Fairlady 1200 Roadster έκανε σημαντική εντύπωση στους λάτρεις της οδήγησης και προσέφερε σημαντικές επιδόσεις για τη Nissan στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το Fairlady 1200 Roadster αντιπροσώπευε την πρώτη εξαγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου της Datsun στη Βόρεια Αμερική και ήταν μια σημαντική επιλογή για τον Yutaka Katayama, γνωστό και ως “Mr. K”, ο οποίος θεωρείται ο πατέρας του σπορ μοντέλου Z της Nissan.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Fairlady 1200 Roadster ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Nissan που φορούσε την ονομασία “Fairlady”, ένα εμπορικό σήμα που χρησιμοποιήθηκε σε αρκετά σπορ μοντέλα της Nissan εκτός της αμερικανικής αγοράς.

Η προέλευση του ονόματος έχει μια λυρική ιστορία, καθώς ο Katsuji Kawamata, πρόεδρος της Nissan Motors την εποχή εκείνη, επηρεάστηκε από το μιούζικαλ του Broadway “My Fair Lady” κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψής του στις Ηνωμένες Πολιτείες και αποφάσισε να ονομάσει έτσι το αυτοκίνητο.

Μηχανικά, το Fairlady 1200 Roadster βασιζόταν στο Datsun 223, ένα φορτηγό της εποχής, και εξοπλιζόταν με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.200 κυβικών εκατοστών με ισχύ 59 ίππων, συνδυασμένο με ένα χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων.

Το αυτοκίνητο είχε ένα ελκυστικό κάμπριο σχήμα με έντονες καμπύλες και μια τετραθέσια καμπίνα, ενώ η μηχανική του διάταξη περιλάμβανε ταμπούρα, εμπρός ανάρτηση με ράβδο στρέψης και πίσω ανάρτηση με φύλλα σούστας.

Αυτό το αυτοκίνητο σημάδεψε μόνο την αρχή μιας μακράς σειράς σπορ αυτοκινήτων που προσέλκυσαν την προσοχή των λάτρεων της σπορ οδήγησης στα μοντέλα Datsun και Nissan.

Στη συνέχεια, ακολούθησε το ισχυρότερο Datsun Fairlady 1500, ενώ το 1969 η είσοδος του αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου Z, γνωστού και ως “Fairlady Z”, σημάδεψε την έναρξη επτά γενεών σπορ αυτοκινήτων, φτάνοντας στο σημερινό Nissan Z.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!