ΑΓΩΝΕΣ

GP Λας Βέγκας – Προεπισκόπηση: Στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ

Για πρώτη φορά στην ιστορία της F1 οι περίοδοι δοκιμών και αγώνα θα επικαλύπτονται εντός της ίδιας ημέρας μ’ ένα διαφορετικό από το σύνηθες πρόγραμμα για το Σαββατοκύριακο του νυχτερινού αγώνα. Ο αγώνας στις 08:00 το πρωί της Κυριακής.

Η ολοκαίνουργια πίστα της Formula 1 στο Λας Βέγκας εντυπωσιάζει με έναν συναρπαστικό συνδυασμό γρήγορων ευθειών και απαιτητικών στροφών που προσφέρουν σε οδηγούς και θεατές μια συναρπαστική πρόκληση.

Η πίστα περιβάλλεται από ένα εκπληκτικό σκηνικό από αστραφτερά καζίνο και μοντέρνα αρχιτεκτονική, δημιουργώντας μια μοναδική αγωνιστική εμπειρία. Με υπερσύγχρονη υποδομή και στρατηγικά σχεδιασμένη πίστα αγώνων, η πίστα του Λας Βέγκας υπόσχεται να είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά γεγονότα στο ημερολόγιο της Formula 1.

Η διαδρομή του αγώνα στο Λας Βέγκας αποτελείται από 17 στροφές και τρεις ευθείες, με δύο ζώνες DRS. Ο γύρος έχει μήκος 6,12 km, με εκτιμώμενη τελική ταχύτητα 342 km/h. Η γραμμή τερματισμού βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Harmon και Koval Lane, με τη χάραξη να εκτείνεται από το διάσημο Strip (κεντρική λεωφόρος του Λας Βέγκας) έως τη λεωφόρο Sands. Ο αγώνας θα διαρκέσει 50 γύρους.

Στο Grand Prix του Λας Βέγκας στη Νεβάδα θα χρησιμοποιηθούν οι γόμες C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή: Η πιο μαλακή επιλογή στη γκάμα ελαστικών.

Η τελετή έναρξης που έχει προγραμματιστεί για τον εορτασμό της επιστροφής της Formula 1 στο Λας Βέγκας, θα ξεκινήσει στις 19:30 την Τετάρτη (05:30 16/11 Ελλάδος). Οι καλλιτέχνες που έχουν προγραμματιστεί να λάβουν μέρος είναι οι Steve Aoki, Thirty Seconds to Mars, will.i.am και ο θίασος Cirque du Soleil.

Περισσότερες από 30 διαφορετικές παραλλαγές της διαδρομής αξιολογήθηκαν πριν επιλεγεί η τελική χάραξη. Η κύρια δομή φιλοξενίας, συμπεριλαμβανομένου του κτιρίου των πιτ με το λογότυπο της F1, καθώς και του pit lane και των πάντοκ κατασκευάστηκε σε κάτι παραπάνω από ένα χρόνο.

Η Formula 1 είχε κάνει αγώνες και στο παρελθόν στο Λας Βέγκας. Πίσω στις σεζόν 1981 και 1982, φιλοξενήθηκε εκεί ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς. Αμφότεροι οι αγώνες ονομάζονταν Caesars Palace Grand Prix.

Εκείνες τις δυο χρονιές κρίθηκε εκεί το πρωτάθλημα: ο Alan Jones κέρδισε το Grand Prix για τη Williams το 1981 αλλά ο τίτλος πήγε στον οδηγό της Brabham, Nelson Piquet. Τον αγώνα της επόμενης χρονιάς κέρδισε ο Michele Alboreto με Tyrrell με τον οδηγό της Williams, Keke Rosberg να παίρνει το πρωτάθλημα (και η Ferrari κέρδισε στους κατασκευαστές).

Η διαδρομή του Λας Βέγκας διέρχεται κοντά από το «The Sphere»: ένας θόλος ύψους 110 μέτρων που καλύπτεται πλήρως από 1,2 εκατομμύρια LED πάνελ. Το κτίριο – το μεγαλύτερο στον κόσμο του τύπου του – φιλοξενεί μια τετράγωνη οθόνη ανάλυσης 16Κ, εμβαδού 15.000 τετραγωνικών μέτρων.

Με κόστος 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια, το «The Sphere» εγκαινιάστηκε στις αρχές Νοεμβρίου με μια συναυλία των U2: κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου Grand Prix, θα φωτίζει την πίστα απεικονίζοντας ένα ελαστικό Pirelli P Zero Elect εναλλάξ με ένα λογότυπο Pirelli. Ένα προσαρμοσμένο γραφικό Pirelli θα προβάλλεται επίσης στην οροφή του νέου κτιρίου που φιλοξενεί τα πιτ και το Paddock Club.

Οι τρεις πρώτοι νικητές θα φορέσουν ένα ειδικό καπέλο Pirelli με χρυσό πλέξιμο στο βάθρο. Η σημαία Stars and Stripes καθώς και το σήμα «Las Vegas 2023» θα υπάρχουν επίσης στο ίδιο καπέλο –  το οποίο μετά θα πωλείται στο κοινό από τα εξουσιοδοτημένα σημεία πώλησης.

Παρακάτω το πρόγραμμα για το αγωνιστικό τριήμερο:

Παρασκευή, 17 Νοεμβρίου

  • Ελεύθερα 1: 06:30 – 07:30
  • Ελεύθερα 2: 10:00 – 11:00

Σάββατο, 18 Νοεμβρίου

  • Ελεύθερα 3: 06:30 – 07:30
  • Κατατακτήριες: 10:00 – 11:00

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου

  • Αγώνας: 08:00

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ PIRELLI   

«Η Formula 1 επιστρέφει στις Ηνωμένες Πολιτείες για τρίτη φορά φέτος, μετά το Μαϊάμι και το Όστιν. Η Formula 1 έχει να πάει στο Λας Βέγκας, από το 1982, όλοι αδημονούν γι’ αυτή τη διοργάνωση. Θα είναι ένας απίστευτος αγώνας, καθώς καθημερινά υπάρχει παράσταση στο Λας Βέγκας. Όλοι εμείς που εργαζόμαστε στη Formula 1 θέλουμε να προσφέρουμε το θέαμα που αξίζει σ’ αυτή την καταπληκτική πόλη.

Θα είναι επίσης μια σημαντική τεχνική πρόκληση τόσο για τις ομάδες όσο και για εμάς, καθώς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αυτόν τον αγώνα χωρίς πραγματικά στοιχεία πέρα από τις προσομοιώσεις. Κανείς δεν έχει οδηγήσει ποτέ πριν τη διαδρομή Las Vegas Strip μήκους 6,12 km, η οποία είναι η δεύτερη σε συνολικό μήκος μετά το Spa φέτος. Χαρακτηρίζεται από τρεις ευθείες και 17 στροφές.

Η επιφάνεια της είναι ένα μείγμα από συνήθη άσφαλτο δρόμου, ειδικά στην κεντρική λεωφόρο (Strip), και άλλα μέρη που έχουν ασφαλτοστρωθεί ειδικά για την περίσταση, προσθέτοντας ένα ακόμη άγνωστο στοιχείο. Δεν θα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης και η πίστα θα ανοίγει ξανά στην κανονική κυκλοφορία για μεγάλα διαστήματα της ημέρας, πράγμα που σημαίνει ότι η επιφάνεια δεν θα στρωθεί ως συνήθως με γόμα ώστε να προσφέρει βελτιωμένη πρόσφυση.

Αναμένουμε τα μονοθέσια να σεταριστούν με πολύ χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης, παρόμοια με το Μπακού ή την Mόντσα: το να πετύχεις υψηλή τελική ταχύτητα θα είναι το κλειδί για να είσαι ανταγωνιστικός. Όλες οι περίοδοι δοκιμών και ο αγώνας θα πραγματοποιηθούν νύχτα, με ασυνήθιστα χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος.

Παρόμοιες θερμοκρασίες απαντώνται μόνο σε δοκιμές εξέλιξης πριν το ξεκίνημα της χρονιάς στην Ευρώπη. Οι μεγάλες ευθείες επίσης καθιστούν πιο δύσκολο το ζέσταμα των ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς και τη διατήρηση τους στο σωστό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας: ίδια πρόκληση με αυτή του Μπακού, η οποία πιθανότατα θα είναι πιο μεγάλη στο Λας Βέγκας.

Έχοντας όλα αυτά κατά νου, επιλέξαμε την τριάδα των πιο μαλακών γομών για αυτό το Σαββατοκύριακο: C3, C4 και C5, που προσδίδουν καλή πρόσφυση. Οι ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών θα πρέπει να είναι 27 psi μπροστά και 24,5 psi πίσω, λόγω των αναμενόμενων χαμηλών θερμοκρασιών καθώς και της χάραξης της πίστας. Σε ψυχρές συνθήκες, η διαφορά μεταξύ της  πίεσης των ελαστικών πριν την εκκίνηση και της κανονικής πίεσης λειτουργίας μειώνεται σημαντικά – έτσι όταν το μονοθέσιο κινείται, η πίεση των ελαστικών θα αυξηθεί πολύ λιγότερο από ό,τι σε άλλες πίστες λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών ασφάλτου.

Ως αποτέλεσμα, πιστεύουμε ότι οι ενδεδειγμένες πιέσεις λειτουργίας θα παραμείνουν χαμηλότερες από ό,τι σε άλλες πίστες που είναι σκληρές με τα ελαστικά, όπως το Μπακού για παράδειγμα. Όλα τα στοιχεία είναι στη θέση τους για έναν εξαιρετικό αγώνα, γεμάτο εκπλήξεις και απρόβλεπτο. Όπως λέει ο τίτλος της διάσημης αγωνιστικής ταινίας του Έλβις Πρίσλεϊ… Viva Las Vegas!».

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!