NEAPINED

Η θρυλική Toyota Celica θα επιστρέψει ηλεκτρικά

Ο Akido Toyoda, o πρόεδρος της εταιρίας, εξέφρασε την επιθυμία για επιστροφή του μοντέλου καθώς η πρωτοποριακή μεταβλητή πλατφόρμα για εξηλεκτρισμένα ανοίγει νέες ευκαιρίες.

Η Toyota δημιουργεί ταράσσει τα νερά με τις συνεχείς φήμες για την επιστροφή της επικής Celica, ενισχύοντας το ενδιαφέρον για το πιθανό επερχόμενο μοντέλο. Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, έχει εκφράσει δημόσια την επιθυμία του για την επιστροφή της Celica, δημιουργώντας μία ευχάριστη αναστάτωση στον αυτοκινητιστικό κόσμο.

Παρόλο που δεν έχει υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση, η εταιρεία εστιάζει την προσοχή της στις εικασίες, συμπεριλαμβανομένης της αναδρομής στην ιστορία του μοντέλου και της κληρονομιάς του αθλητισμού.

Υποθέσεις και φήμες κατατάσσουν την Celica ως ηλεκτρικό κουπέ, συμπληρώνοντας ένα πιθανό κενό στη γκάμα απόδοσης της Toyota. Εάν επιστρέψει, πιθανόν  να ενισχύσει τη στρατηγική αναβίωσης της τριάδας της Toyota, μαζί με τη Supra και το αναμενόμενο ηλεκτρικό MR2.

Έτσι, η λογική λέει πως η νέα Celica θα είναι ένα μεγαλύτερο κουπέ με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ αφήνοντας το MR2 με πίσω κίνηση. Όλα με την υπογραφή της Gazoo Racing.

Και λίγη ιστορία με 7 κεφάλαια Celica

Το γιαπωνέζικο σπορ μοντέλο έχει να επιδείξει 7 γενιές Celica από το 1970 έως το 2006 και έκτοτε δεν υπάρχουν σημάδια της επιστροφής του πασίγνωστου κουπέ.

Η πρώτη γενιά ήταν η Celica TA22 και κατασκευάστηκε την περίοδο 1970-77 έχοντας ως βάση την Carina με κινητήρες από 1.400 έως 2.200 κ.εκ. και σασμάν με 4 ή 5 σχέσεις, καθώς και αυτόματο με 3. Η Celica GT που έφτασε στην Ευρώπη αργότερα είχε έναν 1.600άρη κινητήρα με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και διπλά καρμπυρατέρ.

Η επόμενη γενιά ήταν η TA40 και ένα έντονα liftback σχήμα με μακριά πίσω κρύσταλλα. Ήταν ίσως η πιο αδιάφορη Celica. Το 1981 λανσαρίστηκε η TA60 με τον πρώτο ευρείας παραγωγής γιαπωνέζικο 16-βάλβιδο και είχε μέχρι και κάμπριο έκδοση. Ξεχωριστή ήταν η Celica Supra 2.8i με εξακύλινδρο ισχύος 170 ίππων και ένα στοιχείο που την ξεχώριζε ήταν οι pop-up προβολείς.

Η TA160 (1985-89) με το πιο αεροδυναμικό σχήμα ήταν μια σχεδιαστική εξέλιξη της TA60. Ήταν η πρώτη Celica με μπροστά κίνηση και για πρώτη φορά είχε και τετρακίνητη έκδοση: την Celica GT-Four. H αγωνιστική έκδοση είχε πολλές επιτυχίες στο WRC. Ωστόσο, ακόμη πιο πετυχημένη Celica ήταν η 5ης γενιάς (1989-93) με τρία πρωταθλήματα οδηγών και δύο κατασκευαστών την περίοδο 1992-94. Πέρα από την GT-Four οι συμβατικές εκδόσεις ήταν προσθιοκίνητες.

Για πολλούς η 6η γενιά της Celica με τους χαρακτηριστικούς στρόγγυλους προβολείς θεωρείται η πιο διάσημη με κίνηση μπροστά ή τετρακίνηση στην GT-Four, τεσσάρι αυτόματο κιβώτιο ή πεντάρι χειροκίνητο. Είχε επίσης έκδοση Cabrio. Αντίθετα η τελευταία Celica με την αιχμηρή σχεδίαση είχε παρουσιαστεί μόνο ως κουπέ. Είχε δύο μοτέρ, κίνηση μπροστά και το γνωστό σύστημα μεταβλητής βύθισης VVT-Li που έμεινε γνωστό ως το VTEC της Toyota.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!