ΑΓΩΝΕΣ

GP Καναδά – Προεπισκόπηση: Μπορεί η Red Bull να φτάσει τα 100;

Η Red Bull έχει την ευκαιρία να γιορτάσει την 100ή νίκη της στη Formula 1 στο Μόντρεαλ. Το μεγάλο ερώτημα είναι: Υπάρχει κάποιος που μπορεί ακόμα να σταματήσει τον Verstappen;

Ο αγώνας στην Ile Notre-Dame είναι sold out εδώ και μήνες. Οι Καναδοί αρνούνται να αφήσουν το κάπως μονότονο νικηφόρο σερί της Red Bull να τους χαλάσει τη διασκέδαση.

Η καλή ατμόσφαιρα απειλήθηκε τις τελευταίες ημέρες μόνο από τις δασικές πυρκαγιές που ξέσπασαν σε πολλά σημεία στη βόρεια περιοχή του Κεμπέκ. Ευτυχώς, οι άνεμοι μετέφεραν τον καυστικό καπνό σε ένα τόξο δυτικά του Μόντρεαλ προς τη Νέα Υόρκη. Η ποιότητα του αέρα δεν επηρεάστηκε, σύμφωνα με τους διοργανωτές.

Ειδικά οι οπαδοί της Red Bull μπορούν να περιμένουν με ανυπομονησία το θέαμα του γκραν πρι. Η αυστροβρετανική αγωνιστική ομάδα διασχίζει τον Ατλαντικό με οκτώ συνεχόμενες νίκες. Ένας ακόμη θρίαμβος θα σηματοδοτήσει ένα ορόσημο, την 100ή νίκη τους στην ιστορία της ομάδας. Μέχρι στιγμής, μόνο η Ferrari (242), η McLaren (183), η Mercedes (125) και η Williams (114) έχουν φτάσει το τριψήφιο νούμερο.

Φυσικά, ο Max Verstappen θα ήθελε πολύ να πετύχει αυτό το ορόσημο άμεσα το επόμενο Σαββατοκύριακο. Για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, θα ήταν η τέταρτη συνεχόμενη νίκη. Με δεδομένες τις κυρίαρχες επιδόσεις τους το τελευταίο διάστημα, δεν υπάρχουν πολλές ελπίδες για τον ανταγωνισμό. Ίσως ο καιρός βοηθήσει να σταματήσει το νικηφόρο σερί τους. Αναμένονται βροχές καθ’ όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου και η θερμοκρασία είναι απίθανο να ξεπεράσει τους 20°C.

Η πίστα – Circuit Gilles Villeneuve

Μετά την Τζέντα, τη Μελβούρνη, το Μονακό και το Μπακού, το Μόντρεαλ φιλοξενεί την πέμπτη πίστα δρόμου της χρονιάς. Το Circuit Gilles Villeneuve στο Ile Notre-Dame στη μέση του ποταμού St. Lawrence έχει τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά που του δίνουν το δικό του χαρακτήρα. Τα αυτοκίνητα επιταχύνουν πάνω από 250 χλμ./ώρα έξι φορές στον γύρο των 4,361 χιλιομέτρων και εξίσου συχνά οι οδηγοί πατούν δυνατά τα φρένα.

Τα ελαστικά στην πίστα

  • Τα ελαστικά που έχουν επιλεγεί για το Formula 1 Pirelli Καναδικό Grand Prix είναι η γόμα C3 ως  P Zero λευκή σκληρή, η γόμα C4 ως P Zero κίτρινη μέση και η γόμα C5 ως P Zero κόκκινη μαλακή.
  • Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ έχει μήκος 4.361 μέτρων πρόκειται για μη μόνιμη εγκατάσταση φτιαγμένη πάνω στο τεχνητό νησί της Παναγίας, στην κοίτη του Αγ. Λαυρεντίου δίπλα στο Μόντρεαλ. Εκτός από το grand prix χρησιμοποιείται για ποδηλασία, roller skating και περπάτημα.
  • Το πρώτο Καναδικό Grand Prix που έγινε σ’ αυτή την πίστα το 1978 το κέρδισε ο Ζυλ Βιλνέβ. H πίστα πήρε το όνομα του αδικοχαμένου οδηγού λίγες βδομάδες μετά την τραγική του απώλεια το 1982.
  • Ο αγώνας διαρκεί 70 γύρους και η διαδρομή έχει 6 αριστερές και 8 δεξιές στροφές με τρείς ευθείες (μια πολύ μεγάλη). Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι σχετικά χαμηλή, χάρη στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης που οφείλονται στην αλληλουχία στροφών και σημείων φρεναρίσματος.
  • Η πιο μαλακή γόμα αναμένουμε όπως πέρυσι να την δούμε στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ η μέση και η σκληρή γόμα θα χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Η στρατηγική που επιλέγουν οι περισσότεροι οδηγοί είναι αυτή των δυο αλλαγών αλλά κάποιοι μπορεί να κάνουν και μια αλλαγή, συμπληρώνοντας πολλούς γύρους με τη σκληρή γόμα: Ειδικά αυτοί που ξεκινούν από τις πιο πίσω σειρές.
  • Με βάση τα περσινά στοιχεία, ο μέσος χρόνος ενός πιτ στοπ είναι τα 18.5 sec παρότι το μήκος των πιτ είναι πάνω από 400m. Οι οδηγοί μπαίνουν στα πιτ παρακάμπτοντας το τελευταίο σικέιν ενώ η έξοδος είναι στην στροφή 2.

Mario Isola – Διευθυντής Μηχανοκίνητο Αθλητισμού Pirelli: «Το Καναδικό Grand Prix είναι παραδοσιακά ένας από τους πιο θεαματικούς αγώνες στο ημερολόγιο γεμάτος συμβάντα και εκπλήξεις καθώς η πίστα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα αλλά δεν συγχωρεί λάθη. Ως συνήθως για τέτοιες διαδρομές, επελέγησαν οι πιο μαλακές γόμες της γκάμας C3, C4 και C5 – όπως πέρυσι. Περιμένουμε η C5 να χρησιμοποιηθεί κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ η C4 και η C3 θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον αγώνα. Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία σ’ αυτή τη διαδρομή που είναι κατά το ήμισυ μόνιμη και δεν χρησιμοποιείται συχνά. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε μεγάλη βελτίωση του κρατήματος κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Σε μια πίστα όπου δεν υπάρχουν γρήγορες καμπές, καθοριστικά σημεία είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα, η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η ακρίβεια στην αλλαγή πορείας. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ο καιρός. Οι συνθήκες μπορεί ν’ αλλάξουν γρήγορα από βρεγμένο σε στεγνό ενώ δεν αποκλείονται και έντονες μεταβολές της θερμοκρασίας. Πέρυσι η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν 17 βαθμούς στις κατατακτήριες δοκιμές και έφτασε στους 40 βαθμούς Κελσίου την μέρα του αγώνα».

FERRARI CHALLENGE: Το Ferrari Challenge Βόρειας Αμερικής που διεξάγεται με αποκλειστικό προμηθευτή την Pirelli, θα είναι αγώνας υποστήριξης στο Καναδικό Grand Prix. Στο Μόντρεαλ θα διεξαχθεί ο 4ος γύρος της σεζόν μετά τον αγώνα Road Atlanta που έγινε στα τέλη Μαΐου. Στη βαθμολογία του Trofeo Pirelli προηγείται ο Matt Kurzejewski (Ferrari Westlake) με 77 βαθμούς. Αντίστοιχα ο Cameron Root (Ron Tonkin Grand Turismo) προηγείται στο Coppa Shell με 75 βαθμούς. Όλες οι Ferrari 488 Challenge Evo αγωνίζονται με ελαστικά P Zero DHB ειδικά εξελιγμένα για το συγκεκριμένο πρωτάθλημα.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!