Το τμήμα M της BMW, γνωστό για τα οχήματα υψηλών επιδόσεων, εγκαταλείπει τα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) υπέρ των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής.
Ο Dirk Hacker, επικεφαλής ανάπτυξης της BMW M, δήλωσε ότι ο διπλός συμπλέκτης αποτελεί πλέον παρελθόν και το τμήμα θα επικεντρωθεί σε χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, ενώ τα αυτόματα κιβώτια είναι πιθανό να εξηλεκτριστούν στο μέλλον.
Η απόφαση για την απομάκρυνση από τα DCT λήφθηκε κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της επόμενης γενιάς της M5. Η ομάδα διαπίστωσε ότι τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής παρείχαν μια πιο άνετη εμπειρία οδήγησης για καθημερινή χρήση, ενώ παράλληλα προσέφεραν εξαιρετικές επιδόσεις.
Ο Hacker συζήτησε επίσης το μέλλον των χειροκίνητων κιβωτίων, προβλέποντας μείωση της ζήτησης τους και κατάργησή τους μέσα στα επόμενα έξι με επτά χρόνια. Ωστόσο, προς το παρόν, τα μοντέλα M2, M3 και M4 θα συνεχίσουν να προσφέρουν χειροκίνητες εκδόσεις για να ικανοποιήσουν τους λάτρεις που προτιμούν τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία που προσφέρουν.
Πάντως, υπάρχουν αναφορές ότι η BMW εξετάζει το ενδεχόμενο ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για την BMW Z4 M40i, δεδομένης της προσφοράς της Toyota στη μηχανικά παρόμοια Supra. Επιπλέον, η BMW παρουσίασε πρόσφατα τη δέσμευσή της στα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, εξοπλίζοντας το μοντέλο 3.0 CSL περιορισμένης παραγωγής με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αποτίοντας φόρο τιμής στον προκάτοχό του της δεκαετίας του 1970.
Συμπερασματικά, η BMW M επιστρέφει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων, επικαλούμενη τη βελτίωση της άνεσης και των επιδόσεων.