NEAPINED

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι η μόνη λύση

Για μία ακόμη φορά ο πρόεδρος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο εκφράζει τις επιφυλάξεις και τις ανησυχίες του για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Akio Toyoda, ο Πρόεδρος της Toyota, δηλώνει σκεπτικός για την κυριαρχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) πάνω στα οποία θα βασιστεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Και με επιχείρημα την επιβράδυνση των ρυθμών εξέλιξης των BEV υποστηρίζει ότι οι επιφυλάξεις του δεν ήταν αβάσιμες.

Νωρίτερα φέτος, ο Toyoda παραιτήθηκε από τον ρόλο του ως Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota λόγω ανησυχιών για την αργή υιοθέτηση της τεχνολογίας ΒEV από την εταιρεία του. Τώρα, ως Πρόεδρος, πιστεύει ότι η επιβράδυνση στις πωλήσεις EV επιβεβαιώνει την προσεκτική του προσέγγιση, τονίζοντας ότι η «αληθινή φύση» της τεχνολογίας γίνεται τώρα εμφανής σε πολλούς.

Ο Toyoda υπογραμμίζει την επιβράδυνση της εξέλιξη των EV στις ΗΠΑ ως αποδεικτικό στοιχείο υπέρ της προσεκτικής στάσης της εταιρείας του. «Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επιτευχθεί η ουδετερότητα σε CO2», σχολίασε στην πρόσφατη έκθεση του Τόκιο.

Αν και έχει παρατηρηθεί επιβράδυνση στις πωλήσεις των EV, η αγορά δεν έχει μείνει στάσιμη. Δεδομένα από την εφημερίδα The Wall Street Journal δείχνουν ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 63% το 2022, αλλά αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης μειώθηκε στο 49% το 2023.

Σύμφωνα με τον Toyoda, αυτή η τάση υποδεικνύει ότι όταν οι πολιτικές διαμορφώνονται από ιδεαλιστικές απόψεις, είναι ο καταναλωτής που πληρώνει το τίμημα. Κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Διευθύνων Σύμβουλος, η Toyota κατατάχθηκε τρίτη μεταξύ των εταιρειών που αντιτάσσονται στις προσπάθειες των κυβερνήσεων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι ρυθμιστικές αρχές που υποστηρίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι επενδυτές βλέπουν ολοένα και περισσότερο την τεχνολογία αυτή ως το μέλλον, ειδικά μετά τις επιτυχίες της Tesla. Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, έχει καταστήσει προτεραιότητα την ανάπτυξη προσιτών EV.

Ο Toyoda πιστεύει ότι η προσεκτική προσέγγιση της Toyota στον τομέα των EV είναι δικαιολογημένη. Η προηγούμενη προσπάθεια της Toyota στην αγορά των EV, το bZ4X, δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία, κυρίως λόγω της μη ικανοποιητικής απόδοσης της μπαταρίας της. Ευτυχώς, η εταιρεία έχει τη σειρά των υβριδικών της για να γεφυρώσει το χάσμα προς μια πιο ηλεκτρική εποχή.

Η ζήτηση για τα υβριδικά μοντέλα της Toyota βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όπως επιβεβαιώνει ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική. Είναι ακόμη αδιευκρίνιστο εάν αυτή η τάση σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα έχουν τόσο μεγάλη ζήτηση και ότι το αγοραστικό κοινό δεν θα προτιμά τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά.

Πάντως, αυτό συμβαίνει τους τελευταίους μήνες στην αμερικανική αγορά και ίσως να αποτελεί μία ένδειξη πως τα ηλεκτρικά δεν θα κατακτήσουν και τόσο γρήγορα τις αγορές. Ακόμη και στην Ευρώπη και ειδικότερα αν το Euro 5 χαλαρώσει ακόμη περισσότερο που ίσως να παρατείνει το ορόσημο του 2035 που θέλει να πωλούνται από εκεί και έπειτα μόνο BEV. Για να δούμε, τι θα δούμε…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!