ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τι ετοιμάζει η Toyota για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων

Η ιαπωνική εταιρία Toyota σχεδιάζει να παρουσιάσει προηγμένες τεχνολογίες μπαταριών που θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση, περισσότερη ισχύ και σε πιο προσιτό κόστος.

Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων εγκαινίων του νέου της εργοστασίου για ηλεκτρικά οχήματα, η Toyota ανακοίνωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα νέας γενιάς θα κυκλοφορήσουν από το 2026. Τα νέα αυτά μοντέλα θα ενσωματώνουν τις τελευταίες τεχνολογίες μπαταριών που αναπτύσσονται ειδικά για την Toyota, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των πελατών της.

Όπως είχαμε γράψει, σε ένα πρόσφατο τεχνικό σεμινάριο, η εταιρεία παρουσίασε τις νέες τεχνολογικές καινοτομίες που θα φέρουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της, επικεντρώνοντας στην προηγμένη τεχνολογία των μπαταριών.

Ο Takero Kato, υπεύθυνος του εργοστασίου για ηλεκτρικά οχήματα της Toyota, ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα της νέας γενιάς θα εισέλθουν στην αγορά το 2026. Από τα 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά που σχεδιάζει να πουλήσει η Toyota έως το 2030, τα 1,7 εκατομμύρια θα ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Επεσήμανε επίσης την ανάγκη για διαφορετικούς τύπους μπαταριών, ώστε να καλυφθούν οι διαφορετικές ανάγκες των πελατών.

Τέλος, η Toyota αποκάλυψε τέσσερις νέες τεχνολογίες μπαταριών, με επικέντρωση στις εξελίξεις των μπαταριών με υγρό και στερεό ηλεκτρολύτη.

Βελτιωμένη απόδοση από μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη

Οι μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες, οι οποίες αποτελούν σήμερα την κύρια τεχνολογία για τα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota ώστε να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα στον τομέα του κόστους και ταχύτητα φόρτισης.

Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό εξέλιξη για τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, με τις ονομασίες Performance, Popularisation και High Performance.

1. Performance (Ιόντων λιθίου)

Η μπαταρία Performance Li-Ion, η οποία προορίζεται να παρουσιαστεί με τα BEV επόμενης γενιάς που θα κυκλοφορήσουν το 2026, θα αυξήσει την αυτονομία τους σε πάνω από 800 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.

Επιπλέον, η μπαταρία Performance αναμένεται να προσφέρει:

  • Μείωση κόστους 20% (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X BEV)
  • Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (από το 10 στο 80%)
  • Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026

2. Popularisation (Φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου)

Η Toyota εξελίσσει υψηλής ποιότητας και μικρότερου κόστους μπαταρίες για να ανταποκριθεί στην ευρύτερη απήχηση των BEV, προσφέροντας στους πελάτες ποικίλες επιλογές μπαταριών – όπως ακριβώς συμβαίνει με τη δυνατότητα που έχουν σήμερα να επιλέξουν διαφορετικά συστήματα κίνησης.

Η μπαταρία Popularisation βασίζεται στη διπολική τεχνολογία στην οποία η Toyota πρωτοστάτησε και εφάρμοσε με τις μπαταρίες NiMh των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων της, σε συνδυασμό με το φθηνό φωσφορικό άλας σιδήρου λιθίου (LiFePO) ως βασικό συστατικό.

Η μπαταρία Popularisation αναμένεται να προσφέρει:

  • 20% αύξηση της αυτονομίας (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
  • 40% μείωση κόστους (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
  • Ταχεία επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (από το 10 στο 80%)
  • Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026-27

3. High-Performance (Ιόντων λιθίου)

Η Toyota αναπτύσσει επίσης μια μπαταρία High-Performance που συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία ιόντων λιθίου και μια κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο προκειμένου να αυξήσει περαιτέρω την αυτονομία σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.

Η μπαταρία High-Performance αναμένεται επίσης να προσφέρει:

  • Επιπλέον 10% μείωση κόστους συγκριτικά με την μπαταρία Performance
  • Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (από το 10 στο 80%)
  • Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2027-28

Επανάσταση στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (Ιόντων λιθίου)

Με την προοπτική να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού για τα BEV, η Toyota έκανε ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα στην προσπάθειά της να βελτιώσει την ανθεκτικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας την ταχύτερη κίνηση των ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες.

Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή μεγαλύτερης ισχύος σε μικρότερο μέγεθος.

Το τίμημα, μέχρι τώρα, ήταν η αναμενόμενη μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ωστόσο, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτή την πρόκληση και η εταιρεία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στη διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης σε μαζική παραγωγή.

Στόχος είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης να είναι έτοιμες για εμπορική χρήση έως το 2027-28.

Αν και η τεχνολογία στερεάς κατάστασης προοριζόταν αρχικά για χρήση στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), η Toyota εστιάζει τώρα κυρίως στα BEV επόμενης γενιάς. Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται να προσφέρει:

  • 20% αύξηση στην αυτονομία έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1000 km)
  • Ταχεία φόρτιση σε 10 λεπτά ή λιγότερο (από το 10 στο 80%)

Περαιτέρω δράσεις στην εξέλιξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Toyota αναπτύσσει ήδη μια μπαταρία ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία στοχεύει σε 50% βελτίωση της αυτονομίας σε σχέση με την μπαταρία Performance.

Βελτιστοποιώντας το ύψος της μπαταρίας για τη βελτίωση της αυτονομίας

Η αεροδυναμική διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στον καθορισμό της αυτονομίας όλων των οχημάτων. Όπως είναι φυσικό, στην προσπάθεια μεγιστοποίησης της αυτονομίας των BEV δίνεται όλο και μεγαλύτερη έμφαση στη μείωση ή τη βελτιστοποίηση των τιμών του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd).

Η Toyota προχωρά ένα βήμα παρακάτω εστιάζοντας στο CdA (συντελεστής οπισθέλκουσας Cd πολλαπλασιαζόμενος με τη μετωπική επιφάνεια Α), το οποίο επηρεάζει ακόμα περισσότερο, λόγω που πολλαπλασιαστικού του χαρακτήρα, την αυτονομία ενός οχήματος.

Κεντρικό ρόλο στην προσέγγιση της Toyota παίζει το ύψος της μπαταρίας, η οποία συνήθως τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συνολική αύξηση του ύψους του οχήματος, κάτι που επιδρά δυσανάλογα πολλαπλασιαστικά στο CdA και, κατά συνέπεια, στην αυτονομία του οχήματος.

Εάν το ύψος της μπαταρίας μπορεί να μειωθεί, τότε το συνολικό ύψος του οχήματος μπορεί επίσης να μειωθεί, το CdA να βελτιωθεί και η συνολική αυτονομία να αυξηθεί. Ως εκ τούτου, η Toyota αναπτύσσει επίσης μια όλο και πιο επίπεδη σχεδίαση μπαταριών.

Σήμερα η μπαταρία του bZ4X, συμπεριλαμβανομένου του περιβλήματος, έχει ύψος περίπου 150 χιλιοστά. Στο μέλλον, η Toyota σκοπεύει να μειώσει το ύψος της μπαταρίας στα 120 χιλιοστά, ακόμη και στα 100 χιλιοστά στην περίπτωση των σπορ οχημάτων υψηλών επιδόσεων, όπου είναι επιθυμητή μία χαμηλή θέση οδήγησης.

Αυτές οι εξελίξεις στο ύψος της μπαταρίας μπορούν να έχουν θετικές επιπτώσεις στην αυτονομία, την οδηγική απόλαυση και τη διάταξη χώρων, ανάλογα με τον τρόπο που εφαρμόζονται στο όχημα.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!