NEAPINED

Επίσημα teaser για το νέο Renault 5 E-Tech

Το νέο Renault 5 E-Tech θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στα τέλη Φεβρουαρίου, στο σαλόνι της Γενεύης, ενώ θα ξεκινήσει να πωλείται προς τα τέλη του 2024.

Η γαλλική εταιρία αποκαλύπτει τα πρώτα teaser για την έκδοση παραγωγής του νέου Renault 5 E-Tech και μας δείχνει ορισμένες λεπτομέρειες σε σχέση με το concept που είχαμε δει. Όπως κάποιες μικρές διάφορες στον σχεδιασμό, όπως οι καμπύλες στους προβολείς.

Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές στον σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων έχουν σχέση με την αεροδυναμική, σύμφωνα με τη Renault. Παράλληλα, η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι η μπαταρία του νέου 5 θα έχει χωρητικότητα 52 kWh (θα υπάρξει και μια δεύτερη μικρότερη) και θα προσφέρει αυτονομία περίπου για 400 χιλιόμετρα.

Η πλατφόρμα Ampr Small, στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο, περιλαμβάνει τεχνολογίες που επιδιώκουν να προσφέρουν ευχάριστη οδηγική εμπειρία, όπως ένα πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων για καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης και χειρισμού.

Η Renault δεσμεύεται να καθιερώσει το Renault 5 ως το πιο διασκεδαστικό μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με τον CEO της Renault, Luca de Meo. Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα νέα φρένα που έχουν εξελιχθεί για την βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας με την Renault να υποστηρίζει ότι οι οδηγοί δεν θα αισθάνονται την ανάκτηση στο πεντάλ φρένου.

Η ελαχιστοποίηση του βάρους θα είναι κρίσιμη για την υποτιθέμενη δυναμική ικανότητα του Renault 5. Η νέα διάταξη της μπαταρίας, με τα νέα γεωμετρικά στοιχεία, βελτιώνει την ενεργειακή πυκνότητα και μειώνει το βάρος κατά 15 κιλά, σε σύγκριση με την μπαταρία 52 kWh του Zoe.

Το Renault 5 θα διαθέτει επίσης νέο ηλεκτροκινητήρα χωρίς μαγνήτες που ενσωματώνουν τον φορτιστή, το μετατροπέα ισχύος και το κιβώτιο διαχείρισης ισχύος, με μείωση βάρους ακόμη 20 κιλά, σε σύγκριση με το Zoe.

Η απόδοση θα είναι στους 136 ίππους και θα παράγεται στο ιστορικό εργοστάσιο της Cléon της εταιρείας. Η Alpine, εργάζεται πάνω σε μια hot-hatch έκδοση του Renault 5, εφοδιασμένη με μια  lite έκδοση του κινητήρα 215 ίππων από το Mégane.

Η ιστορία του Renault 5

Το αρχικό Renault 5 κυκλοφόρησε το 1972, σχεδιασμένο για να καλύψει το μεγάλο κενό μεταξύ του Renault 4 και του Citroën 2CV στην αγορά μικρών αυτοκινήτων. Οι μηχανικοί της Renault είχαν την εντολή να αναπτύξουν ένα μικρό αυτοκίνητο που θα ικανοποιούσε τις ανάγκες του ευρύτερου κοινού των Γάλλων αγοραστών.

Ο τελικός σχεδιασμός παρέμεινε κοντά στα αρχικά σκίτσα του σχεδιαστή Michel Boue, με ένα ελαφρώς ασυνήθιστο σχέδιο. Κάτω από το αμάξωμα, το R5 χρησιμοποίησε πολλά μηχανικά μέρη από τα Renault 4 και Renault 6 και διέθετε κίνηση μπροστά με δύο επιλογές κινητήρων.

Το μοντέλο αναδείχθηκε σε μεγάλη επιτυχία: μέχρι το 1980, ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στον κόσμο. Το 1976, έφερε επίσης το Renault 5 Alpine, ένα από τα πρώτα πραγματικά hot hatches στον κόσμο. Ακολούθησε το 1980 από το R5 Turbo, ένα cult-rallye ειδικά για ομολογκασιόν με έναν κινητήρα με τούρμπο τοποθετημένο στο κέντρο πίσω από τον οδηγό.

Η δεύτερη γενιά του 5, γνωστή ως Supercinq, κυκλοφόρησε το 1984 με νέα εμφάνιση και βασισμένη σε νέα πλατφόρμα. Αντικαταστάθηκε από το Clio, που κυκλοφόρησε το 1990, αν και το Supercinq παρέμεινε προς πώληση σε ορισμένες αγορές μέχρι το 1996.

Το νέο 5 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του σχεδίου Renaulution που σχεδίασε ο CEO της Renault Group, Luca de Meo, το 2021. Το μοντέλο εμπνέεται από το αρχικό Renault 5, που παράγεται από το 1972 έως το 1996, ενσωματώνοντας στοιχεία όπως οι φανάρια και οι τετράγωνες φώτα ημέρας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!