NEA

ISA: Οι περιορισμοί φέρνουν προβλήματα

Κίνδυνος να μην ενημερώνονται τα όρια ταχύτητας στους ψηφιακούς χάρτες; Αχρηστα θα καθίστανται τα συστήματα ασφαλεία των αυτοκινήτων

«Τα κράτη μέλη της ΕΕ θέλουν να αποδυναμώσουν τους ψηφιακούς χάρτες των πληροφοριών ορίων ταχύτητας.  Αυτό θα αποδυναμώσει τις δυνατότητες της τεχνολογίας Intelligent Speed Assistance, θα ενοχλήσει τους οδηγούς και θα περιορίσει τα οφέλη για την οδική ασφάλεια. Προτρέπουμε τα κράτη μέλη να επανεξετάσουν αυτή την κοντόφθαλμη προσέγγιση και να υποστηρίξουν τις επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία που μπορούν να σώσουν ζωές».

Αυτό τονίζει η Graziella Jost, ειδικός στη ρύθμιση της ασφάλειας των οχημάτων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών

Πως προέκυψε αυτό το ενδεχόμενο;

Οι ψηφιακοί χάρτες πληροφοριών ορίου ταχύτητας είναι κρίσιμοι για συστήματα ασφαλείας όπως το Intelligent Speed Assistance και για αυτοματοποιημένα οχήματα. Οι πληροφορίες πρέπει να ενημερώνονται τακτικά καθώς αλλάζουν τα όρια ταχύτητας. 

Ωστόσο, τα κράτη μέλη της ΕΕ προσπαθούν να διαγράψουν τις προτεινόμενες απαιτήσεις για ενημέρωση των αλλαγών στα όρια ταχύτητας από την πλειονότητα των ευρωπαϊκών δρόμων στις επικείμενες διαπραγματεύσεις για την οδηγία της ΕΕ για τα ευφυή συστήματα μεταφορών.

Οι υποχρεωτικές ενημερώσεις στους ψηφιακούς χάρτες του ορίου ταχύτητας και άλλων πληροφοριών κυκλοφορίας, όπως τα όρια βάρους γεφυρών, ανακοινώθηκαν για πρώτη φορά σε πρόταση οδηγίας που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2021. Η Επιτροπή πρότεινε εύλογα να καλύπτονται όλοι οι δρόμοι.

Ωστόσο, σε ένα έγγραφο διαπραγμάτευσης κράτους μέλους που είδε το European Technical and Scientific Centre (ETSC) οι χώρες ζητούν οι απαιτήσεις να ισχύουν μόνο για oρισμένους αυτοκινητόδρομους και άλλους κύριους δρόμους σε λιγότερο κεντρικές περιοχές.

Από τον Ιούλιο του 2022, όλοι οι νέοι τύποι αυτοκινήτων που λανσάρονται στην ΕΕ πρέπει να είναι εξοπλισμένοι με τεχνολογία Intelligent Speed Assistance (ISA), για να βοηθούν τους οδηγούς να τηρούν τα όρια ταχύτητας. 

Τα πιο βασικά συστήματα χρησιμοποιούν κάμερα που βασίζεται στο παρμπρίζ για την ανάγνωση πινακίδων ταχύτητας, αλλά αυτά δεν εντοπίζουν  τις αλλαγές ορίου ταχύτητας όταν λείπουν σήματα ή όταν το όριο ταχύτητας εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος που οδηγεί. 

Τα συστήματα μόνο με κάμερα είναι επίσης προβληματικά όταν το όριο ταχύτητας δεν υπογράφεται αλλά υπονοείται από το γεγονός ότι το όχημα κινείται σε συγκεκριμένο τύπο δρόμου.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!