PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz A200 7DCT 48V  [test drive]

Έχοντας συμπληρώσει τέσσερα χρόνια παρουσίας, η τέταρτη γενιά της A-Class αναβαθμίζεται και ανανεώνεται, συνεχίζοντας σε ένα σταθερό και premium μονοπάτι που -δυστυχώς- δεν θα κρατήσει για πάντα. 

Αν έλεγαν πριν από το 2012 ότι το γερμανικό μοντέλο θα πάψει κάποια στιγμή να υπάρχει, ελάχιστοι θα ήταν αυτοί που θα ετοίμαζαν τις μαύρες πλερέζες για να δείξουν τη λύπη τους. Έλα όμως που από τη στιγμή που το βαρετό MPV μετατράπηκε σε ένα κομψό και στιβαρό hatchback, έδειξε να αποκτά ολοένα και περισσότερους φίλους.

Σε σημείο μάλιστα που στο άκουσμα της είδησης ότι η γερμανική φίρμα σκοπεύει να καταργήσει τη συγκεκριμένη κατηγορία από τη γκάμα της, να σε πιάνει θλίψη. Και πως να μη συμβαίνει αυτό όταν σε έναν κόσμο γεμάτο crossover και SUV, λαχταράς ένα πιο παραδοσιακό και ευέλικτο μικρομεσαίο πεντάθυρο μοντέλο για να σπάσει λίγο η μονοτονία;

Στη Mercedes γνωρίζουν πως το πλέον προσιτό μοντέλο της γκάμας έχει μεγάλη απήχηση και μέχρι να έρθει η ώρα του αποχωρισμού… προχώρησαν για την ώρα σε μία ανανέωση (ή και αναβάθμιση αν προτιμάτε) ουσίας και ενίσχυσης της γενικής εικόνας για την A-Class.

Το μήκους 4,428 μέτρων γερμανικό hatchback δεν βροντοφωνάζει για το φρεσκάρισμα του, αλλά εκπέμπει διακριτικότητα και στιλ που εντοπίζεις όταν το παρατηρήσεις πιο προσεκτικά.

Η μάσκα (χρωμιομένη στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού) με μοτίβο τα 3D αστεράκια της φίρμας, είναι από τα τμήματα που παρατηρείς πρώτα, ενώ και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, τονίζουν το μοντέρνο στοιχείο και δείχνουν τη νέα ταυτότητα για την A-Class μετά το facelift.

Γενικότερα στις τάξεις των Γερμανών δεν υπήρξε ποτέ η τάση για μεγάλες αλλαγές, ειδικά από τη στιγμή που το design και η διαχρονικότητα του μικρότερου μοντέλου στη γκάμα τους αρέσει αποδεδειγμένα. Δεν θα μπορούσαν όμως να μην το προικίσουν και με τα τεχνολογικά καλούδια που διαθέτουν στο συρτάρι τους και θα έδιναν πόντους και στην A-Class.

Ένα παράδειγμα είναι οι δύο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών του συστήματος MBUX (σχεδιασμένες σαν μία ενιαία επιφάνεια), με αυτήν του multimedia να ελέγχεται πλέον μόνο μέσω άμεσης αφής ή μέσω του τιμονιού.

Αυτό συμβαίνει γιατί το touchpad ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό έχει πλέον καταργηθεί, δίνοντας τη θέση του σε μία ρηχή θήκη για smartphone ή και κάτι μικρότερο. Ο πίνακας οργάνων μπορεί πλέον να αλλάξει τον τρόπο που προβάλλει τις πληροφορίες ανάλογα τα κέφια με τρία modes (classic, discreet και sport) και επτά χρωματικές επιλογές, ενώ και το τιμόνι έχει αναβαθμιστεί με δερμάτινη επένδυση και μικρότερη διάμετρο.

Από πλευράς χώρων, είτε για μικροαντικείμενα, είτε για γόνατα ή αποσκευές, δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με όσα μας έχει συνηθίσει το γερμανικό hatchback. Ενδεικτικά τα 355 λίτρα του πορτμπαγκαζ είναι ένας αξιοπρεπής αριθμός για τα δεδομένα της κατηγορίας και αρκεί για να καλύψει τις βασικές ανάγκες μίας μικρής οικογένειας και τίποτα περισσότερο. Ο εξηλεκτρισμός που μπήκε στο παιχνίδι της γκάμας ίσως δε βοήθησε ιδιαίτερα όσον αφορά το διαθέσιμο ύψος του χώρου αποσκευών (προσθήκη μπαταρίας), ωστόσο έχει δώσει extra πόντους σε άλλους πιο σημαντικούς τομείς.

Αυτόν των επιδόσεων και αυτόν της κατανάλωσης καυσίμου, με την A200 της δοκιμής μας να αποδίδει 177 ίππους συνολικά (163 από το θερμικό μοτέρ 1,33 λίτρων +14 από τον ηλεκτροκινητήρα) και 270 Nm ροπής.

Το 48V ήπια υβριδικό σύστημα ενισχύει με αυτό τον τρόπο τον μικρό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, με τη μίζα/γεννήτρια να τελειοποιεί τη λειτουργία του start/stop αλλά και να ξεκουράζει τον θερμικό κινητήρα (coasting) κάθε φορά που αφήνεις το πόδι από το γκάζι, «ρολάροντας» για αρκετή ώρα με ηλεκτρική ενέργεια.

Η μπαταρία φορτίζει είτε με το φρενάρισμα, είτε με το που αφήνεις το πόδι από το δεξί πεντάλ, κάτι για το οποίο ο πίνακας οργάνων φροντίζει να πληροφορεί τον οδηγό ανάλογα, εκπαιδεύοντας τον για να οδηγεί με τρόπο που να κρατά τη μπαταρία φορτισμένη συνεχώς.

Τί κερδίζει όμως η A200 με το ήπια υβριδικό σύστημα; Εκτός από τους 14 επιπλέον ίππους και τα 0-100 χλμ./ώρα που έρχονται σε 8 δευτερόλεπτα, αριθμός ενδεικτικός της σβελτάδας του γερμανικού μοντέλου, το σημαντικό όφελος έχει να κάνει με την οικονομία καυσίμου.

Με λίγη συγκράτηση στο δεξί πόδι δεν είναι δύσκολο να καταναλώσεις από 6,3 μέχρι 7 λίτρα στα 100 χλμ. σε ανοιχτό δρόμο, ενώ και μέσα στην πόλη τα 8 λίτρα αμόλυβδης/100 χλμ. είναι ένας εφικτός αριθμός στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι ομαλό στις αλλαγές και, παρόλο που έχει «κοντή» κλιμάκωση, αφήνει θετική εικόνα και μπορείς να το φέρεις στα μέτρα σου είτε με την αλλαγή του mode σε sport, είτε ακόμα καλύτερα με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Η γενική εικόνα της A200 στο δρόμο είναι ότι πρόκειται για ένα hatchback με σπορ προσανατολισμό και αυτό οφείλεται εν μέρει στον ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Στον ανοιχτό δρόμο δε χάνει την ευκαιρία να προβάλλει την ποιότητα κύλισης και την εντυπωσιακή ηχομόνωση της καμπίνας, ενώ σε κλειστές διαδρομές η ακρίβεια του τιμονιού και η απόκριση στο γκάζι σου δίνουν ότι περιμένεις από μία Mercedes-Benz, ακόμα και αν είναι το πιο προσιτό μοντέλο με σήμα το αστέρι. Άλλωστε το μεταξόνιο των 2,729 μέτρων αποτελεί σύμμαχο στον τομέα της άνεσης και στην ενίσχυση της premium αύρας σε όσους επιβαίνουν.

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως η A200 είναι μία εξαιρετική περίπτωση hatchback για να μυήσει κάποιον στον κόσμο των premium αυτοκινήτων. Είναι ένα ευκολοδήγητο μοντέλο που δεν υστερεί σε τίποτα, δε σε «τρομάζει» με τον όγκο του και δεν απαιτεί υψηλά κόστη σε χρήση και συντήρηση.

Σίγουρα θα ήθελε ο καθένας να μπορεί να το αποκτήσει ευκολότερα όπως συνέβαινε μέχρι προ λίγων ετών και όχι να πρέπει να ξοδέψει σχεδόν 40.000 ευρώ για να μπει στον κόσμο της Mercedes-Benz, ωστόσο δε σημαίνει πως το ποσό αυτό δεν αντικατοπτρίζει την αξία του σε τεχνολογίες ασφάλειας, gadgets, ποιότητα, αλλά και πράγματα που δε φαίνονται όπως κοινωνικό upgrade, ψυχολογία και αξία μεταπώλησης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz A200 7DCT 48V – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm
+14 ίπποι του MHEV
Ροπή 270 Nm (27,7 kgm) / 1.620-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
48V ήπια υβριδικό σύστημα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,3 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6.2
Εκπομπή CO2 133 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 EVO2, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.428 x 1.796 x 1.440 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 355-1.200 lt
Απόβαρο 1.365 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 39.990 ευρώ

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!