PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota RAV4 Plug in Hybrid [mini test]

Το αποκορύφωμα μίας επιμονής δεκαετιών στην υβριδική τεχνολογία, μοιάζει να μετουσιώνεται σε πράξη για τους ανθρώπους της Toyota. Και αυτό διότι το plug in υβριδικό RAV4 καταφέρνει κάτι που μοιάζει για την ώρα αξεπέραστο.

Όση δόση υπερβολής και αν εμπεριέχει η παραπάνω έκφραση, μην πείτε πως δε μοιάζει ακατόρθωτο για ένα τετρακίνητο SUV (από αυτά που πάνε και στο βουνό και όχι τα ιμιτασιόν), να αποδίδει 306 ίππους, να φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα και να καταναλώνει ελάχιστα με μόνη προϋπόθεση -και όχι απαραίτητη- τη φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα.

Εφόσον συμβεί αυτό (2,5 ώρες σε wallbox και 7,5 ώρες σε απλό οικιακό φορτιστή), τότε έχουμε τα πρώτα 93 χλμ. μέσα στην πόλη (98 σύμφωνα με το WLTP) και περίπου 70 χλμ. σε ανοιχτό δρόμο χωρίς την παραμικρή κατανάλωση καυσίμου. Είναι με λίγα λόγια το plug in υβριδικό με τη μεγαλύτερη ίσως αυτονομία ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ του ανταγωνισμού (μπαταρία 18,1 kWh).

O κόσμος όμως δεν είναι ακόμη εξοικειωμένος στην πλειοψηφία του, και οι Ιάπωνες το γνωρίζουν καλά αυτό. Για αυτό και εκτός από το πρόγραμμα EV, στο RAV4 της δοκιμής μας υπάρχουν άλλες τρείς οδηγικές επιλογές, μεταξύ των οποίων η HV (hybrid mode), η λειτουργία αυτόματης εναλλαγής και η λειτουργία φόρτισης μπαταρίας μέσω του κινητήρα χωρητικότητας 2.500 κ.εκ. και απόδοσης 185 ίππων και 227 Nm ροπής.

Οδηγικά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσα μαρτυρούν οι δύο ηλεκτροκινητήρες (134 kW εμπρός και 40 kW πίσω) και ο ισχυρός βενζινοκινητήρας. Εσύ απλώς οδηγείς ένα στιβαρό SUV με καλοφτιαγμένο πλαίσιο (στρίβει σαν ένα χαμηλό hatchback) και αυτό ξέρει τον τρόπο για να καταναλώσει μόλις 5,1 λίτρα/100 χλμ., ακόμη και χωρίς την ηλεκτρική παρέμβαση σε πρίζα. Ακούγεται πραγματικά δύσκολο, όμως οι Ιάπωνες κατάφεραν κάτι τέτοιο έπειτα από τέσσερις γενιές υβριδικής τεχνολογίας και πέντε γενιές για το RAV4.

Σε αντίθεση πάντως με τις… υπερωρίες που ξόδεψαν πάνω στο τεχνολογικό σύνολο που βάζει τα γυαλιά στους διώκτες των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι άνθρωποι της Toyota δεν συγκινήθηκαν ιδιαίτερα όσον αφορά το hightech στοιχείο. Τουλάχιστον προς ώρας, μια και το εσωτερικό του ιαπωνικού SUV τα έχει τα… χρονάκια του, ωστόσο είναι γεγονός πως ο αναλογικός -κατά το ήμισυ- πίνακας οργάνων και η ανάλυση της οθόνης multimedia με τεχνολογία αφής, παραπέμπει σε λιγότερο premium προτάσεις.

Ακόμη και έτσι φυσικά, η ανωτερότητα του RAV4 PHEV, το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, το ακριβές τιμόνι και το όλο πακέτο ανάρτηση-πλαίσιο-χώροι δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για αμφισβήτηση. Ακόμη και όταν βγεις εκτός πόλης (γιατί με το ιαπωνικό SUV οφείλεις να το κάνεις), τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος ολοκληρώνουν τη λειτουργία trail mode (κλειδώνει το πίσω διαφορικό), επιτρέποντας στο RAV4 να κάνει το κάτι παραπάνω.

Έχουμε και λέμε λοιπόν: SUV από τα παλιά, με ικανότητες off road, χώρους (520 λίτρα για αποσκευές), εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και κατανάλωση… από 1 λίτρο έως και 5/100 χλμ. (αναλόγως την εξοικείωση με τη φόρτιση σε πρίζα). Στον αντίποδα, η όχι και τόσο φρέσκια εμφάνιση του εσωτερικού και τα 50.950 ευρώ που ζητά στην έκδοση Active Plus. Ένα ποσό αρκετά σοβαρό, το οποίο δικαιολογείται μέχρι τελευταίας δεκάρας, βάσει τόσο της πληρότητας του plug in υβριδικού RAV4, όσο και της αξιοπιστίας που υπόσχεται σε βάρος ετών.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Τεχνικά χαρακτηριστικάToyota RAV4 Plug in hybrid
Κινητήρας2.487 κ.εκ.,   ηλ/κινητήρες 134 kW & 40 kW
Ισχύς, Ροπή306 PS 385 Nm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα6,0 δλ., 160 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία5,1 lt/km, 833 km
Μπαταρία18,1 kWh
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.600 x 1.855 x 1.685 mm
Χώρος αποσκευών520 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής50.950€
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!